Nowsta

Herramienta de gestión de la fuerza laboral para manejar nóminas y turnos laborales

Sobre Nowsta

Nowsta es un software de gestión del personal basado en la nube y diseñado para ayudar a empresas de todos los tamaños a gestionar la programación del personal, las comunicaciones, el seguimiento de la asistencia o temporal, así como el procesamiento de nóminas, entre otras operaciones administrativas. Los supervisores pueden obtener información sobre las calificaciones de los trabajadores, los costes proyectados y reales basados en un día, semana, turno o mes, así como el desempeño del equipo, desde una plataforma centralizada.

Nowsta registra automáticamente las horas de trabajo, calcula los salarios u horas extras y permite a las organizaciones exportar los datos de tiempo y asistencia directamente a sistemas de nómina de terceros, según los requisitos. Los administradores pueden usar las capacidades de reloj registrador y de verificación de imágenes a fin de agilizar los procesos de registro de los empleados. Además, pueden realizar un seguimiento de las horas de trabajo en función de los horarios a fin de identificar discrepancias. Los gerentes pueden recibir advertencias de horas extras sobre los miembros del personal y ver la disponibilidad de la fuerza laboral, desde un calendario. Las empresas también pueden administrar los procesos de creación de informes personalizados, ver eventos y utilizar etiquetas o filtros para buscar a los empleados necesarios para cada turno de trabajo.

Nowsta facilita las integraciones con diversos proveedores de nóminas de terceros, como Paychex, ADP y más. Los empleados pueden usar la aplicación móvil para acceder a solicitudes de trabajo, recibir actualizaciones sobre cambios o anuncios corporativos y ver los turnos de trabajo, desde un calendario. Entre otras de sus características, figuran panel de tiempo y asistencia, visualización de datos, recordatorios por SMS, registro habilitado para GPS y hojas de horas en PDF.

Precios desde:

Sin información del proveedor

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Nowsta

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Samoa Americana, Australia, Islas Cook, Fiyi, Micronesia , Guam, Kiribati, Islas Marshall, Islas Marianas del Norte, Nueva Caledonia, Isla Norfolk, Nauru, Nueva Zelanda, Polinesia Francesa, Papúa Nueva Guinea, Palaos, Islas Salomón, Tonga, Tuvalu, Estados Unidos, Vanuatu, Wallis y Futuna, Samoa

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a Nowsta

Imágenes

Nowsta Software - 1
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Vídeo de Nowsta
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Funciones

Funcionalidades totales de Nowsta: 48

  • Acceso móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Base de datos de empleados
  • Búsqueda/filtro
  • Calendario de eventos
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Distribución de programas
  • GPS
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de candidatos
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de recursos
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mano de obra variable
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Para agencias de empleo
  • Para la nube
  • Perfiles de empleados
  • Planificación de personal
  • Presupuestos/previsiones
  • Programación
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de citas
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Proyecciones
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Recordatorios
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Talentnow RecruitX

4,6
#1 alternativa a Nowsta
CAYPRO is an applicant tracking system and recruitment tool for staffing agencies which offers tools for managing jobs,...

7shifts

4,7
#2 alternativa a Nowsta
7shifts es una solución todo en uno que permite a los restaurantes programar al personal, comunicarse con su equipo,...

Paylocity

4,3
#3 alternativa a Nowsta
Paylocity es una solución de nómina y RR. HH. basada en web para organizaciones pequeñas, medianas y grandes.

Mobile Time Clock

0
#4 alternativa a Nowsta
Mobile Time Clock provides firm admins and supervisors with a platform to track employee attendance and check-ins &...

Opiniones

Calificación general

4,9 /5
(180)
Relación calidad-precio
4,8/5
Funciones
4,7/5
Facilidad de uso
4,8/5
Asistencia al cliente
4,9/5

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Mostrando 5 opiniones de 180
Melissa
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Nowsta truly transformed our catering companies staffing operations!

Revisado el 05-08-2019

Nowsta has eliminated our need for paper/hand written shift times, confusion over who was at what...

Nowsta has eliminated our need for paper/hand written shift times, confusion over who was at what event and for how long, wondering what was the pay for that particular shift and the need to spend countless hours calculating every employees hours/pay come payroll time. Most of all, Nowsta has connected all our employees and with the app, given each the convenance of handheld information. Oh, and Nowsta integrates with our catering software Caterease which was our biggest selling point because we only have to enter event information once and it is transferred over to Nowsta with all the details needed for the employees.

From a Caterers view point, I do not think there is anything else out there that can come close to Nowsta for us. So happy we made the move to Nowsta and there's no turning back!

Puntos a favor

From an Admin stand point, I love how Nowsta is so easy to edit; staff information, times, position costs, literally everything! I love the availability checks that can go out as whatever I want, they do not have to be attached to an event. I love the multiple ways that I can inform my staff of shifts available via shifts requests and publishing to a first come first serve deal. It's so easy to make announcements to staff members who are scheduled for event shifts. Staff members get notified instantly of any event changes. I can set preferences to where I receive emails every time a staff member accepts/declines a shift, when new events are entered into Nowsta (we have the Caterease interface), when staff members do not clock into their shifts on time and so on. I could go on and on...

From an employees stand point, Nowsta gives me all the information that I need for an event. Its linked with Google Maps and with one click, I get GPS directions to my event. I can get notifications of upcoming events I am scheduled for. I clock in and out with my phone, no company timeclock box needed. I can easily add breaks to my shift. I can clock into an unscheduled shift, like for kitchen/office staff members who work daily yet do not have schedule kitchen or office hours. It is soooo easy! Makes everything soooo easy!!

Hands down the BEST Customer service crew I have ever worked with! I love chatting with them even tho I try not to have to. :)

Puntos en contra

The only thing at the moment that I wish Nowsta could do is have flat rate delivery options. I currently use normal staffing hours to calculate deliveries but they should be flat rates that do not affect employees hours but we make it work. Looking forward to the upgrade that includes flat rate fees.

Jennifer
Calificación general
  • Sector: Organización de eventos
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Scheduling Software You Need that your Grandma could use

Revisado el 09-12-2021

Nowsta is always very quick to respond to questions. I feel like they really listen to their...

Nowsta is always very quick to respond to questions. I feel like they really listen to their customers and take our enhancement requests seriously.

Puntos a favor

Nowsta is a full service scheduling program that integrates with our catering software. It is an amazing tool for scheduling different levels of staff for multiple events at multiple locations. But it does not stop at the scheduling step. Nowsta is also our time clock and produces all the reports we need for direct import into our payroll system. It even allows our employees to cash out prior to our regular payroll date. Nowsta is also a fantastic data bank for our employee records and it has great tools for communicating with our entire staff at one time and/or the staff of a specific event. We used to have a program for scheduling, one for time and attendance, and none for employee communication. Now we have Nowsta and we love it!

Puntos en contra

I do not like the mileage feature in Time and Attendance. It is based on time instead of distance. I would love for Nowsta to be able to calculate the driving distance from an employee's home to the venue they are working at so we could compensate for miles driven.
Also our tips are often not received until after an event has taken place. I'd like to have a way of entering tip income for employees when we get it but still have it associated with the event they worked.

Monica
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Saves time to book staff

Revisado el 27-01-2020

We are a catering company and we use Nowsta for time and attendance for our in-house staff as well...

We are a catering company and we use Nowsta for time and attendance for our in-house staff as well as our staff working off-site events out in the field. We love the ability to see how far away the staff member clocks in. Having the captains able to clock in and out the staff is a plus for staff who forgets their phone or is late and doesn't clock in.

Puntos a favor

Scheduling staff for events is a breeze. With multiple events displayed at once, we can click and drag staff to the event best suited for them. The report showing a spreadsheet as to the average number of minutes it takes staff to confirm events and the percentage that staff says yes to working an event helps us with prioritizing our staff based on their response. Approving staff on the Time and Attendance page is very easy and the screen is clear to see their times worked. Scheduling staff for the different departments works well .

Puntos en contra

Sometimes if the address of the location is not an exact address then the embedded gps map may send the staff to an incorrect location. The app works poorly on some older model cell phones. I haven't found a way to note when staff is on vacation to block those days so they are not accidentally added to the schedule.

Alisha
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Overall, this program has been a lifesaver and has drastically improved our staffing process.

Revisado el 28-07-2018

Puntos a favor

I have been using the software for over 2 years now and have seen it develop into the great product that it is today. What I like most is that the Nowsta team is dedicated to really understanding the needs of their end users and developing a system that is perfect for event industry professionals.

We have been able to really cut down on overtime in every department, have a much higher response rate from staff who are receiving offers to work, and management is able to track hours and run payroll reports much more efficiently with this system in place.

The many different levels of permissions allow me to customize what each person using the system is able to see and access in the system. My Sales team can see schedules, but not pay rates and are not able to adjust times/ shifts. Department head can see pay rates, and enter schedules, but are not able to create or remove another admin user. Event staff can not access the admin portal at all.

There are many great features that this system has that several others on the market simply do not consider or offer, and I would highly recommend taking a look at it if you are not already a user.

Puntos en contra

As with any system that is still in development, there are still a few hick ups in the program. The Nowsta team works diligently to iron out the kinks but this causes the system to go down for unexpected periods of time and staff is unable to clock in/out.

David
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Intuitive scheduling for catering events

Revisado el 28-09-2019

We are saving 1-2 hrs per week making the schedule and at least 10 hrs a week of admin time that...

We are saving 1-2 hrs per week making the schedule and at least 10 hrs a week of admin time that used to be spent texting, calling etc. Now it's all centralized with more control delegated to captains, etc.

Puntos a favor

Great customer support team with active development on a best in class platform with a solid codebase to support future iterations.
App recently modernized and continued improvements in reporting allow for oversight and quantitative analysis

Puntos en contra

Doesn't include payroll, but it syncs with many others! Only real con I can think of

Alternativas consideradas

7shifts, Humanity, Event Staff App y QuickBooks Time

Razones para elegir Nowsta

Nowsta is built for the events industry. Nothing else comes close

Software anterior

QuickBooks Time

Razones para cambiar a Nowsta

It does what it does the best of any. Others can't even comprehend what an event is.
Mostrando 5 opiniones de 180 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Nowsta

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Nowsta.

Nowsta ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de Nowsta son:

11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

Nowsta admite los siguientes idiomas:

inglés

Nowsta admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Nowsta se integra con las siguientes aplicaciones:

Paycom, Paycor, Total Party Planner

Nowsta ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Asistencia telefónica, Chat

Categorías relacionadas

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