
Paycom
Sobre Paycom
Paycom, fundada en 1998 y con sede en Oklahoma, fue pionera en el sector de las nóminas, siendo una de las primeras en ofrecer a las empresas una alternativa al software de nóminas instalado. Mediante el uso de tecnología de SaaS (software como servicio, por sus siglas en inglés), Paycom ofrece un vanguardista software de gestión de capital humano a través de Internet para proporcionar a los empleadores acceso en tiempo real a su información. Lo que comenzó como una aplicación única de nóminas se ha ampliado hasta convertirse en un conjunto de servicios repleto de funciones. Incluye gestión de tiempo y mano de obra, adquisición y gestión de talento, gestión de recursos humanos y nóminas.
Aunque la aplicación de Paycom ha crecido, sigue manteniendo su compromiso para ofrecer un modelo de servicios personalizado con un único punto de contacto para todas las consultas de los usuarios. La asistencia personal proporcionada por los especialistas dedicados de Paycom y la eficiencia mejorada que aporta la tecnología de nóminas y RR. HH. de Paycom crea una propuesta de valor única, haciendo de Paycom una de las marcas líderes en la gestión de capital humano online.
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Precio inicial
Opciones de precios
Funciones
Integraciones
Facilidad de uso
Relación calidad-precio
Atención al cliente
Alternativas
Namely

Netchex

Performance Pro

BambooHR

Opiniones
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- Sector: Internet
- Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
- Software usado Mensualmente durante 6-12 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
Paycom
Revisado el 19-11-2022
Excelente software siempre lo sugiero a amigos y conocidos.
Excelente software siempre lo sugiero a amigos y conocidos.
Puntos a favor
El proceso de nómina se ha vuelto mucho más eficiente y en general, es una nómina mucho más fluida. También me encanta que tengamos un representante disponible cuando sea necesario. Si nuestro especialista no está disponible cuando llamo, se aseguran de transferirme a alguien que pueda ayudar.
Puntos en contra
No hay nada en este momento que no me guste de Paycom porque todo me ha sido explicado muy bien. Me gustaría que todas las fechas importantes, como cumpleaños, fechas de contratación y números de seguro social estuvieran juntas. En este momento, debajo de fechas y recursos humanos, el número de seguro social no está en esa sección. Al completar la documentación adicional, creo que tendría más sentido tenerlos juntos. Tener estos números reales juntos facilitaría la experiencia.
Respuesta de Paycom
We're glad you're enjoying Paycom and our dedicated service members who work hard to ensure our clients receive great care. Your experience is important to us, and we appreciate you taking the time to leave us your feedback. If you'd like to discuss in further detail, please reach out to us at [email protected].

- Sector: Producción de alimentos
- Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 9.0 /10
The easy way to manage and view your paycheck and schedule
Revisado el 04-01-2024
Puntos a favor
The easy and hassle free way to view and manage my paycheck and work schedule at home or on the go
Puntos en contra
I didn't have any dislikes about this product.
Respuesta de Paycom
We're grateful you took the time to leave us a review, Brandon! It's great to hear Paycom made accessing your information so convenient!
- Sector: Comercio minorista
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 10.0 /10
HR Director
Revisado el 04-11-2024
My overall experience with Paycom since the beginning has been positive and seamless.
My overall experience with Paycom since the beginning has been positive and seamless.
Puntos a favor
You can have everything in 1 place for every employee from time-off, scheduling, timeclock, applicant tracking, background checks, onboarding, benefits enrollment, documents, notifications to employees, easy reporting and many more features. It is easy to use and navigate.
Puntos en contra
I have no dislikes about Paycom. I am 100% a Paycom fan.
Alternativas consideradas
ADP Workforce NowRazones para elegir Paycom
because Paychex Flex wasn't a seamless product and we needed everything in 1 place instead of 5 to 6 productsSoftware anterior
Paychex FlexRazones para cambiar a Paycom
Because ADP was just like Paychex. NOT seamless and not user friendlyRespuesta de Paycom
Lindsey, we're thrilled to hear you enjoy using our single software! It’s rewarding to know that you are 100% a Paycom fan, from our seamless software to our world-class service. Thank you for your 5-star review!
- Sector: Servicios para instalaciones
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado A diario durante Más de dos años
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 1.0 /10
STAY AWAY!! Lies, lies, lies: Potentially powerful product lacks support to resolve issues or...
Revisado el 28-02-2024
I have never experienced a worse, more unsatisfying service experience in my personal or professiona...
I have never experienced a worse, more unsatisfying service experience in my personal or professional life than I have with Paycom. If it was easier to switch away from Paycom, we would have been with a competitor once I realized that Paycom's business is selling lies. Paycom operates with no integrity. A review of our account would show thousands of written and verbal communications regarding an array of issues that spans nearly everything Paycom is supposed to do for us, but it's staff is either too busy or too unfamiliar with the Paycom software to fix most of the issues. Lack of movement on these issues has been communicated to varying levels of management on multiple arms of Paycom's hierarchy.
Our issues started during implementation with a backend setup person who encouraged our company to break laws because he did not know how to properly calibrate settings to match legal guidelines. It seems like nothing he did was correct. Here we are 2 years later with many of the issues still unsettled and we as customers still voicing our concerns whenever we have time to follow up on the trail of unresponded to communications.
Despite all this, Paycom has never offered credits for any of these issues nor solutions for many that are still outstanding. I am repulsed every time I see an ad for Paycom knowing that they are spending money to scam new, unsuspecting customers into signing on rather than using those funds to properly train staff.
If Paycom's poor organizational design and policies weren't bad enough, they also seem to be hampered by inadequate infrastructure. Both winters that we have been with Paycom, they have not been able to to operate with full functionality because the staff (which they claimed was local) is unable to get to work due to the seasonal freezes and bad weather that has been increasingly frequent in Texas. During these times, it seems as if much of the staff works from home since they cannot make it to the office. In our case, our assigned representative did not have the ability to work from home and became unreachable during the crucial end of the year period when we needed assistance with tasks such as correcting W2s, setting up special funding arrangements to accommodate the holidays, and updating the many new minimum wages in all of our different jurisdictions. I feel for those who are personally impacted in these situations, but payroll is the type of function that you have to be able to depend on all of the time.
This company is such a joke.
Puntos a favor
Bi-lingual (English / Spanish)
Potential to be accommodating of most anything you need it to do in the payroll arena
Puntos en contra
Horrible customer service - Paycom is so customizable that representatives are unfamiliar with how their own software works or how changing one setting will impact other settings
They sell it like your assigned representative will assist you with things, but in reality, it is hard to get a hold of your actual rep and when you do get a hold of someone, they usually just try to make you do everything yourself. It seems like they do this so that they can later say that the customer made the change and is responsible for any of the ramifications even if you did what you were told to do.
Respuesta de Paycom
Natalie, we’re disappointed to read your review. Paycom service teams are dedicated to providing outstanding product support, and we take all feedback seriously. The experience you describe does not match our service standards. We'd like to connect with you in order to resolve your concerns. Please email us at [email protected], and a member of our team will be in touch.
- Sector: Producción de alimentos
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Paycom Feedback
Revisado el 11-12-2024
Positive experience for employees using the App. The set-up and admin processes are clunky.
Positive experience for employees using the App. The set-up and admin processes are clunky.
Puntos a favor
The single integrated database structure.
Puntos en contra
The communication/messaging processes are tedious.
Respuesta de Paycom
Tim, thank you for sharing your thoughts about Paycom. We're glad to hear that our single HCM software is making a positive impact on your organization's operations, and that your employees are having a great experience with our mobile app. We designed our platform to be user-friendly, intuitive, and accessible from anywhere, so it's wonderful to know we're meeting those goals. We appreciate your feedback and look forward to continuing to support you and your team.
Preguntas frecuentes sobre Paycom
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Paycom.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Paycom?
Paycom ofrece los siguientes planes de precios:
- Prueba gratis: No disponible
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Paycom?
Los clientes habituales de Paycom son:
Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000
P. ¿Qué idiomas admite Paycom?
Paycom admite los siguientes idiomas:
alemán, checo, español, francés, húngaro, inglés, italiano, neerlandés, polaco, portugués, portugués de Brasil, portugués de Portugal, rumano, turco
P. ¿Paycom es compatible con dispositivos móviles?
Paycom admite los siguientes dispositivos:
Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Paycom?
No tenemos información sobre los tipos de integración de Paycom
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Paycom?
Paycom ofrece las siguientes opciones de asistencia:
E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica
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