Sobre Close

Close es un CRM de implicación de ventas diseñado para ayudar a las pymes a convertir más clientes potenciales en ingresos. Close es una verdadera plataforma multicanal que te permite enviar correos electrónicos, enviar mensajes de texto y llamar a tus clientes potenciales desde un equipo de escritorio; todo sin necesidad de complementos. Ponte en contacto con tu primer cliente potencial en cuestión de minutos después de que registre.

Close rastrea automáticamente cada punto de contacto con un cliente potencial en una línea de tiempo visual para que puedas omitir el laborioso trabajo de CRM y concentrarte en el negocio. Repleto de herramientas de productividad como recordatorios de tareas y marcador rápido, llegarás a más clientes potenciales, harás un seguimiento más frecuente y cerrarás más acuerdos.


Imágenes

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Vídeo de Close
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Close

4,7 (161)
VS.
El más valorado

Precio inicial

US$49,00
mes
US$14,00
mes

Opciones de precios

Versión gratuita
Prueba gratuita
Versión gratuita
Prueba gratuita

Funciones

161
173

Integraciones

85
101

Facilidad de uso

4,6 (161)
4,5 (3.034)

Relación calidad-precio

4,4 (161)
4,4 (3.034)

Atención al cliente

4,6 (161)
4,4 (3.034)
Las barras de puntuación verdes muestran el producto ganador en función de la puntuación media y el número de opiniones.

Alternativas

Pipedrive

4,5
#1 alternativa a Close
Pipedrive es una herramienta de gestión de canales y CRM para equipos de ventas de tamaño pequeño y mediano que ayuda a...

Mailshake

4,6
#2 alternativa a Close
Mailshake es una plataforma de participación de ventas para equipos de ventas modernos. Envía correos electrónicos...

Less Annoying CRM

4,8
#3 alternativa a Close
Una simple gestión de relaciones con el cliente hecha para pequeñas empresas. Rastrea los clientes potenciales,...

HubSpot Sales Hub

4,5
#4 alternativa a Close
HubSpot Sales es un conjunto de herramientas de seguimiento y productividad de correo electrónico que tiene lugar en la...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(161)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,6/5

¿Ya tienes Close?

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Mostrando 5 opiniones de 161
Jordan
Jordan
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Great Sales Tracking Management

Revisado el 14-12-2018

Close.io is great for tracking leads and customer bases and the communication timeline as well.

Close.io is great for tracking leads and customer bases and the communication timeline as well.

Puntos a favor

My favorite thing about Close.io is the ability to add custom fields that help with reporting and overall ease of use. Also being able to call directly from the software and have the calls recorded and task creations are very simple.

Puntos en contra

The user interface could use some improvement. The flow of things can sometimes get a little chaotic so creates extra time to learn the system.

Elias
Elias
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

A solid CRM but not close to the being the best for sales reps.

Revisado el 11-04-2021

Close is not a bad CRM at all. It is a solid contender and helped me be more productive with its...

Close is not a bad CRM at all. It is a solid contender and helped me be more productive with its management and workflows. The only issue with it is that it ain't that easy to get used to when it comes to the customizations.

Puntos a favor

I like the automations, data, and insights it provides. Also, the task & Pipeline management are pretty solid.

Puntos en contra

Smartviews even tho it is one of the main features is not that easy to customize or get used to if this is your first CRM. There are better solutions that make this type of customization easier.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Good For A Small Sales Team, in The Early Days

Revisado el 07-03-2019

On a larger scale, Close becomes really impractical. Sales agents lose track of contacts, there's...

On a larger scale, Close becomes really impractical. Sales agents lose track of contacts, there's no meaningful data analysis that can be done because of a lack of tagging and order. It's a good package to start out with, but I find that companies move along quickly for more powerful and useful products.

Puntos a favor

- really easy to use
- stripped down to the bare minimum, not many tabs for the sales team to navigate
- new email chain function is impractical as it's a manual task to set up for so few sales contacts
- customer support a few years ago was bad but has improved greatly
- price

Puntos en contra

- hard to extract data in a meaningful way. The search functionality is quite rudimentary
- data analysis is barely existent
- insufficient tagging
- feels like a doctored spreadsheet with nicer formatting but less usability

Samantha
Samantha
Calificación general
  • Sector: Transporte/transporte en camión/ferrocarril
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Works as promised

Revisado el 11-12-2018

Close has been great and their customer support is really awesome.

Close has been great and their customer support is really awesome.

Puntos a favor

Close is an easy way to keep track of leads and customers alike. We can set tasks, see who is calling, and have visibility to communication the client has had with other people in the company.

Puntos en contra

I really don’t have many complaints. One tiny nitpicky thing: the icon in my tool bar continues to bounce even after someone else has answered a call. It can get confusing.

Martin
Martin
Calificación general
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Has worked really well

Revisado el 27-01-2016

We run an online insurance comparison site in Colombia. We generate leads through our website that...

We run an online insurance comparison site in Colombia. We generate leads through our website that we have to close by phone and mail. A sales cycle is in average for around 20 days. Our requirements were:

1. Scalable (Apt for Small and Medium Businesses)
2. B2C focus
3. Lead integration
4. Mail integration
5. Phone integration (including possibility to store calls)
6. Easy to use
7. Reminders
8. Spanish would be a plus
9. Good and fast ROI

I studied 36 different options before making my choice and I demoed 6. My finalists were Pipedrive and Close.io. But I found Close.io being the better one. It's really fast and easy to use and very easy to adapt as we want. So far I'm very happy. The only things so far is that it's a little bit complicated to get a Colombian phone number but that's not Close.io's fault. It's because of the carriers here. The other was the Spanish but it wasn't sch a big problem since you can name many things yourself. It excelled in everything else. It also seems to be easy to export the day we decide to swith to another platform (if we do).

Puntos a favor

Fast and easy to set up. Great customer service. Transparent costs.

Puntos en contra

Maybe I would like it to work better in mobile. But that's mainly for me and not for my sales team. But apart from that I can't fin any cons.

Mostrando 5 opiniones de 161 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Close

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Close.

Close ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$49,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Close son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500

Close admite los siguientes idiomas:

español, francés, inglés, neerlandés, portugués

Close admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil)

Close se integra con las siguientes aplicaciones:

Actiondesk, ActiveCampaign, Airtable, Allegrow, Asana, Bento, Better Proposals, Calendly, Clay, Clearbit, Convin, CozyRoc SSIS+ Components Suite, Custify, Customer.io, Databar, Digioh, Docusign, Dreamdata, Drift, Driftrock, Drip, Dripify, DropFunnels, Fathom, Findymail, Fireflies, Fivetran, FrontRace, GA Connector, Geckoboard, GetAccept, Gmail, Gong.io, Google Calendar, Google Sheets, Help Scout, Helpwise, Hightouch, HubSpot Marketing Hub, Hyperise, Intercom, InvoiceBerry, Jiminny, JustCall, KrispCall, Latenode, LeadFuze, Leadinfo, LeadsBridge, Linked Helper 2, LiveAgent, Magic Sales Bot, Mailchimp, Make, MeisterTask, Microsoft 365, PandaDoc, Plecto, Prelo, Process Street, QuotaPath, Reform, Reply, Retool, Ringover, SavvyCal, Scoop Analytics, Segment, Shopify, SignWell, Signable, Skyvia, Slack, Spiff, Stitch, Stripe, SyncSpider, TAMI, UpLead, Zapier, Zoom Workplace, hotglue, iClosed, journy.io, snapADDY DataQuality

Close ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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