Sobre Kickserv

Desarrollado y utilizado con confianza por miles de profesionales de servicios. Kickserv ofrece gestión completa de trabajos y gestión de relaciones con los clientes (CRM), programación, estimaciones, acceso móvil, facturación, distribución y más. Kickserv también se sincroniza con QuickBooks Desktop y Online y con Xero para ahorrar a los usuarios la información duplicada y permitirles ahorrar tiempo y dinero.

Kickserv está diseñado para fontanería, climatización, reparación informática, electricidad, albañilería, limpieza de alfombras, paisajismo y jardinería, servicio de limpieza, control de plagas y muchos otros sectores. Kickserv ayuda a gestionar ofertas, presupuestos, trabajos, programación, distribución, facturación y tareas con un calendario online compartido en el que se pueden completar los trabajos. Ofrece integración bidireccional con QuickBooks para acabar con la información duplicada.

Los usuarios pueden comprobar el rendimiento del negocio de un vistazo. Kickserv pone al alcance del usuario toda la información de clientes potenciales, trabajos y facturas. Con ayuda de los estados automatizados de Kickserv, los usuarios están al día de todo su trabajo. Desde consolidar un cliente potencial o administrar un equipo hasta cobrar pagos de los clientes: Kickserv ayuda a las empresas a funcionar de forma fluida con herramientas fáciles de usar para todo el equipo.

Precios desde:

US$47,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

Precios desde:

US$47,00/mes

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Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de Kickserv: 137

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de correo electrónico
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacen de archivos
  • Almacenamiento de documentos
  • Aplicación móvil
  • Arrastrar y soltar
  • Automatización de marketing
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de contactos
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Captura de firma a través de dispositivos móviles
  • Captura de imagen
  • Citas recurrentes
  • Cobro de pagos en el terreno
  • Compras y recepción
  • Confirmación y recordatorios
  • Contabilidad
  • Controles o permisos de acceso
  • Costes de trabajo
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de órdenes de trabajo
  • Datos en tiempo real
  • Digitalización de documentos
  • Disposición de propiedades
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento
  • Estimaciones
  • Facturación
  • Facturación recurrente
  • Firma digital
  • Firma electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Formularios personalizables
  • Fotos/imágenes
  • GPS
  • Gestión de admisiones
  • Gestión de citas
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes
  • Gestión de clientes potenciales
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de equipos
  • Gestión de expediciones
  • Gestión de facturas
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de las comunicaciones
  • Gestión de ofertas
  • Gestión de oportunidades
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de reservas
  • Gestión de rutas
  • Gestión de trabajos
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de órdenes de compra
  • Gestión financiera
  • Historial de cliente
  • Historial de servicios
  • Historial laboral
  • Importación y exportación de datos
  • Incidencias de reparación
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Integración de QuickBooks
  • Mantenimiento preventivo
  • Mapas geográficos
  • Mensajería
  • Modelos personalizables
  • Movilidad local
  • Movilidad militar y GSA
  • Pagos electrónicos
  • Pagos en línea
  • Pagos móviles
  • Panel de actividades
  • Para comerciales o contratistas de la industria eléctrica
  • Para el sector de la fontanería
  • Para el sector del bricolaje
  • Para empresas de climatización
  • Para empresas de control de plagas
  • Para empresas de limpieza de alfombras
  • Para empresas de mudanzas
  • Para servicio de campo
  • Para servicios de conserjerías
  • Pedidos recurrentes
  • Planificación de personal
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Portal de clientes
  • Presupuestos y estimaciones
  • Procesamiento de facturas
  • Procesamiento de pagos
  • Procesamiento de tarjetas de crédito
  • Procesamiento de tarjetas de débito/crédito
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Programación de trabajos
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Reprogramación
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividad de plagas
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de garantías
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de trabajos
  • Seguimiento de ubicación
  • Seguimiento de uso de pesticidas
  • Seguimiento de uso de productos químicos
  • Seguimiento del tiempo
  • Seguimiento horas/gastos
  • Sincronización de calendario
  • Supervisión en tiempo real
  • Tareas recurrentes
  • Traslados comerciales
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Tigerpaw Software

3,7
#1 alternativa a Kickserv
El software de gestión empresarial Tigerpaw One proporciona todo lo que necesitas para comenzar el proceso de automatiza...

Sage 300 Construction and Real Estate

4,0
#2 alternativa a Kickserv
Sage 300 Construction and Real Estate proporciona una solución muy completa para gestionar proyectos de construcción.

Salesforce Field Service

4,2
#3 alternativa a Kickserv
Field Service Lightning, de Salesforce, es una plataforma de gestión de servicios externos basada en la nube y diseñada...

Highrise

4,5
#4 alternativa a Kickserv
CRM sencillo para almacenar, compartir y administrar clientes potenciales y oportunidades, comunicarse con los miembros...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(332)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,1/5
Facilidad de uso
4,4/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 332
Ted
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Excellent functionality and ease of use

Revisado el 29-11-2018

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The...

Kickserv offers us the opportunity to quickly reschedule and update work orders in real time. The Quikbooks integration saves us time and money because we only enter customer info once.

Puntos a favor

Kickserv enabled us to scale up the business and offers us excellent tracking for billing, communication, and customer service.

Puntos en contra

There are no issues or downside for my company.

Respuesta de Kickserv

Thank you Ted. Your loyalty and willingness to take a moment to give us feedback is worth a lot to us. I hope it also helps others.
Cheers!

Doug
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Servicing Company - Long-time User

Revisado el 23-11-2021

Generally very good.

Generally very good.

Puntos a favor

- As a CRM software, we are able to manage all of our customers, scheduling, invoicing and reporting (not as bookkeeping or Financial Statements) in a generally good way.
- The inter-connectionedness of the various parts of the software makes it easy to navigate from one function to another.
- Although there has been some down time (which can be very difficult because we cannot function), but over the long-term it has not be crucial. Being an online CRM allows me to use any device.
- We are able to save virtually anything (pics, docs, etc.) for future use, which has been crucially important to us.
- The integration with Stripe for payment from our customers is now essential to our processes. It has worked flawlessly, easy to use, and easy to deal with Stripe for various things we need to do, including refunds.
- It works well for both our field service and in-shop jobs. This is crucial because using two systems would be very difficult.
-We are easily able to tailor the Products/Services, pricing, descriptions, to our specific needs - not being locked into some format that we don't like.

Puntos en contra

- Support is sometimes tedious.
- New features added (if we find out about them at all) can be very disruptive to our processes, and confusing. While some of them make sense in a wider world, they sometimes are baffling and frustrating in our business.
- We have 2 locations (and hope to have many more) and need to have separate systems. Kickserv requires us to use separate browsers for each. How are we going to be able to do that with 5 or 10 locations? And we're finding that some functions (e.g. access to support!) are no longer working on Firefox, one of the best and most popular browsers available. This is a serious problem for us.
- Although a great deal of our business is field work, we do not/cannot use the mobile app with our techs because it is far too limiting. They need to be able to access much more information than what is available to them, and so we have them login through a browser on their phones.
- There are essential functions that we have to do in business that Kickserv has not been able to program into the system (even when we offered to pay big $ to get them). E.g. There are several email templates, and auto sending emails: We need one to be sent as a follow up to Jobs, and another (sent out 6 or 12 months later) to remind people to schedule services . We have to do all of this manually, and would love to find a way to get it done automatically. Summary: Some things are hard to get into the software that other companies would also make good use of.

Respuesta de KickServ

Thank you Doug for your continued support and taking the time to leave us some feedback. We greatly appreciate it. Know that your feedback does not fall on deaf ears and we are always working on ways to improve Kickserv.

Josh
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 1.0 /10

Lack of response to concerns. Converted us to new platform a day early while open.

Revisado el 16-02-2017

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our...

Our experience with this software was average until the migration from SSK to Kickserv.

1) Our migration was scheduled for the evening of 2/2/17 but instead was run during the morning.
2) This resulted in us not being able to access our entire database for the entire workday. We lost customers and business as a result.
3) The only response we have gotten from Kickserv is "Sorry about the confusion".
4) Responses to issues about the new platform are not helpful and delayed.
5) Cannot upload certain file-types as attachments (Old SSK allowed anything)
6) Editing estimates does not work correctly
7) There are problems with payment capturing in Kickserv. Kickserv seems to ignore some line items.
8) When asked how to permanently complete tasks for re-occurring jobs, the only response I got was "Let me see if I can explain how to do this one".
9) None of our questions or issues have been resolved.

Puntos a favor

drag and drop capabilities

Puntos en contra

Since switching over to the new platform, there are issues with billing and attaching. Customer support is not helpful

Respuesta de Kickserv

The experience you had with the migration of your account was very unfortunate. Having your system not available during your working hours is a serious issue and we apologize for that error. We did work with your co-worker on the phone to handle the major issue which was mainly getting the sync working successfully again. To acknowledge some of your comments here we currently don't restrict file types. I have requested for your company to send us any file types that seem to not upload. Also, with the issues of editing estimates and capturing certain line items we are not aware of any issues and appreciate any specific feedback on these issues through the normal lines of support at any time. We will clarify with you on what occurred exactly with your earlier question via our support lines of how to complete tasks for re-occurring jobs.
We very much appreciate your loyalty with us and hope we can make up for the disruption to your business as we move forward.

Katielynn
Calificación general
  • Sector: Construcción
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best Value for Scheduling/invoicing software

Revisado el 23-11-2021

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty...

Overall, I have been more than satisfied with Kickserv. I initially navigated the platform pretty easily, along with ample help from the support team. Whenever I experience a problem, I receive help via the chat function from the same customer support members who are quick to provide solutions.

Puntos a favor

This product makes it easy to store a lot of data for our business including customers, project history, photos of job sites, notes for customers, dispatching crews to jobs, invoicing customers.

Puntos en contra

We experience some software bugs throughout use, which are often resolved with time. If I delete something on accident, there is not an undo button. If we change an estimate for a customer, there is no easy access to old records of past versions of the estimate unless we duplicate them every time we make a change. This can put us in a situation sometimes we are trying to substantiate claims to contractors about original estimates and the changes we made. Sometimes Kickserv will not work at all for a short period of time while our crews are on jobsites trying to upload photos/information or find their next jobsite, though this fairly rare. I wish there was an option to not allow credit card payments for certain invoices such as our contractors who are much larger jobs. Though, we have worked around this with different options such as sending a PDF instead.

Alternativas consideradas

ServiceTitan

Razones para cambiar a Kickserv

I did a one hour conference call with the ServiceTitan team and the platform seemed like it would be difficult to learn and was extremely expensive. They promised we would save money with the efficiencies the program would provide, but I just did not see it. Many of the functions they provided were completely unnecessary for our business when considering the cost of their service.

Respuesta de KickServ

Thank you for taking the time to leave us a review, as well as continuing to support us, Katielynn. If you encounter anymore issues, please don't hesitate to reach out. We will be happy to assist you with resolving any issues.

Richard
Calificación general
  • Sector: Servicios medioambientales
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

#1 in Customer Relationship Management & Dispatching software

Revisado el 12-05-2021

Kickserv has streamlined my service-based business. It's easy to use for dispatching and task...

Kickserv has streamlined my service-based business. It's easy to use for dispatching and task reminders. It also syncs with my bookkeeping software, google calendar, reputation management software and Stripe.

Puntos a favor

It is easy to start using the kickserv system, especially since they have such a phenomenal support staff

Puntos en contra

I have used this software for over 8 years and the ONLY thing I still would like to see is a more robust search ability. For example, if I were to look for every job that I did "carpet cleaning," I would get a list (instead of having to pull a report).

Alternativas consideradas

Salesforce Field Service y Highrise

Razones para cambiar a Kickserv

Easy of use with all of the integrations I need to grow my business.

Respuesta de KickServ

Hello Richard - You have been a fabulous advocate of Kickserv over the years. I'm glade we are helping your business.

Mostrando 5 opiniones de 332 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Kickserv

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Kickserv.

Kickserv ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$47,00/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Kickserv son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50

Kickserv admite los siguientes idiomas:

inglés

Kickserv admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Kickserv se integra con las siguientes aplicaciones:

Dropbox Business, Google Calendar, Google Contacts, Mailchimp, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Podium, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Stripe, Xero

Kickserv ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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