
Sobre Clio
Clio es el principal software de gestión de práctica para el sector del derecho. Con tecnología segura basada en la nube, Clio facilita el día a día de profesionales del derecho en todo el mundo con seguimiento intuitivo del tiempo, facturación, administración de material, aplicaciones móviles y más para simplificar cada tarea, desde la recepción del cliente hasta la factura.
Con Clio, las firmas de abogados de todos los tamaños manejan fácilmente las relaciones y los documentos de los clientes, simplifican la administración y la colaboración y optimizan las iniciativas de marketing. Con capacitación y asistencia de primera clase, los abogados pueden administrar sus actividades de forma segura desde cualquier lugar, en cualquier dispositivo y dedicar menos tiempo al trabajo de oficina y más tiempo en la práctica jurídica. Obtén más información en clio.com.
Precios desde:
US$39,00/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Clio
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Australia, Canadá, Reino Unido, Irlanda, Estados Unidos
Idiomas admitidos
inglés
Precios desde:
US$39,00/mes
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Las 5 mejores alternativas a Clio
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Funciones
Funcionalidades totales de Clio: 100
Alternativas
Rocket Matter

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PracticePanther Legal Software

Amicus Attorney

Opiniones
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- Sector: Servicios jurídicos
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Fantastic Practice Management Solution
Revisado el 06-07-2019
Puntos a favor
Clio's intuitive design is easy to use for anyone from the tech savy to the "how do I turn this thing on" person. They are constantly adding features and functionality to the software solution making the administrative side of practicing law much easier and less time consuming. Clio's support team is always quick to respond and is always friendly and helpful. The growing list of integrations is definite plus and gives us the ability to extend the already great functionality to the next level. And if you are into coding, you can always create a custom integration to suit your needs.
Puntos en contra
Really the only complaint I have about Clio is the reporting capabilities. While it has some great canned reports within the interface, there is no ability to customize reports to massage out information that would be useful to my practice. We make do, of course, but this has been my complaint for some time now. Last time I checked there was a pay integration that allowed for more robust reporting but adding yet another subscription isn't appealing when it would be relatively easy for Clio to add this capability to their platform.
- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Excellent Tech Support
Revisado el 06-05-2022
I recently had a tech support need. After the issue couldn’t be quickly resolved over chat, I was...
I recently had a tech support need. After the issue couldn’t be quickly resolved over chat, I was in the phone with a tech support person who stayed on the phone with me until all functionalities were syncing and working.
Puntos a favor
Clio Grow (my CRM) and Clio Manage (through which I track my time and invoice clients and receive payments) are highly integrated making it easy for customers to schedule initial consultations, send proposals, and electronically sign engagement letters. So onboarding is a breeze. Once a client, Clio Manage helps me track and bill. It also easily integrates with QuickBooks. I’m very satisfied with this product.
Puntos en contra
Wish Clio Grow and Manage were integrated into one unified platform.
Alternativas consideradas
PracticePanther Legal Software- Sector: Servicios jurídicos
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 1.0 /10
Not a legal case management tool
Revisado el 04-06-2022
Puntos a favor
It's a very good law practice management tool.
Puntos en contra
CLIO does not help with managing legal cases. As a legal case management tool, I give them 1 star, but only because they mischaracterize themselves as a legal case management tool. If CLIO categorized itself as a first person shooter game, I'd also give them 1 star.
- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
A great billing software for my increasingly virtual legal practice
Revisado el 13-04-2022
Good software! I find it an indispensable part of my practice these days.
Good software! I find it an indispensable part of my practice these days.
Puntos a favor
Our firm had used Timeslips for timekeeping and billing in the past before switching to Clio a few years ago. Timeslips was simply outdated and cumbersome, not to mention that we had no tech support. After having switched to using Clio, I was able to use the software to email clients directly and have the emails come from our firm email account via Clio without always having to involve the office manager for billing my invoices. If the clients have questions, they will know to direct their questions to the office manager, who is otherwise in charge of general accounting matters. Additionally, I love that I can always reach out to Clio's tech support for answers as to user issues or questions, and the services have always been pretty prompt and spot-on.
Puntos en contra
I remember there were some data migration issues when we transitioned from Timeslips to Clio. It has been a while, but I recall that at least some of the client data like their addresses didn't look quite right when it was pulled over, and I basically had to start over with entering the information in Clio.
- Sector: Práctica de la abogacía
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
Clio is Wonderful!
Revisado el 23-05-2022
Puntos a favor
I use Clio daily to manage my cases, prepare invoices and I recently learned I can save all of my case files and documents directly in Clio and avoid storing them in Google Docs where they previously were. Almost everything I need to run my law firm can be done directly from Clio. It's incredibly useful and the price is surprisingly affordable.
Puntos en contra
There is a "Detailed Annual Report" on the dashboard when I open Clio. I really wish this report accurately showed my income, but it's never accurate. Part of this is probably my fault. Half of my cases are done on a flat fee, but for some reason Clio wants me to create an invoice for all of my hourly cases and my flat fee cases. It's time consuming to create new invoices for my flat fee clients, so creating those invoices gets put on the backburner. I wish Clio could just acknowledge that I've earned income for flat fee cases if I make a transfer of the Trust funds.
Preguntas frecuentes sobre Clio
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Clio.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Clio?
Clio ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$39,00/mes
- Modelo de precios: Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Clio?
Los clientes habituales de Clio son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Clio?
Clio admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Clio es compatible con dispositivos móviles?
Clio admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Clio?
Clio se integra con las siguientes aplicaciones:
Box, Chrometa, Dropbox Business, Fundbox, InvoiceSherpa, Lawyaw, Lexicata, Microsoft 365, NetDocuments, PayPal, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, RightSignature, Xero, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Clio?
Clio ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
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- Software para facturación jurídica
- Software contable de fideicomisos
- Programas de facturación
- Software para despachos de abogados
- Software de administración de procedimientos jurídicos
- Software de gestión de documentos legales
- Software para calendario jurídico
- Software de gestión de quiebras
- Software de seguimiento comercial
- Software de gestión de expedientes judiciales