Sobre TeamSupport

Software de atención al cliente y help desk basado en la nube y diseñado para empresas de software y tecnología B2B con asistencia a clientes externos.

TeamSupport es un software de help desk creado para asistencia al cliente entre empresas. Recupera la visibilidad de los clientes y asocia los tickets a las empresas. La base de datos de clientes fácil de usar incluye relaciones dependientes, SLA personalizables e índice de salud del cliente para gestionar tickets en múltiples niveles, disminuir los costes de asistencia y mejorar la experiencia del cliente.

Adiós al intercambio de correos electrónicos intentando dilucidar cuál es el problema. El chat en vivo incorporado con video y grabación de pantalla facilitan la comunicación con los clientes para que puedas resolver los problemas más rápidamente. Llega algo mejor. Prueba las herramientas de colaboración centradas en B2B, creación de informes avanzados, productos e inventario, autoservicio para clientes, integraciones nativas y más.

Llega algo mejor. Prueba las herramientas de colaboración centradas en B2B, creación de informes avanzados, productos e inventario, autoservicio para clientes, integraciones nativas y más.

La completa base de datos de clientes permite ver todas las interacciones con los clientes, no solo los tickets individuales. Gestiona clientes a nivel de empresa o contacto en lugar de solo visualizar una colección de tickets. Cuando un cliente te contacta, la solución muestra inmediatamente quién más de esa empresa se ha contactado y qué productos tienen actualmente. Así es posible ayudar a los clientes de manera proactiva en lugar de reaccionar a las solicitudes de help desk. La función de tickets relacionados permite, incluso, referenciar casos separados entre sí.

Los SLA personalizables son flexibles para cubrir múltiples SLA por empresa o producto. Tienen en cuenta las zonas horarias y los días festivos y descansos según criterios establecidos para que nunca vuelvas a incumplir un acuerdo de servicio.

La colaboración interna en tiempo real brinda visibilidad a todos los integrantes del equipo para resolver los problemas más complicados, compartir información sobre clientes o tickets e informar a los comerciales y desarrolladores del producto para gestionar mejor los incidentes.

Las grabaciones de pantalla y video totalmente integradas permiten a los agentes enviar instrucciones detalladas y crear videos de formación para la base de conocimientos o hacer que los clientes hagan grabaciones de sus pantallas para mostrar el problema exacto que tienen.

El desvío inteligente de solicitudes sugiere de forma automática artículos de la base de conocimientos cuando el cliente comienza a describir el problema, lo que a menudo facilita su resolución sin tener que crear un nuevo ticket.

Portal avanzado de atención al cliente diseñado para adaptarse a tu sitio web. Los clientes pueden recibir respuestas en horario ininterrumpido, enviar y verificar tickets, buscar en la base de conocimientos, agregar grabaciones de pantalla/adjuntar archivos y participar en foros comunitarios.

El chat visual con el cliente permite a los agentes y clientes chatear con audio o video para identificar y resolver los problemas más rápidamente.

TeamSupport es sumamente fácil de usar y sus configuraciones predeterminadas permiten comenzar a usarlo de inmediato.

Precios desde:

US$49,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a TeamSupport

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Alemania, Reino Unido, India, México, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a TeamSupport

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Funciones

Funcionalidades totales de TeamSupport: 103

  • API
  • Acciones activadas por evento
  • Acciones preventivas y correctivas (CAPA)
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis de atención al cliente
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Auditoría de problemas
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Autorrespondedores
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Chatbot
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Datos en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Enrutamiento automatizado
  • Etiquetado
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • Foros en línea
  • Garantía de calidad
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de casos
  • Gestión de centros de atención telefónica
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de formularios
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la experiencia del cliente
  • Gestión de problemas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de versiones
  • Gestión del cambio
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión multicanal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de páginas web
  • Macros y modelos de respuestas
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Problemas recurrentes
  • Programación de incidencias
  • Registro único
  • Segmentación de clientes
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de quejas de clientes
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Seguridad SSL
  • Supervisión
  • Supervisión de redes
  • Supervisión de redes sociales
  • Supervisión en tiempo real
  • Varias cuentas de usuario
  • Widgets
  • Wiki

Alternativas

Zendesk

4,4
#1 alternativa a TeamSupport
Zendesk es una solución de software de atención al cliente basada en la nube y en la que confían más de 40 000...

Freshdesk

4,5
#2 alternativa a TeamSupport
Freshdesk es un software de servicio al cliente omnicanal, basado en la nube y diseñado para empresas de todos los...

Odoo

4,1
#3 alternativa a TeamSupport
Odoo es un conjunto de aplicaciones empresariales de código abierto totalmente integrado y personalizable. Esta...

Intercom

4,5
#4 alternativa a TeamSupport
Intercom es una plataforma de relaciones conversacionales que permite a las empresas ofrecer experiencias conversacional...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(806)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,5/5

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Mostrando 5 opiniones de 806
Ifeoma O.
Calificación general
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Team support makes us a more efficient with customer support.

Revisado el 10-07-2018

Puntos a favor

Team support makes it easy for my team to focus on the customers as against just focusing on tickets. With support tools ,we have tried in the past ; we were able to resolve customer tickets , but found it difficult resolving all of them at once.
Team support provides the customer care team with high level visibility , which enable our sales team to manage and resolve customer tickets at a company level as against resolving them at a ticket level.This eliminates duplicate efforts where we have multiple support agents helping out a single customer to resolve multiple tickets at same time.Thus ensuring we are able to resolve all customer issues at once, as against on a ticket by ticket basis.
Overall, Teamsupport has saved us time ,and made our customers happier.

Puntos en contra

It is not intuitive even though it is very effective. Also will like to see more information with new tickets opened by customers. For example ,will be helpful if agents can see from what geographical location the ticket was created from, or from what part of the website the ticket was created from.

Tyler R.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Intuitive, Useful Software Company-wide

Revisado el 24-03-2021

Overall, our company has toyed with the idea of using competitors but TeamSupport has held strong...

Overall, our company has toyed with the idea of using competitors but TeamSupport has held strong as a useful solution for us whose advantages outweigh its detractors.

Puntos a favor

I like the largely intuitive interface and functionality. Creating actions (public/private) are extremely easy as is pasting in-line images, adding attachments and customizing ticket types. Once saved, the formatting of actions are ideal and translate to what the user entered. Not all other ticketing software handles it this well.

Puntos en contra

Performance/stability has certainly improved over the years and has become more reliable. Despite that, there are the odd instances of slowness or degraded performance. The reporting could be more robust and easier. The ability to create more than one new (unsaved) ticket simultaneously would be very helpful.

Respuesta de TeamSupport

Hi Tyler, Thanks for writing to let us know your thoughts about TeamSupport. While we were really glad to hear that you've generally had a good experience so far, it looks like we fell short in one area, and that's not okay. I want you to know that I've spoken to our Director of Customer Success about this, and we're going to make sure this isn't an issue moving forward. We're always improving our platform and will also make our development team aware to factor into future updates and enhancements.

We'll look forward to talking directly to learn more and I promise we'll find a solution to your issue.

Jasper wynne A.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Customer Convenience

Revisado el 24-05-2022

Overall,TeamSupport is a topnotch product. Customers love to interact through email, chat and use...

Overall,TeamSupport is a topnotch product. Customers love to interact through email, chat and use browsing.

Puntos a favor

It is very helpful for us to assist clients more effectively. Customers are so happy using the software.

Puntos en contra

None so far. Customers interact more effectively.

Rod M.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

RodsReview

Revisado el 05-07-2016

Been on the system of a year and half and the same issue still plague me. I have submitted Numerous...

Been on the system of a year and half and the same issue still plague me. I have submitted Numerous Feature Request and the sit in Pending or are denied. I have Many Many open Cases that are Bugs and they seem to go no where as well. I have one in particular the happens to me every day, But was told it wasnt a over all a big deal, and the work around is to copy and paste my action to a notepad, Hit Refresh on the Ticket, Start a new Action, Copy and paste my notepad back into the New Action. This seems a little much. I was also told of a Feature that was very important to us, would be coming. After a month or two on the system I inquired about it, and was told, nope cant do it. We constantly have to refresh the interface, Hangs up a lot. System Performance is a big issue. Does seem that all the server issues that were going on are better, but that was painful. We get a ton of SPAM cases, There needs to be a way to filter that by domain name.

Puntos a favor

-Its Cheap per seat,
-Its customization of fields

Puntos en contra

-Being able to share a custom field between company and ticket, This is huge to us, Salesforce did it.
-Your Text Formatting and editor is terrible. It constantly changed font sizes
-The fact the you always have to refresh and update. If you have a ticket open on your tabs and something comes in, you have to refresh or close and reopen. Your new Screen capture program as it is easier to use the quality is terrible compared to what was there a year ago or whenever it was switched out.
-The fact that I dont get my submits actions sent to my email, This needs to a field I can chose to receive or not
-The fact that you cant duplicate a ticket
-Cant Create Ticket Views for Individual user
-Need Action the Save button at the top of the action as well as the bottom.
-NeedFloating Formatting bar
-Add option to minimize or +/- actions on ticket page
-A way when a customer has multiple tickets open, and replies to the wrong ticket - To be able to move/merge that action to the proper ticket.

Balasubramani A.
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Inventory Management

Revisado el 14-01-2020

I personally like Team Support as it has optimized our business operations considerably. We create...

I personally like Team Support as it has optimized our business operations considerably. We create support tickets on this platform. We are able to track our inventory, we are able to create support tickets and keep them open till the issue is resolved. We are able to schedule email reports about the overall use of our company time and resources. We are delighted to see that Team Support is bringing new features on a periodic basis.

I truly appreciate the webinars conducted by Team Support where they talk about new features and how to make best use of the software. I have acquired some interesting insights during the webinars and passed it on to my peers.

Overall we like Team Support as it meets our current requirements and expectations .

Puntos a favor

I primarily use Team Support for Inventory Management.

I like that I am able to search a terminal based on the serial number alone.

It is helpful to leave a note for each terminal, I use the notes to indicate the current status of a terminal, whether it is ready to be loaned out or if it already been loaned etc. Team Support has a provision to assign an inventory item to a Customer. I find that very helpful.

I like the feature where I am able to schedule the reports to be emailed to more than one email address. These reports need to be sent at particular time and day without fail. Auto scheduling the email report saves me a lot of time and complications.

I also like the fact that Team Support is compatible for API Integration. We are looking to develop a centralised platform in our firm and want to be able to fetch info from Team Support for Data Analysis. This is in our pipeline and we are looking to implement this sometime in the future.

In the past the upper management used to shoot us emails enquiring about the particular issue. It takes up our time to email the management back with the status of that issue. Now the upper management simply logs into team support to view and oversee the status of a ticket/issue

Puntos en contra

However, the frustrating part of Team Support is the reporting section. When I open up the inventory report, it displays a list of all the terminals I have added to the inventory and when I want to get more information on a particular terminal, I notice that I cannot click on the terminal to navigate to that terminals page. Not only that, I cannot copy the serial number of the terminal from the inventory report. This applies to pretty much all the reports. All reports are in read only format. I humbly request Team Support to make the items on the report as clickable and actionable in the future.

Alternativas consideradas

Intercom

Razones para cambiar a TeamSupport

Our admin staff is not technically savvy. Only our admin staff will be using Team Support on a regular basis. Our admin staff mentioned that other products were too technical and difficult to follow in terms of operation and usage. The staff found Team Support very easy to follow and use it. Also we wanted something simple for basic record keeping to start with.
Mostrando 5 opiniones de 806 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre TeamSupport

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre TeamSupport.

TeamSupport ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$49,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de TeamSupport son:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

TeamSupport admite los siguientes idiomas:

inglés

TeamSupport admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

TeamSupport se integra con las siguientes aplicaciones:

Azure DevOps Server, Beanstalk, Customer Thermometer, Dropbox Business, Drupal, FreeWebsite.com, Gmail, GoDaddy Website Builder, Google Analytics 360, Google Calendar, Google Maps, Highrise, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Jira, Joomla, JumpBox for Trac/Subversion, Mailchimp, Meta for Business, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Microsoft Teams, Microsoft Visual Studio, Nicereply, Oracle CRM On Demand, Oracle Service, RingCentral Engage Digital, RingCentral Engage Voice, RingCentral MVP, RingCentral Meetings, RingCentral Video, Salesforce Sales Cloud, ServiceNow, Slack, Squarespace, SurveyMonkey, Twitter, Web.com, Weebly, WordPress, Zapier, Zoho Analytics, Zoho CRM

TeamSupport ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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