Sobre ServiceNow Customer Service Management

ServiceNow Customer Service Management is a cloud-based software designed to help businesses handle and resolve clients' queries through omni-channel communication, work order assignment, case management, and more. With the Playbooks for CSM module, agents can request information to/from clients, create tasks for team members, and visualize the entire case process lifecycle on a unified platform.

ServiceNow Customer Service Management provides organizations with interactive dashboards, which allow them to gain an overview of trends, customer service metrics, and key performance indicators (KPIs) through actionable analytics. Clients can use the self-service portal to issue complaints or requests, create cases, and track the progress of ongoing projects via status reports. It also lets agents handle the entire order management lifecycle, from order capture to status tracking.

ServiceNow Customer Service Management enables businesses to integrate the platform with various third-party applications, such as 3CLogic, Adobe, CareAR, Five9, Locus DispatchIQ, and more. Other key features of the software include ticket handling, issue resolution, field service management, and process optimization.

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Las 5 mejores alternativas a ServiceNow Customer Service Management

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a ServiceNow Customer Service Management

Imágenes

ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2
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ServiceNow Customer Service Management Software - 1
ServiceNow Customer Service Management Software - 2

Funciones

Funcionalidades totales de ServiceNow Customer Service Management: 45

  • Alertas y alzada
  • Análisis de autoservicio
  • Análisis predictivo
  • Aprendizaje automático
  • Asistente virtual
  • Auditoría de problemas
  • Automatización de procesos empresariales
  • Base de datos de clientes
  • Búsqueda de texto completo
  • Chat en vivo
  • Chatbot
  • Comunicación multicanal
  • Conectores de datos
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Descubrimiento de datos
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de citas
  • Gestión de colas de espera
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión del personal
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de cliente
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Integración de telefonía informática
  • Interfaz de agentes
  • Métricas de rendimiento
  • Panel de comunicaciones
  • Portal de autoservicio
  • Preparación de datos para servicio por cuenta propia
  • Procesamiento de lenguaje natural
  • Seguimiento de interacciones
  • Visualización de datos

Alternativas

Zendesk

4,4
#1 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Zendesk es una solución de software de atención al cliente basada en la nube y en la que confían más de 40 000...

Freshdesk

4,5
#2 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Freshdesk es un software de servicio al cliente omnicanal, basado en la nube y diseñado para empresas de todos los...

RingCentral MVP

4,2
#3 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Proveedor de VoIP para empresas n.º 1 del Reino Unido en el año 2017. 50 % rebajado. Finaliza el 29.09. La instalación,...

Azure DevOps Services

4,4
#4 alternativa a ServiceNow Customer Service Management
Azure DevOps Services is designed to help small to large businesses streamline prioritization, release management, and...

Opiniones

Calificación general

4,3 /5
(120)
Relación calidad-precio
4,1/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,0/5
Asistencia al cliente
4,2/5

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Mostrando 5 opiniones de 120
Jason P.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

ServiceNow A Great Piece of Software

Revisado el 31-07-2019

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily...

We use it to enter tickets for clients experiencing issues with our software. I use it on a daily basis to log these tickets and to keep records of issues that are clients experience.

Puntos a favor

This software is very easy to use and is extremely user-friendly. I love that it is very customizable and can be tailored to any buisness model.

Puntos en contra

There are times that it can be slow when trying to interact with some of the dashboards.

Ryan W.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Complete Package

Revisado el 17-02-2020

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to...

We are using this ServiceNow CSM as our primary Customer Service tool and we are easily able to manage thousands of cases per day which we have found difficult when using other applications in the past.

Puntos a favor

The ServiceNow CSM modules offer a full suite of features for customer management. The product is easy to use and extremely flexible.

Puntos en contra

ServiceNow's easy of customization can also be its achilles heel. If managed improperly or over-customized it does not take long to make oob upgrade path unsustainable.

Alternativas consideradas

Dynamics 365

Razones para elegir ServiceNow Customer Service Management

Dynamics was unable to handle the level of customization required for our business.

Software anterior

Dynamics 365
Norbert K.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

I really appreciate using Service Now in my daily basis

Revisado el 08-05-2022

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find...

I'm using Service Now as a daily tool to support users with their technical issues and I find Service Now as a excelent tool for this. It's easy to use for users, customizable for me and my colleagues from the support team, have many options to organize Your work. I appreciate it very much and if I change my job, I hope that I will also work in Service Now in the new one.

Puntos a favor

I think most important part that I like is posibility to configure Service Now layouts, list and elements on the screen to meet Your personal needs. Want to have this element to be shown in Your homepage dashboard? No problem! You need to create own template to not put the same response every time? Sure thing, You can do it here! Very layouts and pages which I like the most.

Puntos en contra

I think building reports and dashboards can be quite difficult when You are trying to do it first time. Report and dashboard builders are quite complex tools any such many options can be shocking at first and you need to spend some time to discover what is what and get used to it.

Adnan B.
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Tickets!!

Revisado el 13-05-2022

Puntos a favor

Covers a lot of units like customer support, IT support. It can be used for both internal and external customers. Can generate extensive reports regarding SLAs and the number of tickets being opened and closed.

Puntos en contra

Complex and somewhat expensive licensing program. Can get very slow at times.

Ravi S.
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

One of the best Ticketing tools available

Revisado el 26-04-2022

Puntos a favor

Covers all ITIl aspects w.r.t incident, problem and change management.
It has a very cohensive environment right from when an employee joins the organisation, getting access to applications, performing day to day jobs with tickets, requests, incidents, problems and changes.
Given the fact that it also has inbuilt reporting capabilities, this is an absolute must.
It's api and backend can be accessed by multiple softwares and applications enhancing the capability to produce visually appealing reports.
Admins/engineers/customer service execs can create their own dashboards to monitor their queues efficiently.
Inhouse capability to graphically repsent the queue make things easier while distributing work, prioritising work, planning change activities etc...

Puntos en contra

None that I know of as yet.
Whatever customisations i needed were easily available within the existing module.

Mostrando 5 opiniones de 120 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ServiceNow Customer Service Management

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ServiceNow Customer Service Management.

ServiceNow Customer Service Management ofrece los siguientes planes de precios:

  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Contact ServiceNow for pricing details.

Los clientes habituales de ServiceNow Customer Service Management son:

1.001-5.000

ServiceNow Customer Service Management admite los siguientes idiomas:

inglés

ServiceNow Customer Service Management admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

ServiceNow Customer Service Management se integra con las siguientes aplicaciones:

3CLogic, Bright Pattern, Five9, Medallia Experience Cloud, SightCall, Sprinklr, Talkdesk, TenFold, Vonage Business Communications, Webex

ServiceNow Customer Service Management ofrece las siguientes opciones de asistencia:

Base de conocimientos, Asistencia 24/7, Chat

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