Sobre Userlike

Ayuda a tus clientes en tiempo real a través de tu sitio web, Messenger de Facebook o Telegram.

- Elige cómo debería comenzar un chat. Invita de forma proactiva a los visitantes de la web a un chat o deja que estos decidan cuándo iniciar la conversación.

- Utiliza macros de chat predefinidas para dar respuestas rápidas. Un operador puede chatear con hasta 10 clientes a la vez, pero puedes bajar este número para reducir la presión.

- Tú y tu equipo de asistencia no siempre podéis estar en línea, por lo que puedes ofrecer un formulario de contacto a través del cual tus clientes pueden enviar sus preguntas. También puedes hacer desaparecer el botón de chat, mostrar un mensaje personalizado o usar Chat Butler, el robot de chat nativo, para recibir a tus clientes y recopilar preguntas mientras se te notifica que te conectes.

- Deja que tus visitantes de la web completen un formulario de registro antes de iniciar un chat. Esta es una forma potente de recopilar clientes y filtrar chats de baja calidad.

- En la mayoría de las empresas, nadie tiene todas las respuestas. Es por eso que Userlike ofrece funciones para usar el chat en equipo. Reenvía chats entre operadores. Usa grupos de operadores y competencias para dirigir chats entrantes a las personas adecuadas.

- Recibe comentarios de los usuarios sobre el rendimiento de tu servicio de chat a través de las clasificaciones. Utiliza las funciones analíticas para un análisis detallado de tus métricas de rendimiento.

- El chat en vivo debe destacarse, manteniendo un aspecto atractivo y en consonancia con el diseño de tu sitio. Las opciones de diseño te permiten adaptar la ventana de chat a tu marca.

- Integra Userlike con las herramientas comerciales favoritas que ya estás usando, como Slack, Help Scout, Salesforce, Pipedrive, MailChimp, etc.

- Consulta la información detallada del cliente al que estás ayudando en el chat. La integración Fullcontact extrae los datos de la plataforma social disponibles en el chat si el visitante ha introducido su dirección de correo electrónico. Con la API de Javascript puedes ver el contenido de la cesta de la compra de tu visitante.

- Ve lo que tu visitante está escribiendo antes de que lo envíe. Esto te permite ofrecer respuestas más rápidamente.

- Utiliza las opciones de privacidad de datos para cumplir con las regulaciones de tu país. Esto evita la recopilación de ciertos tipos de datos y desactiva la función de escritura anticipada.

- Usa el marco de trabajo de robot de chat para conectar tus propios robots y automatizar partes de tu proceso de servicio.

Precios desde:

EUR 90,00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Código abierto
  • Suscripción

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, checo, danés, español, finés y otros 11, francés, húngaro, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

Precios desde:

EUR 90,00/mes

  • Prueba gratis
  • Versión gratuita
  • Código abierto
  • Suscripción

Imágenes

Website Messenger
Messenger Channels
Custom chat design
Data privacy
Chatbot support
Message Center
Userlike Live Chat
Analytics
Ver 9 más
Vídeo de Userlike
Vídeo de Userlike Vídeo de Userlike Vídeo de Userlike Captura de pantalla de Userlike: Website Messenger Captura de pantalla de Userlike: Messenger Channels Captura de pantalla de Userlike: Custom chat design Captura de pantalla de Userlike: Data privacy Captura de pantalla de Userlike: Chatbot support Captura de pantalla de Userlike: Message Center Captura de pantalla de Userlike: Userlike Live Chat Captura de pantalla de Userlike: Analytics

Funciones

Funcionalidades totales de Userlike: 51

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y alzada
  • Análisis de atención al cliente
  • Asistencia al cliente
  • Asistente virtual
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda/filtro
  • Catalogación/Categorización
  • Chat en tiempo real
  • Chat en tiempo real dirigido a consumidores
  • Chat en vivo
  • Chat proactivo
  • Chat y mensajería
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Conversaciones en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Distribución de correo electrónico
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Formulario sin conexión
  • Geosegmentación
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de encuestas y sondeos
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de modelos
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del conocimiento
  • Historial de transcripciones/chat
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Mensajería SMS
  • Mensajería individualizada
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Personalización
  • Recopilación de datos multicanal
  • Respuestas prediseñadas
  • Seguimiento de visitantes de la web
  • Transferencias/enrutamiento
  • Traspaso a agente
  • Uso compartido de archivos
  • Uso compartido de la pantalla

Alternativas

Zendesk

4,3
#1 alternativa a Userlike
Zendesk es una solución de software de atención al cliente basada en la nube y en la que confían más de 40 000...

Zoho Desk

4,5
#2 alternativa a Userlike
Zoho Desk es una plataforma de help desk basada en la nube y diseñada para ayudar a empresas de todos los tamaños a...

LiveAgent

4,7
#3 alternativa a Userlike
LiveAgent es una solución de mesa de ayuda basada en la web que permite la gestión de tickets de asistencia desde...

Heyday

4,5
#4 alternativa a Userlike
Heyday is a conversational AI platform designed to help retailers and eCommerce businesses capture leads and enhance...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(633)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,6/5

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Mostrando 5 opiniones de 633
Coty T.
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Absolutely wonderful!

Revisado el 12-09-2019

Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and...

Overall, Userlike has helped us grow as a business by creating a customer relation with each and every customer to help make them feel twice as special as we ever could!

Puntos a favor

Userlike is an awesome chat platform! We have started using this after transferring from a different live chat platform that had little to no features. Userlike gives us the options to live chat on Messenger, Whatsapp, and so many more! Userlike also helps build customer relationships by helping remember previous customers and conversations!

Puntos en contra

There hasn't been one feature that I have not liked by using this platform. Everything has been absolutely wonderful!

Respuesta de Userlike

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

Brayan agostinho D.
Calificación general
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

beautiful real-time chat software developed on web and mobile

Revisado el 24-05-2018

Puntos a favor

Userlike is a beautiful real-time chat or live chat software ideal for customer services, where it offers multiple functions in a simple and easy way, making the software easy to use.
You can use Userlike with just a few clicks from your website, ideal for communicating with customers, or where we can also always be updated with the widgets of your browser available in Google Chrome or downloading your mobile application to take it with us anywhere. .
the interface is very comfortable and beautiful, fully customizable and easy to use to make the chats more efficient with predefined texts to chat with several clients at the same time.
The most attractive feature of Userlike is its integration with other applications, ideal for several jobs. such as: Slack, salesfroce, pipedrive ...
It also has enough documentation on its website where we can see everything that this software can do and where the language will not be a problem, since it is developed in several languages.

Puntos en contra

It would be very difficult to say something negative about this software. It fulfills all its objectives. the only thing is that it offers a free version and a complete test of your program for 14 days, and if you want to hire these full services you must pay, and this service could be expensive for some people.

Pavel A.
Calificación general
  • Sector: Ocio, viajes y turismo
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Software that almost ruined our business

Revisado el 01-12-2020

We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for...

We've been using Userlike since summer 2017, for 3 years overall. We choose it essentially for customisation features (absolutely needed dark theme for the chat widget). Right from the start we were aware about the major technical issue: broken sessions, but at the moment we didn't find an other solution with dark theme chat widget so we accepted this issue. But it was really weird, imagine: the client close the chat widget to continue the navigation or to read something on the page, and when he reopens it - it's a new conversation that starts! But we lived with this because we are a small company and we didn't have much conversations per day.
The major problem came suddenly and imperceptibly: the userlike system stopped to send offline messages to our inbox. All our team, including me the director, didn't notice it, because there are other sources of messages on our site (contact page, "ask question" on products pages). But we stopped to receive the "You've received a new offline message from..." offline emails from userlike chat widget!
So we were in the middle of coronavirus pandemic when we suddenly discovered the loss! 240 messages where not delivered to our inbox since December 2019 to July 2020! Just imagine how many clients we lost!
As the support team explained me - your main e-mail address in the system was marked as "invalid". The system didn't alert us properly (only a little red point under the bell in the admin interface of the main administrator).

Puntos a favor

Nice design, widget customisation features

Puntos en contra

Critical alert system not working properly.
240 off line messages not delivered to our inbox!
Broken chat sessions: every request from the same client creates a new conversation! nonsense!
The system stopped to send offline messages, but continued to send monthly invoices to the same main email [email protected] As a result this contributed to ruin our business among pandemic times (tourism business). Unforgivable loss of clients because of the interface alerts system fault. The system marked the primary email as "invalid" but did not alert as properly so we can fix the issue. A little red dot under the bell icon visible only in the main administrator account was indicating the problem. Me as the admin didn't log in each day in my admin account, and operators didn't have this alert! As a result - more then 240 emails not delivered to our main inbox. However Userlike didn't miss to continue to send us monthly bills to the same email... As compensation they proposed us a free month of subscription (32USD)... But the loss caused by this issue would cost thousands of usd!

Respuesta de Userlike

Hello Pavel,

I'm very sorry to hear about your bad experience. It's especially painful to see this has happened with a long-term customer like you.

I've checked in with our support team about this issue. They explained me that, unfortunately, they were not able to inform you about the problems with your integration for the same reason that the integration did not work: because the email you provided did not work anymore. They had no way to contact you. We are now looking into whether we can improve our notifications for such edge cases.

We of course hope you will give us another shot, but if not, we thank you for your time with us and wish you all the best for the future.

Best regards,

Francesca

Mladen P.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great way to be in touch

Revisado el 26-01-2021

This platform helped me to improve my business, increase my sales. Its really easy and fast to...

This platform helped me to improve my business, increase my sales. Its really easy and fast to connect with my customer through live chat. I really suggest to everybody to try it. It will really help to them in their business.

Puntos a favor

It is great way to build customer relationship through live chat platform.

Puntos en contra

It will be nice to have mobile app for IOS and test time should be little bit longer.

Respuesta de Userlike

Hi there,

Thanks for your review! We're happy to hear that you're enjoying Userlike.

Regarding the app, we definitely understand that a mobile app might be helpful for some of our customers.We're planning on building one in the next year! :)

Pratik K.
Calificación general
  • Sector: Medios de difusión
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

User friendly | Supports offline messaging | Supports sending custom data for user...

Revisado el 23-02-2017

I have been using Userlike since a few months. It is very user-friendly to use. I am from a...

I have been using Userlike since a few months. It is very user-friendly to use. I am from a software background and found it pretty easy to integrate the APIs, in the application.

Puntos a favor

- Identification of users is very accurate. Email, mobile and name are the default keys that help in identifying the keys. You can also store custom data through session.
- APIs are well documented to help set it up
- Support provided by the team is also very good. Just message them and they get back asap.
- The best part, they promote startups!
- If you are offline and if someone needs support and messages through the app, you are notified via email.

Puntos en contra

- Email received for offline messages, is sometimes delayed, though never missed.
- On closing a chat window, the operator cannot send a message back to the user. So you need to be careful to not close the window until the chat is over. Multiple users chat is supported, though. You can keep switching chats as and when you want.

Mostrando 5 opiniones de 633 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Userlike

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Userlike.

Userlike ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: EUR 90,00/mes
  • Modelo de precios: Gratis, Código abierto, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

No tenemos información sobre las características de Userlike

Los clientes habituales de Userlike son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Userlike admite los siguientes idiomas:

alemán, checo, danés, español, finés, francés, húngaro, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco, turco

Userlike admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil)

Userlike se integra con las siguientes aplicaciones:

Bigcommerce, Cloudflare, Desk.com, Freshdesk, GitHub, Help Scout, Highrise, HubSpot CRM, Jira, Mailchimp, Pipedrive, PipelineDeals, Salesforce Service Cloud, Slack, SugarCRM, Talkdesk, Trello, UserVoice, Zendesk, Zendesk Sell

Userlike ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Asistencia telefónica, 24/7 (asistencia directa), Chat

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