Sobre TOPdesk

TOPdesk es un software de gestión de servicios alineado con ITIL con paneles de indicadores clave del rendimiento diseñados para
mesas de ayuda de TI, gestión de instalaciones y recursos humanos con el fin de brindar asistencia en las comunicaciones. Con el objetivo de ayudar a las empresas a mejorar la gestión de sus servicios, TOPdesk proporciona funciones como la gestión de cambios y lanzamientos, la gestión de instalaciones, la gestión de activos, la gestión de incidentes y problemas, un portal de autoservicio, control de operaciones, gestión de conocimientos y mucho más.

TOPdesk proporciona módulos y herramientas tanto para la gestión de servicios de TI (ITSM) como para la gestión de instalaciones asistida por computadora (CAFM) para la administración de empleados y usuarios, así como para activos e instalaciones. Las herramientas de ITSM se pueden usar para automatizar procesos, como la creación de informes sobre tiempos de resolución de incidentes, procesamiento de quejas o solicitudes, gestión y programación de la carga de trabajo de los empleados y más. Los clientes o los empleados pueden enviar problemas o solicitudes de TI a través del portal de autoservicio y el módulo de administración de incidentes permite a los técnicos abrir tarjetas de incidentes, asignar tareas, realizar un seguimiento del progreso y notificar al solicitante cuando se resuelve el incidente.

Desde los módulos CAFM, los usuarios pueden realizar tareas relacionadas con las instalaciones, como registrar y rastrear los activos de la empresa, enviar y procesar órdenes de trabajo, planificar y programar el mantenimiento, registrar propiedades, supervisar visitantes y administrar reservas. Con el fin de alentar a los clientes o empleados a ser más autosuficientes, las empresas pueden crear su propio portal de autoservicio personalizado con una base de conocimientos, un taller web y un centro de atención para que los usuarios puedan buscar sus propias soluciones.

Precios desde:

US$66,00/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Austria, Australia, Bélgica, Caribe neerlandés, Brasil , Canadá, Suiza, Chile, Alemania, Dinamarca, España, Finlandia, Francia, Reino Unido, Hungría, Irlanda, Italia, Luxemburgo, México, Países Bajos, Noruega, Nueva Zelanda, Polonia, Portugal, Suecia, Singapur, Surinam, Sint Maarten, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, danés, español, finés, francés , húngaro, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, sueco

Precios desde:

US$66,00/mes

  • Versión gratuita
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Funciones

Funcionalidades totales de TOPdesk: 102

  • API
  • Acceso móvil
  • Alertas y alzada
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Arrastrar y soltar
  • Autorizaciones basadas en roles
  • CRM
  • Campos personalizables
  • Catálogo de servicios
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Comentarios/notas
  • Comunicación multicanal
  • Configuración de flujos de trabajo
  • Control de procesos de aprobación
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Creación de paneles de comunicaciones
  • Códigos de barras/RFID
  • Encuestas y comentarios
  • Enrutamiento automatizado
  • Etiquetado
  • Flujo de trabajo basado en reglas
  • Formularios personalizables
  • Gestión de SLA (Service Level Agreement)
  • Gestión de activos fijos
  • Gestión de asignaciones
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de calibración
  • Gestión de capacidades
  • Gestión de configuración
  • Gestión de contratos o licencias
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de incidentes
  • Gestión de inspecciones
  • Gestión de inventarios
  • Gestión de la asistencia técnica
  • Gestión de la base de conocimiento
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de llaves y cerraduras
  • Gestión de pedidos de trabajo
  • Gestión de problemas
  • Gestión de problemas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de recursos informáticos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de tickets
  • Gestión de tickets de soporte
  • Gestión de técnicos
  • Gestión de versiones
  • Gestión de visitantes
  • Gestión del cambio
  • Gestión del ciclo de vida de recursos
  • Gestión del conocimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Historial de servicios
  • Importación y exportación de datos
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Integración de redes sociales
  • Lectura de código de barras/tickets
  • Macros y modelos de respuestas
  • Mantenimiento de equipos
  • Mantenimiento predictivo
  • Mantenimiento preventivo
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Panel de comunicaciones
  • Para colegios
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de clientes
  • Priorización
  • Problemas recurrentes
  • Programación
  • Programación de incidencias
  • Programación de tareas
  • Programación del mantenimiento
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de activos
  • Seguimiento de activos de TI
  • Seguimiento de interacciones
  • Seguimiento de problemas
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tickets de soporte
  • Seguridad SSL
  • Supervisión
  • Varias ubicaciones
  • Widgets

Alternativas

Freshdesk

4,5
#1 alternativa a TOPdesk
Freshdesk es un software de servicio al cliente omnicanal, basado en la nube y diseñado para empresas de todos los...

Airdesk

4,5
#2 alternativa a TOPdesk
Airdesk is a centralized workspace with a 360º view of all your services. With it, businesses can manage customers and...

EcholoN

4,7
#3 alternativa a TOPdesk
EcholoN es un software de gestión de atención al cliente que ha sido diseñado para ayudar a las empresas a manejar los...

Salesforce Service Cloud

4,4
#4 alternativa a TOPdesk
Interactúa con tus clientes independientemente del momento y del lugar. Ofrece servicio en todos los canales, en...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(52)
Relación calidad-precio
4,5/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 52
Dave
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

Revisado el 08-02-2018

Puntos a favor

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Puntos en contra

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Respuesta de TOPdesk

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

Gábor
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Topdesk as a mid-tier ticketing tool

Revisado el 28-10-2022

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable...

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable of sending mails to the customers mostly.It turned out, it has a "customer self-ticketing" site, that would cost extra fee, but we left that out.The layout was very simple to handle, like an HTML based simple thing, too simple a bit.The multi-level user handling for my colls were a good feature, yet creating customers and bulkily it, was not easy sometimes.When we had a ticket ping-pong or system-generated tons of tickets, turned out we bulkily can not move them, finished them, but could delete them.The whole user journey and experience, comparing it to the big JIRA, just felt simple, sometimes inconvenient.Visualization of the received and processed letters sometimes were "shifted" every logo were saved as an individual picture.Topdesk is rather kind of a new name in the world of ticketing tools, but it has a potential, what one of their late Scrum Master also confirmed.There was an option to create an answer/comment for yourself in the ticket, but not send it to the customer.Topdesk can offer you a simple, cost-efficient, on-demand ticketing tool. Wise to ask for a demo to help you decide, which is the best for your requirements.

Puntos a favor

Fast and simpleOn-demand version available, reducing TOCSeparated e-mail update sending and ticket commentingAbility to create private commentsReasonable price per "agent"Customizable fields even in the data management partDelegation, access management and multi-level are usefulCan connect an e-mail address for processingSimple text editing

Puntos en contra

Simple layout, too simpleSome features are not available, like mass ticket movingAttachments and screenshots can not be embeddedMay charge you for additional featuresCodes, features coming from the centre3rd party tool integration would be a plusCustomer management could be betterRivals know more, not necessarily on a higher price

Rudy
Calificación general
  • Sector: Hardware informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

IT Services and Technical Support technician/Team leader

Revisado el 31-07-2018

Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers,...

Its great for logging incidents and requests. The Self service portal is easy to use for customers, and can be used in any organizational process.
We have been using this product since 2008 and it has improved with each version. We hope to eventually move to the SAAS version.
The New Asset Management module has been a great innovation and is very simple to set up and configure.
Overall this product is easy to use and will support all processes that an organization may use.
This product is constantly under development and it's great that they actively encourage their customers to help in its development.
Customer support is second to none, and they are always polite and professional.

Puntos a favor

It's ease of use, not just for the customers, but for operators too.
Its easy to customize for your organization.
Constantly under development and they listen to the requests of their users.
The New Asset Management Module is easy to use and customize. This has been a great innovation and development.
Great customer support, which is really important.

Puntos en contra

Its modular based and this can bump up the initial price if you require other modules.
The Actions and Events module needs a steep learning curve to learn and use properly, and can at times be very frustrating when triggers don't work properly.
The Forms module has been a great free addition, but it needs more work on to be fully functional, templates could have been provided.
Change Management module can be very daunting to use.

Respuesta de TOPdesk

Thank you for sharing this experience as a long time customer! We look forward to many more years to come Rudy.

Martin
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Top Marks

Revisado el 01-03-2019

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites...

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Puntos a favor

Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Puntos en contra

I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Respuesta de TOPdesk

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

Nick
Calificación general
  • Sector: Administración gubernamental
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Service excellence experts - supplier as a business partner

Revisado el 14-06-2019

TOPdesk are beyond that of a supplier and more a business partner that many other suppliers could...

TOPdesk are beyond that of a supplier and more a business partner that many other suppliers could learn a lot from. They provide awesome support backed up by knowledgeable staff / consultants who share your desire for service excellence.

Puntos a favor

Does what is says on the virtual tin - the modules are well designed and fit for purpose and allow for customisation's when rarely needed. The software can grow with your own needs as and when needed making it a great return on investment and is not limited to 'just a insert team name here' system allowing for integrated processes and oversight end-to-end. The expansion into allowing microservices to bolt onto TOPdesk via the marketplace only add more value.

Puntos en contra

Its very minor but being able to save a complex form component - it would be great to save a small number (3 max) of complex built form components that can be re-used on other forms rather than having to rebuild it each time its used. e.g. long drop downs just for speed, consistency and efficiency.

Respuesta de TOPdesk

Thank you Nick for sharing your thoughts in this review. We really appreciate you experience TOPdesk as your business partner. This goes both ways looking at all the constructive feedback you provide on roadmap topics for instance. Hope to have you with as as a customer and business partner for many years to come!

Mostrando 5 opiniones de 52 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre TOPdesk

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre TOPdesk.

TOPdesk ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$66,00/mes
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de TOPdesk son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

TOPdesk admite los siguientes idiomas:

alemán, danés, español, finés, francés, húngaro, inglés, italiano, neerlandés, noruego, polaco, portugués, sueco

TOPdesk admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

TOPdesk se integra con las siguientes aplicaciones:

AFAS Software, Azure DevOps Server, Freshdesk, HubSpot CRM, Insocial, Jira, MessageBird, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Remote Support, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, TeamViewer, Trello, WISH, Zapier, Zendesk Suite

TOPdesk ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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