Sobre Intercom

Intercom es una plataforma de comunicación con el cliente con un conjunto de productos integrados para cada equipo, que incluye ventas, marketing, productos y asistencia. Estos productos permiten la comunicación dirigida con los clientes en tu sitio web, dentro de tu web y aplicaciones móviles y por correo electrónico.

Esto contrasta con la antigua forma en que una empresa utiliza una maraña de soluciones puntuales, como la automatización de marketing o los productos de asistencia técnica, con cada equipo que opera en un silo. Esto hace que sea difícil para los equipos trabajar juntos y estar en la misma página, lo que resulta en una experiencia inconexa y muy impersonal para el cliente.

Intercom tiene 17 000 clientes de pago en todo el mundo, desde empresas como General Assembly, ZenPayroll e Invision, hasta empresas públicas como Ancestry.com, New Relic y Shopify.

Precios desde:

US$38,00/mes

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Las 5 mejores alternativas a Intercom

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano y otros 17, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

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Las 5 mejores alternativas a Intercom

Imágenes

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Vídeo de Intercom Intercom Software - 1 Intercom Software - 2 Intercom Software - 3 Intercom Software - 4 Intercom Software - 5 Intercom Software - 6 Intercom Software - 7 Intercom Software - 8 Intercom Software - 9 Intercom Software - 10 Intercom Software - 11

Funciones

Funcionalidades totales de Intercom: 86

  • @menciones
  • API
  • Acceso móvil
  • Acciones activadas por evento
  • Alertas y alzada
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis y seguimiento del ROI
  • Asistente virtual
  • Automatización de marketing
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Bloqueo de spam
  • Búsqueda de clientes potenciales
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • CTA personalizables
  • Campañas de goteo
  • Campos personalizables
  • Captura de clientes potenciales
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Comunicación multicanal
  • Conformidad CAN SPAM
  • Contenido dinámico
  • Control de respuestas por correo electrónico
  • Controles o permisos de acceso
  • Correos electrónicos optimizados para el formato móvil
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cualificación de leads
  • Editor WYSIWYG
  • Encuestas de cliente
  • Encuestas y comentarios
  • Etiquetado
  • Generación de clientes potenciales
  • Geosegmentación
  • Gestión de bandeja de entrada
  • Gestión de campañas
  • Gestión de campañas de email
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comercio electrónico
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de listas
  • Gestión de modelos
  • Gestión de suscriptores
  • Gestión de visitantes
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de transcripciones/chat
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración de base de datos de clientes potenciales
  • Integración de páginas web
  • Integración de redes sociales
  • Marketing multicanal
  • Marketing por correo electrónico
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Notificaciones push
  • Optimización de tasas de conversión
  • Perfiles de empleados
  • Personalización
  • Portal de autoservicio
  • Pruebas A/B
  • Respuestas prediseñadas
  • Segmentación
  • Segmentación de clientes
  • Segmentación de clientes potenciales
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de la participación
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla
  • Verificación/validación de leads

Alternativas

User.com

4,6
#1 alternativa a Intercom
User.com es una plataforma de automatización de marketing dirigida a aumentar el compromiso y mejorar la conversión...

Zoho CRM

4,2
#2 alternativa a Intercom
Zoho CRM es un software de gestión de relaciones con los clientes basado en la nube que ayuda a empresas de todos los...

Bitrix24

4
#3 alternativa a Intercom
Bitrix24 es una plataforma gratuita de colaboración de código abierto y en la nube que proporciona herramientas de CRM,...

Agile CRM

4,2
#4 alternativa a Intercom
Agile CRM combina potentes funcionalidades de automatización, telefonía, web, dispositivos móviles, correo electrónico,...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(765)
Relación calidad-precio
4/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,3/5

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Mostrando 5 opiniones de 765
Liam M.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Not Much Competition

Revisado el 01-08-2019

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being...

Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Puntos a favor

From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow.

Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex.

Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Puntos en contra

Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves.

Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

More than a messaging platform

Revisado el 13-02-2021

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to...

We are using Intercom as our main costumer messaging platform in all our ends, from emails to customers to internal communications for our team. Intercom does everything in a neat and easy way.

Puntos a favor

In a few words, using Intercom is such a wholesome experience with zero to non competitor in the market who can compete with his top notch features and constant improvements. There is always something new in the works to make it even more useful.

Puntos en contra

The overall quality of the SaaS is very good, but the price you have to pay for everyone of the features is a bit too much compared to what is offered from the competition, don't get me wrong, being at the top of the list comes with a hefty price tag.

Respuesta de Intercom

Thanks so much for letting us know how Intercom is helping you manage your communications with your customers and teams.

Thanks too for you feedback regarding our pricing and packaging. Our aim is to align the price you pay to the value you see, and it's a difficult one to get this right for every type of business model. I'll make sure to pass your comments on to the right team.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Cool but hard to understand the final price (and could be expensive)

Revisado el 26-04-2021

Puntos a favor

Very esay to use. Good interface. Easy to implement and detect loginusers.
Cool feauters

Puntos en contra

So hard to know final cost. prices are always a mistery. Diferrence of essential and pro are also hard to undesrstand.

Respuesta de Intercom

Thanks for leaving us this review and letting us know how easy to use you have found our tools.

We're constantly working on ways to not only better align the costs you pay with the value you see, but also to make the billing process more accessible. I'll make sure to forward your feedback on to the team responsible.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

De L.
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Otro durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

NOT $39 starting price anymore. $59 a month for basic chat function

Revisado el 26-05-2021

My overall experience with Intercom has been poor. we've been using them at the basic level for...

My overall experience with Intercom has been poor. we've been using them at the basic level for three years. I chatted with them to get a demo of their features to upgrade but they refused to give me a demo and finally set me up with a "30" call in which the rep tells me that she won't give me an upgrade after she finds out that i am not interested in the $500/mo annual contract. She says demos are for those upgrading to that level, instead, she'll send me links and prerecorded stuff. And that i can reach out if I have questions. The 30 min call was more like a 5 min conversation which was already difficult to set up.

I've been in sales for over 15 year and when there is an upgrade opportunity regardless how small, I support that client.

If Intercom was the only organization that did what they do, maybe I understand their cockiness and disregard for the smaller organizations. However, there are SO many competitors that provide you with very similar functionalities for less the price and with better customer support.

So yes, I'm annoyed as I am a current user who is doing research on other competitors so I can stop being a customer.

Puntos a favor

It's "popular" and works well if your company is enterprise sized.

Puntos en contra

If you're a start up or a smaller business don't expect to get support.

It's very expensive - starting at 59 dollars a month for one person accessing the basic chat. Sure they offer a few other things but like a team inbox? Most organizations already have an email system and a company chat in place. Next level up is $119 a month that gives you a few more functions.

Until you are paying their $500 a month locked in an annual contract, you are "self serve" customer. Meaning, no support - just their faq/website. Can't even get a good phone call for help.

Respuesta de Intercom

Hi De,

Thanks for leaving us such a detailed and candid review. I'm sorry to hear that you are disappointed with your Intercom experience, it's certainly not what we aim for. While we do tier our support and sales resources based on subscription levels, the max you should be waiting for a response is 2 days. I'll flag this with both our Support and Sales team as it sounds like we haven't met this expectation in your case.

When it comes to pricing we have a number of plan available (including our Early Stage plan where eligible startups get advanced Intercom features and Early Stage Academy at a 95% discount). As Intercom has grown, our pricing has had to evolve alongside this and there's still work to be done in this area. We're aware that no pricing structure will suit every business type but our aim is to truly reflect the value that our product delivers, allowing both your business and ours to succeed. Your feedback is extremely helpful and will be passed on to the team.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Engagement with Customers is Great!

Revisado el 25-02-2021

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to...

It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to many other tools, so it's a great addition to any software stack.

Puntos a favor

I like that we are able to gain insight, offer promos, convert leads, provide support, host a help center, and create unique customer journeys right from within one platform. The Inbox feature is very helpful in providing quick and easy support, especially when using the Intercom mobile app!

Puntos en contra

There are few things I would consider cons about Intercom. I wish they offered a bit quicker support, as I often wait a day to hear back, but it is a minor detail compared to the value we get from using the platform.

Respuesta de Intercom

Thanks for taking the time to leave us this review and let us know how Intercom is helping you create unique, engaging customer journeys as well as integrate so well with your existing etch stack :)

Thanks for your feedback regarding our support response times. These vary based on the urgency of the issue as well as plan, but we always aim to get back as soon as possible. I'll make sure to pass this feedback on to our team here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

Mostrando 5 opiniones de 765 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Intercom

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Intercom.

Intercom ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$38,00/mes
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Intercom son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Intercom admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, chino, chino tradicional, coreano, danés, español, finés, francés, hebreo, húngaro, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, portugués, ruso, sueco, turco, árabe

Intercom admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Intercom se integra con las siguientes aplicaciones:

Aircall, AskNicely, Automate.io, ChargeDesk, CloudApp, DataHero, Driftrock, Droplr, Facebook, Front, Geckoboard, GitHub, Grow, HipChat, Landingi, LeadsBridge, Mailchimp, Marketo Engage, Microsoft Teams, Mixpanel, Notion, Operations Hub, Privy, Salesforce Sales Cloud, SatisMeter, Segment, Shopify, Slack, Stamplay, Statuspage, Stripe, Survicate, Toky, Tray.io, Trello, Twitter, Wistia, Woopra, WordPress, Zapier, Zendesk

Intercom ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Chat

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