Sobre simPRO

simPRO es una potente solución de software de gestión de trabajos, creada por y para contratistas de oficios. Si en tu negocio luchas para presupuestar proyectos de múltiples etapas, administrar el inventario y comunicarte con los técnicos o con cualquier otra área del flujo de trabajo, simPRO te proporciona una plataforma optimizada para abordar los desafíos urgentes y ayudarte a aumentar la productividad y las ganancias.

Más de 120 000 profesionales de servicio externo en espacios comerciales y residenciales confían en simPRO para la gestión del flujo de trabajo. simPRO combina software basado en la nube para la oficina con aplicaciones móviles para los técnicos superiores y la conectividad en el campo.

simPRO es una de las opciones mejor calificadas en el sector de servicios externos debido a la asistencia al cliente fácil de acceder, las guías de ayuda online, la implementación y formación en profundidad, además de las actualizaciones de software coherentes que se adaptan a las necesidades de los clientes. Además, simPRO se conecta con QuickBooks y Xero para una gestión optimizada de los trabajos y la contabilidad.

Precios desde:

N/D

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Las 5 mejores alternativas a simPRO

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a simPRO

Imágenes

simPRO Software - 1
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Vídeo de simPRO simPRO Software - 1 simPRO Software - 2 simPRO Software - 3

Funciones

Funcionalidades totales de simPRO: 173

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis espacial
  • Análisis financiero
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Asset Lifecycle Management
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Base de datos de costes
  • Base de datos de subcontratistas
  • Búsqueda/filtro
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Catalogación/Categorización
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Comercio e industria
  • Control de inventario
  • Controles o permisos de acceso
  • Copia de seguridad automática
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes de sobrecostes
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes históricos
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de mapas
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Códigos de barras/RFID
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Enrutamiento
  • Ensamblaje premontado
  • Equipamiento
  • Estimaciones
  • Estimación de costes
  • Estimación de costes generales
  • Estimación de proyectos
  • Estudio de materiales
  • Facturación
  • Facturación recurrente y suscripciones
  • Firma electrónica
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Geolocación
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de almacén
  • Gestión de artículos
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de descuentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de formularios
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de montaje
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de pedidos
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de precios
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proveedores
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de químicos
  • Gestión de renovaciones de pedidos
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tarjetas de crédito
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de usuarios
  • Gestión de órdenes de cambio
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión del mantenimiento
  • Gestión financiera
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Identificación del producto
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Interfaz QM y ABPro
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Nomenclaturas
  • Notificaciones en tiempo real
  • Optimización de inventario
  • Optimización de rutas
  • Pagos electrónicos
  • Panel de actividades
  • Para colegios
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para contratistas generales
  • Para empresas de climatización
  • Planificación de instalaciones
  • Portal de clientes
  • Presupuestos automatizados
  • Presupuestos y estimaciones
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de salas
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Propiedades comerciales
  • Propiedades residenciales
  • Proyecciones
  • Recordatorios
  • Registro de entrada y salida
  • Seguimiento costes hasta finalización
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de equipos
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de gastos
  • Seguimiento de horas de proyecto
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de inventario
  • Seguimiento de los costes de producción
  • Seguimiento de números de serie
  • Seguimiento de porcentaje de progresión
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de datos
  • Tareas recurrentes
  • Tarifas de trabajo
  • Varias ubicaciones
  • Varios proyectos
  • Visualización de datos

Alternativas

BigChange

4,6
#1 alternativa a simPRO
BigChange JobWatch es una solución de gestión de personal móvil basada en web que combina capacidades administrativas...

JobLogic

4,5
#2 alternativa a simPRO
Joblogic es una solución de gestión de servicios externos basada en la web que te permite conectar tu parte administrati...

Jobber

4,5
#3 alternativa a simPRO
Jobber es una solución de gestión de servicios externos basada en la nube que permite a las pequeñas y medianas...

FieldPulse

4,5
#4 alternativa a simPRO
FieldPulse es una solución de gestión de servicios externos todo en uno con aplicaciones móviles con todas las...

Opiniones

Calificación general

4,2 /5
(84)
Relación calidad-precio
4,1/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4/5
Asistencia al cliente
4,1/5

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Mostrando 5 opiniones de 84
Lori M.
Calificación general
  • Sector: Seguridad pública
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best overall Service/Project Software on the Market

Revisado el 04-01-2019

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating...

It has saved us money overall by bringing all employees into the same software program eliminating unnecessary phone calls and conversations internally to determine job status, order status, etc. Customer service is amazing from the training, hand holding during implementation and customer support after the sale. simPRO believes in relationships with their clients. They don't sell you then disappear.

Puntos a favor

simPRO allowed us to bring all of our employees together into one software package from lead to quote to job management to invoicing and receiving payments. It even tracks field personnel time. This allowed us to cancel several other software programs that we were using and got everybody on the same page saving time which saves money.

Puntos en contra

It takes some time to learn all the nuances of the program to become fluent in "simPROese".

Respuesta de simPRO Software

Hi there Lori. Great to hear feedback from you, and to hear that you, and your business, are happy with the service that we provide. As always, if you require ongoing support with simPRO¿s solutions, we encourage you to contact your local Support Team to voice your feedback so we can assist. For our contact details, follow this link and scroll to the bottom of the page for our contact information across the globe: http://helpguide.simprogroup.com/Content/Welcome.htm From Team simPRO

Rob H.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Robust and intuitive field management software

Revisado el 14-10-2019

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor...

Overall, this has been an amazing experience for us. The software feels like just what the doctor ordered and we are very happy with the choice. The simPRO team has been rock solid, supportive, knowledgeable, and fun to work with from day 1.

Puntos a favor

When it comes to field service management this is custom software which is hard to beat. simPRO is bringing a new level and caliber of organization and efficiency to our business and we are still implementing all that it offers. Our field techs now have vastly more relevant information at their fingertips than ever before which is empowering them to be more productive, efficient, and professional.

Puntos en contra

There are a few confusing aspects of the contacts database and how it relates and connects to jobs, quotes, customers, etc. There are a number of static fields which do not populate from the existing customer database when it seems they should. For instance, if we have an existing contact, we can not simply lookup and connect it to a site contact or invoice contact without some hoops and hurdles.

Alternativas consideradas

Tradify y ServiceM8

Razones para elegir simPRO

ZohoCRM and Quickbooks were not providing the solutions appropriate to our business. We were in need of field management software which was cloud based and highly mobile. Neither ZohoCRM or Quickbooks could provide the kind of detailed information needed by our field techs to be efficient and provide accurate reporting and job costing.

Software anterior

Zoho CRM

Razones para cambiar a simPRO

simPRO had the right balance of features and an intuitive interface that seemed best suited to our needs. Also, the level of support, knowledge, documentation, and professionalism was/is impressive. Because they are specialized in field service, they know the solutions businesses like ours need first hand--and this shows as soon as you begin to interact with their team.

Respuesta de simPRO Software

Hi Rob, thanks for taking the time to review simPRO! We're glad to hear that simPRO is helping your business become more organized and efficient.

We encourage you to submit your ideas in regards to the contacts database to the Ideas Portal (go to "Help > "Suggest an Idea" in your simPRO build). Our dedicated product development team uses customer suggestions to regularly enhance simPRO features. If you need any other assistance, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

Brad E.
Calificación general
  • Sector: Fabricación de productos eléctricos/electrónicos
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 2.0 /10

You will be sold a dream

Revisado el 28-07-2021

If you are a small business without several administration staff DO NOT PURCHASE this product....

If you are a small business without several administration staff DO NOT PURCHASE this product. Their sales people will sell you a dream and promise you the world. When it comes down to the training and implementation ( Which for me was a contractor, not a Simpro employee ) you will quickly watch the promised features and dreams fall away in front of your eyes. My trainer, who I admit was great, did mention that Simpro sales people had been promising things that weren't able to be met by the trainers.

If you are a small contractor looking to make the step into a software package, I would highly recommend Fergus or Tradify. They lack a few features but believe me, they will out perform Simpro 10x in ease of use, layout and cost.

Puntos a favor

There are some good features to this software, and on paper it works amazingly.

A few stand out features for me are:

- Inventory management
- Asset Management
- Would be great for large scale project management
- Integration

Puntos en contra

- Complications with the app syncing. The app will not automatically refresh itself so every-time there is a change you will need to have all your staff update their app
- Expense, be prepared for implementation to cost thousands of dollars.
- Overall SMUG (Im right you're wrong) attitude you will receive from many of their staff
- Their timesheet functionality is poor, they tell you you can use these start stop timers in the app and how good they are. When you use them it overlaps time in the time sheet rendering in inaccurate and unusable. Good luck getting the tech support team to spend time with you to figure it out. They will quickly find a way to blame you for the issue and move on.
- Many of the great features do not operate smoothly, you will need someone in your office to constantly monitor everything.

Alternativas consideradas

Fergus y Tradify

Razones para elegir simPRO

Fergus is a small team with limited resources so their R&D is slow. Fergus is an amazing app with really friendly staff however Simpro sold me a dream and I took the bait. Simpro does have may features

Software anterior

Fergus

Razones para cambiar a simPRO

Simpro has more features and more integration options
Robert S.
Calificación general
  • Sector: Seguridad e investigaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

SimPRO and ProSec Integration

Revisado el 10-10-2019

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and...

SimPRO is a great tool to use for the type of business we operate. It helps us manage material and labor costs very effectively. Once you are properly trained and understand how the system works, preparing quotes is quick and the documents are professional looking.

Puntos a favor

Job costing is an important concern for us and SimPRO does an excellent job of tracking job costs. We are hoping for continual development in the ease of use for tracking labor and time on the job, but overall, SimPRO does a great job of job cost management.

Puntos en contra

Seems clunky and non-intuitive at first and training from SimPRO after the initial roll out is not complimentary and quite costly. Also, there are some features that I wish could be improved, such as contract / agreement integration and a more intuitive way to find / locate jobs on the fly using the mobile app. I am looking forward to the rollout of the new SimPRO Mobile app, which may address the later concern.

Alternativas consideradas

RazorSync

Razones para cambiar a simPRO

Several reasons... SimPROs offices are local for us. Also, we liked the job costing capability that it has. Good people that are responsive to calls and offer help to simple issues over the phone.

Respuesta de simPRO Software

Hi Robert, thanks for your feedback. We're glad that simPRO has helped your business with job costing. Regarding searching for jobs, the new simPRO Mobile app not only eases tracking of labor time, but it also allows users to search for jobs that are scheduled or assigned to you and all pending and progress jobs. Check out this page for more details: https://www.simpro.us/solutions/simpro-mobile.

We also appreciate your feedback on the initial implementation and training. We understand it's a time and financial commitment. Because simPRO touches every area of your business, allowing 4-5 days of training means we can work through your unique workflow to customize the content to specifically align with your business goals. We ensure everyone on your team understands how to get the most from simPRO, so you can get up and running as quickly as possible.
Best, Team simPRO

Joel A.
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

simPRO works well for our us

Revisado el 10-10-2019

The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are...

The software has really improved the overall functionality of our business as a whole. There are flaws in the simPRO Enterprise software... but I would still say that it is the best software for our business, that I could see. We tried many other software packages... and none of them had as many features and worked as well with our workflow.

Puntos a favor

The workflow in simPRO is quite comprehensive and yet logical. We love the ability to turn a lead into a quote... then track it into a job, and to an invoice and payment. The fact that our staff can login to the software anywhere in the world makes working on the road so easy.

Quoting in simPRO can be easy and straightforward when the software is set up properly.

The simPRO Mobile App is logical and easy for our technicians to add time and materials to in the field. The ability to easily add photos and attachments to the job is a nice feature. Also, tracking asset information and test readings is another great feature.

Invoicing is logical and fairly easy. Taking payments and giving credit memos is also very easy to do.

Inventory management, purchase orders, vendor receipts and vendor invoices are all handled quite well. We struggle keeping up with our vendor receipts, but we like the workflow.

We also like the project management aspect of the software.

Puntos en contra

Learning the software was hard for a lot of our employees. Although the software is logical, it's not always straightforward to do certain tasks. Because simPRO is such a global software, certain features do not always translate to Canadian business practice.

We find the inventory management part of the software to be a little overwhelming.... and adding/removing parts on work orders can be hard.

Razones para elegir simPRO

We need a cloud based software that was easier for us to schedule. We also needed a software that worked seamlessly with Quickbooks. simPRO works very well with Quickbooks Enterprise after some initial setup work.

Razones para cambiar a simPRO

The simPRO workflow seemed the most logical and ultimately checked off the most "boxes" from a features standpoint.

Respuesta de simPRO Software

Hi Joel, thanks for your review! We're happy to hear that simPRO has helped your business in so many areas of your workflow. If you ever run into any issues or need help with any simPRO features, visit the simPRO Helpdesk (https://helpdesk.simprogroup.com/) to contact Customer Support or to access our Help Guide resources.
Best, Team simPRO

Mostrando 5 opiniones de 84 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre simPRO

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre simPRO.

simPRO ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de simPRO son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

simPRO admite los siguientes idiomas:

español, inglés

simPRO admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

simPRO se integra con las siguientes aplicaciones:

Google Calendar, MYOB Essentials, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Square Payments, Xero, Zapier

simPRO ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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