Vivantio

4,3 (178)
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Software de centro de atención flexible, de confianza y fiable

Sobre Vivantio

Vivantio Pro es mucho más que un mero software de venta de entradas. Vivantio Pro es una solución completa de gestión de servicios de TI que incluye soporte técnico - Gestión de activos - Sincronización AD/LDAP - Gestión del cambio - Base de conocimiento - Portal web de autoservicio - Inicio de sesión único - Creación de informes de analíticas KPI - y mucho más. Vivantio Pro proporciona automatización y agiliza tu flujo de trabajo de asistencia de TI para que tu equipo pueda responder y entregar resoluciones a los usuarios finales de manera más eficiente, al tiempo que reduce los costes totales de TI.


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Vivantio

4,3 (178)
VS.
El más valorado

Precio inicial

US$59,00
mes
EUR 14,00
mes

Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funciones

159
159

Integraciones

18
39

Facilidad de uso

4,2 (178)
4,4 (2.186)

Relación calidad-precio

4,3 (178)
4,5 (2.186)

Atención al cliente

4,4 (178)
4,3 (2.186)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Zoho Desk

4,5
#1 alternativa a Vivantio
Con Zoho Desk, podrás crear artículos multimarca y compatibles con SEO en la nube, con información de la base de...

TOPdesk

4,4
#2 alternativa a Vivantio
TOPdesk es un software de gestión de servicios alineado con ITIL con paneles de indicadores clave del rendimiento...

HappyFox Help Desk

4,6
#3 alternativa a Vivantio
HappyFox es un software de help desk y asistencia al cliente todo en uno basado en la nube. El sistema de tickets de...

SupportBee

4,3
#4 alternativa a Vivantio
SupportBee es una forma muy fácil de administrar tus correos electrónicos de asistencia al cliente. Es una herramienta...

Opiniones

Calificación general

4,3 /5
(178)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 178
Mara Clara Kate
Calificación general
  • Sector: Externalización/deslocalización
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Ease of Use

Revisado el 10-09-2023

Puntos a favor

Its user friendly interface, very easy to understand even for beginners

Puntos en contra

Sometimes it hangs and lags the computer

Harrison
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Easy ticket system

Revisado el 13-09-2023

Its good to use but we have never used another ticket system

Its good to use but we have never used another ticket system

Puntos a favor

Easy to use, the company is integrated with it

Puntos en contra

adding assets cannot be done in bulk, they all have to be added separately

Samantha
Calificación general
  • Sector: Propiedad inmobiliaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Initial thoughts

Revisado el 02-02-2017

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not...

I have not used customer support and do not know whether this is value for money as I am not involved in procurement. I am an analyst and our team use it to manage our workload. I have to say I don't find it very easy to use when I have to add a customer's service request retrospectively (ie. they have not requested reports via Viva desk but by email for example). Then finding the service request afterwards can be tricky once added. If you save without populating all the fields, just the 'red' compulsory ones, then the case does not save but simply disappears but it doesn't prompt you to fill anything else.

Puntos a favor

If customer's use it its a good way of tracking service requests

Puntos en contra

see previous comments, regarding adding retrospective requests. Also you do not have an Industry for Housing or Property Development on your list. I have previously worked in investment banking and also venture banking but now work for a charitable housing association (wanted to be part of a business with social objectives). Have therefore had to select 'real estate' as this is the nearest but as one of southern England's largest housing associations, we provide homes for more than 67,000 people.

Polly Ann
Calificación general
  • Sector: Aerolíneas/aviación
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Best Part of Vivantio has been the Approval Process

Revisado el 06-04-2021

Puntos a favor

Our company uses this software internally. So our employees are our customers, so to speak. I was able to configure the workflows to assign tasks to other employees to provide approval for things such as hardware/software purchases, access to our software systems, new employees, etc. Regular employees do not require a license to perform these approval tasks, which was not the case in the competing software. Also, the Self Service portal turned out so beautiful and useful to our employees. We get really good feedback from users. Customer representatives are very hands on and helpful. I have admin'd other software and while other, more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Puntos en contra

The set up is very dependent on the Vivantio reps, and the self-help for configuration is not very useful. The reps do a fantastic job of leading the new user through configuration but some people like to do that themselves. I have admin'd other software and while other more popular software has more documentation, their reps are non-existent.

Andy
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Our IT support staff use this software to manage helpdesk calls efficiently, great for all...

Revisado el 15-02-2018

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a...

: Vivantio is a great (ITSM) system for helpdesk and support teams, the system itself comes with a full set of configurable tools, log Incident calls, setting team tasks, problem management/change control/knowledge base, this is a product that fits in for both businesses that practice ITIL and for small businesses. the software itself is very configurable allowing the software to fit in with the business support strategy. users are notified and updated in relation to there logged call keeping the user in the loop. The look of the web interface is great, easy to follow and calls are easy to read. if an incident requires more than one team with the Vivantio system it is possible to easily set other IT support teams a set of subtasks that may be required to complete a solution, so many tasks can be assigned to one incident creating a master call in effect.

Puntos a favor

This software offers lot's of functionality, the client management features allows interaction with external and internal clients, calls can be managed easily and end users can track their own updates and call status.

We find that Active Directory / LDAP Integration is most useful making it easy to configure and are able to use our own AD security groups to configure permissions to access ITSM

We are able to manage end users incidents via Incident Management, offers great functionality keeping the user up to date with the progress of their call working towards a remedy, with automatic notifications when the call has been updated with new information

with the Problem Management feature we are able to easily keep records of current workarounds that have been implemented until a more permanent fix has been sourced.

Change Management - We use this for major changes to the network with our network team,

and much more listed below.
Ticket Templates
Automated Ticket Routing
Built in Reports
Service Level Agreements (SLA)
Asset Management / CMDB
Asset Audit Trail
Custom Report Builder
Data Export (PDF, XML, CSV)
Business Rules Engine
Automated Escalation Rules
Self-Service Web Portal
Tasking
Customizable Views
Build-in Interactive Reports
Custom Reports Builder
Service Level Man

Puntos en contra

some features don't allow multiple close on calls, so if there are lots of tasks closing them in one go can't be done.

Mostrando 5 opiniones de 178 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Vivantio

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Vivantio.

Vivantio ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$59,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Vivantio son:

501-1.000, 1.001-5.000

No tenemos información sobre los idiomas que admite Vivantio

Vivantio admite los siguientes dispositivos:

Vivantio se integra con las siguientes aplicaciones:

Azure Active Directory, Azure DevOps Services, Datadog, Gmail, Jira, Lansweeper, Loggly, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft Teams, New Relic, Okta, OpsGenie, PagerDuty, Salesforce Platform, Slack, Spiceworks Cloud Help Desk, Twilio

Vivantio ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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