
Vivantio
Sobre Vivantio
Vivantio Pro es mucho más que un mero software de venta de entradas. Vivantio Pro es una solución completa de gestión de servicios de TI que incluye soporte técnico - Gestión de activos - Sincronización AD/LDAP - Gestión del cambio - Base de conocimiento - Portal web de autoservicio - Inicio de sesión único - Creación de informes de analíticas KPI - y mucho más. Vivantio Pro proporciona automatización y agiliza tu flujo de trabajo de asistencia de TI para que tu equipo pueda responder y entregar resoluciones a los usuarios finales de manera más eficiente, al tiempo que reduce los costes totales de TI.
Precios desde:
US$42,00/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Vivantio
Clientes habituales
- Trabajadores autónomos
- Empresas pequeñas (2-50)
- Empresas medianas (51-500)
- Empresas grandes (500 o más)
Implementación
- Basado en la nube
- Entorno local
Idiomas admitidos
español, francés, húngaro, inglés
Precios desde:
US$42,00/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Vivantio
Imágenes




Funciones
Funcionalidades totales de Vivantio: 137
Alternativas
Zoho Desk

HappyFox Help Desk

Zendesk Suite

TOPdesk

Opiniones
¿Ya tienes Vivantio?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Proactive Service
Revisado el 31-01-2017
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014...
I use Vivantio on a daily basis as part of my IT support role. The upgrade that was done in 2014 has been fantastic. On occasions there may be so slow processing but the customer service department are always proactive in informing us of any technical issues they are experiencing with the service that affects us as the customer.
Puntos a favor
Easy to use
Quick and responsive
expansive and through
Puntos en contra
search criteria can be sometime confusing when trying to search for calls users or assets without the IN number
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Excellent Product
Revisado el 31-01-2017
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a...
Having worked in IT support for a number of years across different industry sectors, I have used a number of different Helpdesk ticketing/service management products. Vivantio is easy to modify which makes it easy to give a better quality environment and ensure good adoption rates from your users. The customer portal we set up has been very well received. It's quick, responsive and overall the best product I've used! Highly recommended!
Puntos a favor
Easy and quick to modify and use. Ability to monitor a raft of IT Services such as change management, service desk tickets, problem management. Aligns to ITIL best practices.
Puntos en contra
Web views can sometimes be slow to update and cannot switch easily between windows if you need to go back and check something.
- Sector: Propiedad inmobiliaria
- Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 5.0 /10
Initial thoughts
Revisado el 02-02-2017
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...
I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.
Puntos a favor
If customer's use it its a good way of tracking service requests
Puntos en contra
see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Vivantio Review
Revisado el 31-01-2017
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. ...
we have been using Vivantio for the past 4 years. To date we have been pleased with the product. From an end user perspective it is simple and easy to use. From a tech perspective, since i administer the system, has been easy to configure. I am very pleased with the Support that we receive, Andrew Stevens has been awesome. He has worked very hard to ensure that the system meets our business needs. Whenever we have requirement he is constantly finding ways to be able to implement them. There still are areas where there can be some improvements, would like to see better dashboards and reporting.
Puntos a favor
Ease of use and configuration
Puntos en contra
Dashboards and reports
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
User friendly
Revisado el 31-01-2017
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can...
This is very user friendly software and can be used without much of training. The only add on I can recommend is that there should be some help videos for anyone new and/or FAQs which should help most of basic and general queries resolved so that unnecessary feedback is not provided.
Puntos a favor
Ease of use. This software does not need much of training and is very user friendly as far as my experience is concerned.
Puntos en contra
There should be some FAQs which should be good library for users in doubt, so that most of things do not need to be sent via feedback.
Preguntas frecuentes sobre Vivantio
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Vivantio.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Vivantio?
Vivantio ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$42,00/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Vivantio?
Los clientes habituales de Vivantio son:
11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Vivantio?
Vivantio admite los siguientes idiomas:
español, francés, húngaro, inglés
P. ¿Vivantio es compatible con dispositivos móviles?
Vivantio admite los siguientes dispositivos:
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Vivantio?
Vivantio se integra con las siguientes aplicaciones:
Azure Active Directory, Gmail, Jira, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, Salesforce Platform, Slack, Twilio
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Vivantio?
Vivantio ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Vivantio.
- Software de gestión del conocimiento
- Software de help desk
- Software de ITSM
- Software de gestión de activos informáticos
- Herramientas de seguimiento de problemas
- Software para administrar servidores
- Software para servicios informáticos
- Software de service desk
- Software de servicio al cliente
- Software de soporte al cliente
- Software para el éxito del cliente
- Software CRM
- Software de compromiso del cliente
- Herramientas para medir la satisfacción del cliente
- Software de gestión de experiencia del cliente
- Software de base de conocimientos