Información general sobre SAP CRM

¿Qué es SAP CRM?

SAP CRM On-Demand ofrece una gama de herramientas para satisfacer las necesidades del personal de ventas, marketing y atención al cliente, así como de los gerentes y propietarios de negocios. El centro de interacción del CRM proporciona una plataforma para administrar la comunicación con el cliente desde múltiples canales. Todas las interacciones con los clientes, desde llamadas, correo electrónico, redes sociales y chat en vivo se pueden supervisar, gestionar y evaluar. Es posible priorizar tareas y fechas, planificar seguimientos y apoyar las ventas del equipo mediante el CRM.

La gestión integrada de conocimientos, junto con la gestión de correo electrónico basada en reglas, permite a los agentes resolver problemas más rápidamente dentro del CRM. Las funciones de marketing y analíticas de ventas, combinadas con las herramientas de creación de informes incluidas en SAP CRM, permiten a los departamentos de marketing y ventas refinar su estrategia de campaña. Alinea los equipos con sus objetivos y los de la empresa analizando el rendimiento y coordinando los esfuerzos con listas de llamadas, guiones de agentes y campañas promocionales.

Crea y ejecuta campañas de marketing empleando los datos recopilados a través de SAP CRM On-Demand. Los esfuerzos de las campañas de marketing se pueden implementar de manera global, regional o local. Supervisa en tiempo real el rendimiento de la campaña e implementa campañas basadas en escenarios. Las herramientas de administración de procesos de SAP CRM permiten a los comerciales clasificar a los clientes potenciales de manera más eficiente y aprovechar las oportunidades de venta cruzada y adicional. Los comerciales pueden usar la integración de SAP ERP para administrar pedidos de ventas, presupuestos y contratos, así como para procesar y cerrar acuerdos de manera más eficiente.

Información general sobre SAP CRM

Precio

A partir de
N/A

Opciones de precios

Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio

Funciones de SAP CRM

Dispositivos
Tamaño de la empresa
P M G
Disponible en los países siguientes
Estados Unidos, Canadá, Reino Unido, Australia, China y otros 3, India, Japón, Alemania
Idiomas admitidos
Inglés

Medios

Task and schedule overview in SAP CRM On Demand
HR data in SAP CRM
Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand
Account activity overview in SAP CRM On Demand
Vídeo de SAP CRM Captura de pantalla de SAP CRM: Task and schedule overview in SAP CRM On Demand Captura de pantalla de SAP CRM: HR data in SAP CRM Captura de pantalla de SAP CRM: Corporate accpunt view in SAP CRM On Demand Captura de pantalla de SAP CRM: Account activity overview in SAP CRM On Demand

Opiniones de SAP CRM

Opiniones de SAP CRM

Calificación general
4,2
/
5
Excelente
92

Muy bien
71

Normal
25

Pobre
6

Malo
5

Relación calidad-precio
3,9
Funciones
4,2
Facilidad de uso
3,8
Asistencia al cliente
4,1
82% Un ha recomendado esta aplicación
Arvind kumar A.

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform


Traducir con Google
Scott M.

Inventory management at its best


Traducir con Google
Usuario verificado

Very Compatible to user

Very much satisfied.


Traducir con Google
Aneesh B.

An end to end solution with seamless integration capabilities


Traducir con Google
Logan M.

A hearty program to organize details

Helpful but exhaustive.


Traducir con Google
Arvind kumar A.
Sector: Ocio, viajes y turismo
Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
Traducir a español
Traducir a español

Easy to learn and work with, yet most powerful Java based eCommerce platform

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 17-12-2019
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

1. SAP Hybris is based on Spring framework. Because Spring is the most widely used framework in Java fraternity, finding developers and architects who can be quickly made productive on the Hybris platform is much easier as compared to that on other platforms. Moreover, there are strong SAP Hybris communities at answers.sap.com and stackoverflow.com.

2. SAP Hybris has been consistently at the top position as rated by Gartner and ForresterWave. The selection criteria for these two agencies have been most respected for many years.

3. The business tooling is very extensive and business users find the merchandising tools quite intuitive. Hybris SmartEdit (which is a tool enabling the business users to make changes to the website content as intuitive as editing a live site and previewing it on multiple devices before publishing the changes to the live site) is the only tool of its kind provided by any Java-based eCommerce platforms.

4. SAP Hybris sticks to releases as per the roadmap published well in advance. At the same time, SAP Hybris comes up with the required patches (e.g. security patches) immediately when they are deemed critical for businesses.

5. The documentation is quite rich and there are more than one sites (e.g. help.hybris.com, wiki.hybris.com, www.sap.com/cxworks etc.) where relevant help is available.

6. The licensing is very flexible.

7. There are many deployment options e.g. on-premise, on SAP cloud infrastructure, on a public cloud infrastructure.

Puntos en contra

1. The CMS and personalization still have some room for improvement.

2. SAP needs to campaign for SAP Hybris as AWS does for its cloud. After having worked with many different eCommerce platforms (including the top three), I can say that it is the best platform. Yet, because of the lack of proper campaign many customers, are not aware of its strengths and the array of features.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Scott M.
Sector: Hospital y atención sanitaria
Tamaño de la empresa: 501-1000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Inventory management at its best

Software usado A diario durante Más de dos años
Revisado el 31-07-2020
Fuente de la reseña: Capterra

Puntos a favor

Once you have the correct access and TCodes SAP is a powerful beast. I use SAP daily to keep an eye on inventory locations and my team is able to refurbish service equipment using SAPs processes as well keep their time and materials used for said work.

Puntos en contra

SAP isn't the prettiest software as I know that might sway someone one way or the other but if you are looking for a powerful tool then it is the industry leader. It is also very clicky and the learning curve to the software is a long one but once you do your tasks a few times you won't need your notes much.

Desglose por calificación

Facilidad de uso

Probabilidad de recomendación: 10.0/10

Usuario verificado
Sector: Servicios financieros
Tamaño de la empresa: 1001-5000 empleados
Traducir a español
Traducir a español

Very Compatible to user

Software usado A diario durante Más de un año
Revisado el 21-12-2020
Fuente de la reseña: Capterra

Very much satisfied.

Puntos a favor

SAP CRM 7 hosted on web. That is most interesting thing.

Puntos en contra

Sometime it run little slow as it is hosed on web so speed should be improved

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 7.0/10

Aneesh B.
Sector: Comercio minorista
Traducir a español
Traducir a español

An end to end solution with seamless integration capabilities

Revisado el 19-06-2015
Fuente de la reseña: SoftwareAdvice

Puntos a favor

SAP CRM is a very robust product and SAP has done well over the past decade to cater to the CRM needs of customers across industries. The best part of SAP CRM is that it not only integrates seamlessly with other SAP softwares but also with various non-SAP softwares providing options to enterprises to keep using certain legacy systems at the same time. CRM solutions in general are very customer centric and SAP has done exceptionally well over the past few releases to come up with advanced features like Social Media Integration to capture market vibe in a more structured and organized fashion. While some of the core CRM modules keep getting better with frequent bug fixes, focus has been on adding new features to cater to industry specific needs. Another important aspect of this software is its ever improving UI. Since CRM 7.0 there has been considerable change in the UI which I should say is extremely friendly now. For customer who want to deploy SAP CRM solution faster, SAP provides them with Rapid Deployment Solution which reduces the implementation time and cost drastically. SAP CRM Best Practices are now successfully used across industries as a proven tool to successfully run business. SAP CRM on HANA platform has made data retrieval a very quick and hassle free affair. SAP also has a great community of developers and professionals who help to share ideas and answer questions when it comes to configuring and customizing their solutions. Another important thing is that for customers who do not want to invest in huge IT infrastructure , SAP CRM comes as an on demand (cloud) solution with most of the features from its on premise version.

Puntos en contra

SAP CRM releases newer version at a relatively slower rate than most of its competitors. Configurations in SAP CRM backend still remains pretty complex and require highly skilled and experienced professionals to do so. Though SAP CRM can be used as a standalone product but the usability is drastically reduced when SAP ERP is not implemented. Standalone SAP CRM analytics is very basic in its present form and cannot cater to customer need without complex customization.Lastly, lets face it, SAP solutions are still heavily priced compared to other vendors and quite understandably SAP CRM consultants are pretty expensive to hire.

Desglose por calificación

Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 9.0/10

Logan M.
Sector: Construcción
Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
Traducir a español
Traducir a español

A hearty program to organize details

Software usado A diario durante 6-12 meses
Revisado el 15-04-2019
Fuente de la reseña: Capterra

Helpful but exhaustive.

Puntos a favor

SAP gives the user the ability to organize multiple operations and is transparently available to anyone in the company to view and edit if need be. Helpful for large companies to create and organize portfolios for individual transactions.

Puntos en contra

I found SAP to be a steep learning curve as there are many steps to do just one thing. It is not very creative and can be more of an exhaustive step in the job process than a streamlined step. It communicates with multiple internal parts so one change in one part may affect another so being highly detail oriented is recommended for this program.

Desglose por calificación

Relación calidad-precio
Facilidad de uso
Asistencia al cliente

Probabilidad de recomendación: 6.0/10

Recomendación de usuario
7,9/10
Basado en 199 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según las recomendaciones de los usuarios
Compara las alternativas

Precios de SAP CRM

Precios de SAP CRM

A partir de
N/A
Prueba gratis
Suscripción
Relación calidad-precio
Relación calidad-precio
3,9/5
Basado en 199 valoraciones de usuarios
Compara las alternativas según la relación calidad-precio
Compara las alternativas

Funciones de SAP CRM

Funciones de SAP CRM

API
Base de datos de clientes
Campos personalizables
Creación de informes personalizables
Creación de informes y estadísticas
Creación de marca personalizable
Datos en tiempo real
Encuestas y comentarios
Gestión de calendarios
Gestión de contactos
Importación y exportación de datos
Integración de correo electrónico
Integración de redes sociales
Integración de terceros
Modelos personalizables
Notificaciones automáticas
Pagos electrónicos
Panel de actividades
Recordatorios
Seguimiento de actividades
Funciones
4,2/5
Basado en 199 valoraciones de usuarios
Compara con las alternativas según la valoración de características
Compara las alternativas

Categorías

Preguntas frecuentes sobre SAP CRM

Preguntas frecuentes sobre SAP CRM

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre SAP CRM.

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece SAP CRM?

SAP CRM ofrece los siguientes planes de precios:

Modelo de precios: Suscripción

Prueba gratis: No disponible

P. ¿Cuáles son las características principales de SAP CRM?

No tenemos información sobre las características de SAP CRM

P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de SAP CRM?

Los clientes habituales de SAP CRM son:

Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Trabajadores autónomos, Empresas medianas

P. ¿Qué idiomas admite SAP CRM?

SAP CRM admite los siguientes idiomas:

Inglés

P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece SAP CRM?

SAP CRM cuenta con los siguientes planes de precios:

Suscripción

P. ¿SAP CRM es compatible con dispositivos móviles?

No tenemos información sobre los dispositivos compatibles con SAP CRM

P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra SAP CRM?

SAP CRM se integra con las siguientes aplicaciones:

AnytimeCollect, FileHold, Genius Project, KeyedIn Projects, Marketo Engage, Mendix, Mule ESB, Neudesic Pulse, Sofon Guided Solutions, Vocalcom

P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece SAP CRM?

No tenemos información sobre las opciones de asistencia de SAP CRM