Sobre DEAR Systems

DEAR Inventory es una aplicación de gestión de inventario y pedidos, basada en la nube, para pymes que ofrece una solución completa de gestión de servicios de fondo con compras, ventas, gestión de almacenes, funciones de fabricación ligera, así como integraciones con sistemas de envío, comercio electrónico y pasarela de pago.

DEAR Inventory tiene como objetivo ayudar a los propietarios de pequeñas y medianas empresas a tomar el control del inventario y la gestión de pedidos, a la vez que optimizan, automatizan y simplifican todas las operaciones diarias.

DEAR tiene amplias aplicaciones en diversas industrias, en empresas de diversos tamaños. Los minoristas, mayoristas, fabricantes y operadores de comercio electrónico son las categorías generales de los usuarios de DEAR Inventory. Algunas empresas utilizan DEAR para cubrir sus necesidades simples de gestión de inventarios, mientras que otras confían en DEAR para cumplir con los requisitos de cumplimiento impuestos por su sector; por ejemplo, los fabricantes de alimentos necesitan DEAR por sus capacidades de trazabilidad y fecha de caducidad de los lotes.

Precios desde:

US$249,00/mes

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Las 5 mejores alternativas a DEAR Systems

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, India, Nueva Zelanda, Estados Unidos, Sudáfrica

Idiomas admitidos

chino, inglés, zh-hant

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Las 5 mejores alternativas a DEAR Systems

Imágenes

DEAR Systems Software - 1
DEAR Systems Software - 2
DEAR Systems Software - 3
DEAR Systems Software - 4
DEAR Systems Software - 5
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Vídeo de DEAR Systems
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Funciones

Funcionalidades totales de DEAR Systems: 103

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis financiero
  • Auditoría de inventario
  • Balance contable y cuadro de resultados
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Catalogación/Categorización
  • Compras y recepción
  • Conciliación bancaria
  • Contabilidad
  • Contabilidad de acreedores
  • Contabilidad de deudores
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes financieros
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cuentas de clientes
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación automática
  • Gestión 3PL
  • Gestión de almacén
  • Gestión de ciclo de vida del producto
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de comisiones
  • Gestión de datos del producto
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de envíos
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de impuestos
  • Gestión de ingresos
  • Gestión de inventario de fabricación
  • Gestión de inventario de minoristas
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la producción
  • Gestión de modelos
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de receptas
  • Gestión de recibo y almacenamiento
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de retirada de productos
  • Gestión de stock
  • Gestión de tarjetas de regalo
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión multicanal
  • Historial de cliente
  • Historial de transacciones
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Impresión de códigos de barras
  • Informes de síntesis
  • Informes de ventas
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Libro general
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Optimización de inventario
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Pedidos de ventas
  • Presupuestos y estimaciones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de pedidos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programa de fidelización
  • Punto de venta (POS)
  • Punto de venta (POS) al por menor
  • Punto de venta para restaurantes
  • Reconocimiento de códigos de barras
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de la producción
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de pedidos
  • Sincronización de datos
  • Sincronización en tiempo real
  • Supervisión en tiempo real
  • Trazabilidad
  • Trazabilidad y seguimiento
  • Varias divisas
  • Varias tiendas
  • Varias ubicaciones

Alternativas

NetSuite

4,1
#1 alternativa a DEAR Systems
NetSuite proporciona a las organizaciones un sistema integrado de aplicaciones en la nube que les ayuda a administrar...

Odoo

4,2
#2 alternativa a DEAR Systems
Odoo es un conjunto de aplicaciones empresariales de código abierto totalmente integrado y personalizable. Esta...

Acumatica Cloud ERP

4,5
#3 alternativa a DEAR Systems
Acumatica Cloud ERP es una solución de gestión empresarial integrada para empresas medianas que incluye funciones...

AccelGrid

0
#4 alternativa a DEAR Systems
AccelGrid is a cloud-based solution that helps manufacturing, retail, and distribution businesses automate processes...

Opiniones

Calificación general

4,3 /5
(238)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4,1/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 238
Robert K.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

IntegrationKings review of Dear Systems

Revisado el 02-04-2021

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their...

A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Puntos a favor

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are:
- Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify.
- Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online.
- Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system.
- Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Puntos en contra

The features we least like most about Dear Systems:
- Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system.
- Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Alternativas consideradas

Unleashed y Cin7

Razones para elegir DEAR Systems

Wanted better integration overall with the accounting within the business and in some cases wanted to move away from their old clunky ERP platform that was running their business still from a server.

Software anterior

Sage 300cloud, MYOB Advanced y NetSuite

Razones para cambiar a DEAR Systems

Better integration overall in relation to the accounting workflows with Xero, plus a very good Partner network and team to work with internally.
Ben B.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

What a relief

Revisado el 29-03-2021

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing...

DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras.

I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Puntos a favor

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track.
Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others.
The video tutorials are excellent.
The interface is modern looking.
The process from CO to MO is visual and easy to follow.
The Automation option is worth every dollar.

Puntos en contra

Not enough Business intelligence information.
Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it.
B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Malcolm F.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Dear System Review

Revisado el 13-10-2021

We found that Dear Systems had all the inventory requirements already built in with extra functional...

We found that Dear Systems had all the inventory requirements already built in with extra functionality of the production module allowed us to structure each one of these operations in a logical sequence. We have brought a number of our clients on to Dear systems and every one of them have appreciated the ease of use and the increased options it offers.

Puntos a favor

In discovering Dear Systems we found that the program allowed us greater functionality than most ERP systems. Although it is quite intuitive to use it packs a punch when you get deeper within the program with some functionality that much more expensive programs don’t have. Xero handles the accounting in the background whilst the sync between them works seamlessly so that you don’t notice that you are actually using 2 different programs.

Puntos en contra

The program just concentrates on inventory so other modules such as CRM are not fully developed and you would need to get an additional addin. Everything else works really well

Cole N.
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Poor Experiences

Revisado el 03-03-2020

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can...

I wish I had control over whether we switched to a new inventory management system, but all I can do is voice my displeasure and hope that change comes. As for anyone looking into it, it seems to me that DEAR has gotten mostly positive reviews. In my experience, I've had almost nothing positive to say about it. I sincerely hope that everyone will put in a little extra money for something more reliable and customer oriented so they, or those that they work with, will not have to deal with the frustrations our warehouse has gone through.

Puntos a favor

It seems that DEAR is cheaper than other options, and seems to have a wide variety of functionality -- at the very least, it has all the functionality that our company and our warehouse needs.

Puntos en contra

This product in particular has been so poor that I dedicated a lot of time to find places to review it. I started using DEAR 4 years ago when I picked up my job at this company. My company was small then, and DEAR had not been in use for very long when I got there.

Speed has always been an issue, but it hasn't become a big issue until recently as we've become more dependent on inventory and getting things done in a timely manner. In addition to being slow, we experience almost daily shutdowns of the site where nothing can be accessed. Usually, these last anywhere from a few minutes to 30 minutes, but the other day it went down for over 2 hours! This was during our shipping time when we are entirely dependent on the system, although it should be noted that we are dependent on it for the majority of the working day anyways. We ended up staying late to compensate -- and it was a Friday.

Support was not any help as they always provide empty reassurance that their 'team is working hard to improve and optimize the servers', and don't provide any kind of real fix. I could accept that if it noticeably improved over the years, but it hasn't. Clearly it's not enough of an issue for them to actually address.

Overall, terrible software service and terrible customer service. If they excel at anything, it's making their website look pretty -- although I have my complaints about poor functionality of the website as well.

TL;DR -- Would not recommend to my worst enemy

Respuesta de DEAR Systems

Hello Cole,
Thank you for your feedback. Over the last year, we have done a lot of change to improve the performance. To name a few; individual database for each customer, code restructuring, optimize the query, offloading some processing to different servers for quick execution and we also have a 24/7 team monitoring the system for any performance issues & addressing them before customers get affected.
One of our Customer Success Managers has been trying to contact you. We want to give you personalized attention to help you resolve any difficulty you may be facing.
Best Regards,
DEAR Team.

Shazib K.
Calificación general
  • Sector: Muebles
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

A robust supply chain/inventory management

Revisado el 29-06-2021

Very good; this has enhanced our inventory management

Very good; this has enhanced our inventory management

Puntos a favor

The client servicing teams have listened to my concerns and suggestions to bring new features onboard. The brought in delivery scheduling which matters to companies managing fulfillment with limited dispatch capacity. Furthermore, they have recently escalated my concern on the time lag between sales vs COGS date due to the UAE VAT law's verdict on date of supply in case of taking client deposits. I'm confident that they will resolve that as well.

Puntos en contra

The integration with Xero is nice; but as far as the "reversal" are concerns; i.e. when DEAR invoices are modified; that creates Xero<>DEAR sync errors. There's nothing wrong with this logic; but I feel this is an area of improvements.

Alternativas consideradas

Unleashed

Razones para cambiar a DEAR Systems

DEAR system's had POS and the backend had financial module as well.
Mostrando 5 opiniones de 238 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre DEAR Systems

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre DEAR Systems.

DEAR Systems ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$249,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de DEAR Systems son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

DEAR Systems admite los siguientes idiomas:

chino, inglés, zh-hant

DEAR Systems admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPad (móvil)

DEAR Systems se integra con las siguientes aplicaciones:

Amazon Cloud Search, Avalara, CROSSFIRE, Capsule, Crossfire, EzzyBills, Handshake, Handshake, Inventory Planner, Magento Commerce, PayPal, Pepperi, Pinch, Prospect CRM, Quickbooks Online, Salpo CRM, ShipStation, Shippit, Shiptheory, Shopify, Square Point of Sale, Starshipit, Stripe, Vend, WooCommerce, Xero, Zillearn

DEAR Systems ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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