
Float
Sobre Float
Float es el planificador visual del equipo para los equipos modernos de hoy en día. Te ayuda a realizar un seguimiento de quién está trabajando en qué y cuándo.
¿Listo para deshacerte de las hojas de cálculo?
Reduce el caos de la planificación de recursos con Float.
Precios desde:
US$7,50/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Float
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Australia, Bosnia y Herzegovina, Bélgica, Brasil, Canadá, Suiza, China, Alemania, España, Francia, Reino Unido, RAE de Hong Kong (China), India, Italia, Japón, México, Países Bajos, Noruega, Nueva Zelanda, Suecia, Ucrania, Estados Unidos y otros 17
Idiomas admitidos
inglés
Precios desde:
US$7,50/mes
- Versión gratuita
- Prueba gratis
- Suscripción
Las 5 mejores alternativas a Float
Imágenes







Funciones
Funcionalidades totales de Float: 106
Alternativas
monday.com

Trello

Microsoft Excel

Asana

Opiniones
¿Ya tienes Float?
¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.
¡Escribe una reseña!
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Beautifully simple and easy to use
Revisado el 26-01-2019
Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other...
Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other software that I use! We use Synergist for job and project management, but Float for scheduling because it UX is so much better than Synergist's scheduler tool.
Puntos a favor
Float's user interface and logic are inspirational. They have made the activity of coordinating multiple resources on multiple projects about as easy as it can be. They have paid a lot of attention to usability, efficient use of screen real estate and simple navigation. However the killer feature is the intuitive yet clever way that searching and data navigation work. All searching and filtering is done using a single search field, which offers indexed word search on pretty much everything including tags. There is also a well-worked out protocol for handling union and intersect searches.
Puntos en contra
The only real bugbear is that any user that can enter data into the system can define new values for any field. It isn't possible to centrally control lists such as task names, clients, job descriptions etc. This means that if you have more than one person using the system, very quickly you get different versions of the same thing being defined (e.g. job roles being slightly different) which makes it difficult to analyse across records. Not a dealbreaker, but I do think it should be possible to lock down lists of values. Also it would be good if you could zoom out the view a little more - if you're dealing with more than a dozen resources/projects.
- Sector: Ingeniería industrial o mecánica
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
You might manage without it, but you really shouldn't
Revisado el 17-06-2022
Good, really helps to smooth things out by communicating the schedule to everyone concerned, easy...
Good, really helps to smooth things out by communicating the schedule to everyone concerned, easy to learn and use, support is fast and friendly.
Puntos a favor
Zapier integration, user interface/layout, ability for others to view the schedule without being a billed user, flexibility, detailed reporting function, contstant improvements and updates.
Puntos en contra
I'd like to have employee birthdays displayed on the schedule somehow, other calendars use suitable icons e.g. cake with candles. There's really nothing else important I'd ask for.
Alternativas consideradas
Toggl PlanRazones para cambiar a Float
Better layout and interface, does it's job of resource management very well without becoming a bloated jack of all trades master of none, easy to use, per user pricing was acceptable.Respuesta de Float
Thanks for your review, Lewis! Great to hear that Float is keeping everyone in your team in the loop.
- Sector: Productos farmacéuticos
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Good for scheduling
Revisado el 21-06-2022
Puntos a favor
Colour block look, ease of access, can click on a task to see the details, can sync to calendar and can see what the whole team is doing as well as long-term project management
Puntos en contra
Slow, lags especially on calls, sync sometimes doesn't work with calendar.
Respuesta de Float
Thanks for your review, Linta!
- Sector: Diseño
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Great tool!
Revisado el 15-06-2022
Overall we love to use float. We especially like the time logging features.
Overall we love to use float. We especially like the time logging features.
Puntos a favor
The interface has a great overview. Adding projects and tasks is intuitive and the colours make every tasks and project stand out. Logging time is really easy. We were not interested in a "log-per-minute" type of application but rather one where you can just log bigger blocks. Float helped us plan and log our time better.
Puntos en contra
Planning a project is not super extensive. Float has some tools but the tools are a bit limited. The time tracking feature is the feature we use the most, it is a shame that is not available separately.
Respuesta de Float
Thanks for your review, Martijn! Excellent that Float is helping you plan and track your time better. We have some exciting new time tracking features coming soon, stay tuned!
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Float made scheduling a breeze
Revisado el 15-06-2022
Job scheduling across a large team is now much easier. Integrating with our job management tool...
Job scheduling across a large team is now much easier. Integrating with our job management tool saves time on timesheet management and ensures jobs don't go over on time.
Puntos a favor
One dashboard, one overview of all resources and it integrates with our job creation tool which makes it super easy for timesheets. Moving jobs to other days is just a drag and drop away.
Puntos en contra
It would be awesome, if a job doesn't exist in our job management tool, if float could create it via push.
Respuesta de Float
Thanks for your review, Stephan! Great to hear you're saving time on task management with Float.
Preguntas frecuentes sobre Float
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Float.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Float?
Float ofrece los siguientes planes de precios:
- A partir de: US$7,50/mes
- Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Float?
Los clientes habituales de Float son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Float?
Float admite los siguientes idiomas:
inglés
P. ¿Float es compatible con dispositivos móviles?
Float admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Float?
Float se integra con las siguientes aplicaciones:
Asana, Google Calendar, Jira, Microsoft Outlook, Okta, OneLogin, QuickBooks, Slack, Teamwork, Trello, WorkflowMax, Zapier
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Float?
Float ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia 24/7, Chat
Categorías relacionadas
Ver todas las categorías de software encontradas para Float.
- Software de gestión de personal
- Software para agendar citas
- Herramientas de gestión de tareas
- Software para planificación de personal
- Herramientas de planificación
- Software para calendarios
- Software para administración de recursos
- Herramientas de gestión del tiempo
- Software para agencias de publicidad
- Software de gestión de proyectos
- Software de gestión de carteras de proyectos
- Programas para publicidad gráfica
- Herramientas para seguimiento de proyectos
- Herramientas de planificación estratégica
- Software de gestión de proyectos sin fines de lucro
- Software de planificación de proyectos