Drift
Sobre Drift
Drift es una solución de chat en vivo, mensajería en la aplicación y gestión de correo electrónico basada en la nube y diseñada para equipos de ventas y marketing. Drift ofrece widgets de chat en vivo personalizables, seguimiento por correo electrónico para chats abandonados, historiales de conversación, automatización de campañas de correo electrónico y chatbot con IA.
Cuando un visitante inicia una conversación, Drift muestra en qué página se encuentra. Si introduce su dirección de correo electrónico, la solución muestra una ventana lateral de perfil con su nombre, ubicación, enlaces de perfiles sociales, empresa e información de trabajo. También transfiere conversaciones entre agentes. Los usuarios reciben notificaciones automáticas cuando se les asigna un chat y los indicadores permiten saber cuándo la otra parte está respondiendo a la conversación. Los usuarios pueden agregar etiquetas personalizadas a los chats y filtrar conversaciones según su estado. Permite crear respuestas guardadas para responder a las consultas comunes y configurar mensajes para que se muestren fuera de las horas de trabajo.
La mensajería en la aplicación de Drift permite a los usuarios dirigirse a clientes con recordatorios en página completa y mensajes deslizantes. Segmenta grupos por URL, porcentaje de desplazamiento o segmentos definidos. Los mensajes no leídos en la aplicación también se pueden enviar por correo electrónico después de un período de tiempo definido por el usuario. Mide el Net Promoter Score (NPS) a través de encuestas enviadas por correo electrónico o mensajes en la aplicación. Los usuarios pueden crear campañas de correo electrónico automatizadas con distintos activadores para la incorporación de clientes, la prevención de rotación y más.
Precios desde:
N/A
- Prueba gratis
- Gratis
- Suscripción
Dispositivos
Tamaño de la empresa
Disponible en los países siguientes
Idiomas admitidos
Precios desde:
N/A
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Imágenes

Funciones
Características totales de Drift: 39
- @menciones
- Acciones activadas por evento
- Actualizaciones en tiempo real
- Análisis ROI
- Autorrespondedores
- Chat
- Creación de informes y estadísticas
- Creación de marca personalizable
- Drip Marketing
- Encuestas y comentarios
- Etiquetado
- Flujo de trabajo basado en reglas
- Gestión de calendarios
- Gestión de campañas
- Gestión de email marketing
- Gestión de encuestas
- Gestión de la disponibilidad
- Gestión de reuniones
- Gestión de suscripciones
- Gestión de visitantes
- Historial de contactos
- Indicador de disponibilidad
- Integración de correo electrónico
- Integración de terceros
- Mensajería instantánea
- Notificaciones automáticas
- Notificaciones de escritorio
- Notificaciones en tiempo real
- Panel de actividades
- Perfiles personalizados
- Recordatorios
- Seguimiento de visitantes
- Seguimiento por correo electrónico
- Sincronización de datos
- Supervisión en tiempo real
- Varios idiomas
- Vistas filtradas
- Visualización de datos
- Widgets
Alternativas
Zendesk
LiveAgent

Comm100 Live Chat
JivoChat
Opiniones
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- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
- Software usado A diario durante 1-5 meses
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Expensive but awesome
Revisado el 21-12-2019
With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do...
With two substantially different audiences being targeted by our business, and a general need to do a better job of quickly connecting with promising leads, we've been quite pleased so far with Drift. We've already had several great opportunities arise thanks to the tool, and still have a large number of new bots to roll out, plus refinements to make based on our learnings from using the tool. As a supplement to our other inbound marketing efforts, I foresee chat through Drift being a substantial asset for a long while to come.
Puntos a favor
With Drift, you can create customized chat experiences for users based on all sorts of criteria - the page they're on, the number of times they've visited, the channel they used to get to your site - and to target specific businesses with targeted messaging. Building the chat flows (Drift calls them "Playbooks") is generally quite easy, allowing you to quickly build out new bots once you get a hang of the platform. Drift also includes support chat built right into the product, meaning every time I get stuck, I'm able to reach out and get a hand from one of their product experts right away.
Puntos en contra
We haven't been using Drift for that long, and there have already been a number of instances where I or one of the other users in the company have attempted to do something that seems obvious, only to find out the tool doesn't allow us to do so. We're always told that a feature request has been submitted, but there's no way to know how long it will take before we get whatever little tweak we're looking for in order to provide a smoother, more pleasant chat experience on our site.
Respuesta de Drift
Hi Rob,
Thanks for taking the time to share all of this detail. It's really helpful. Our feature request process is something we're improving this quarter, I agree this has not been the best experience to date.
Thanks again for sharing, and if we can be helpful to you with you 2020 plans, please let us know how we can support you!
All the best -
Julie Hogan, VP - Customer Experience
- Sector: Marketing y publicidad
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Drift is the best 'customer chat' system on the market
Revisado el 27-01-2021
Once again Drift have helped to define what companies should be using chat software for. Yes, it is...
Once again Drift have helped to define what companies should be using chat software for. Yes, it is for 'live chat', that much is obvious. But DRIFT define their tool as helping to deliver 'conversation marketing', and that for me really helps to define how companies should be using Chat software - to start and nurture a conversation that could lead to an ongoing relationship.
Puntos a favor
Love Drift. It is very easy to use but more importantly, it is very easy to love using. This is important in software adoption and Drift is one of the best examples I have seen of this in recent years. They've built an awesome product, which does everything you need it to - but the fact that it is fun to use DRIFT makes it an even more compelling product.
Puntos en contra
Hard to say. Probably the fact that although the core product is free (and you get lots of awesome features), you have to upgrade to the 'fullest licence' in order to get the 'uber cool' tools such as allowing the 'chat users' to book an appointment directly into the Calendar of the chosen agent.
Respuesta de Drift
Hi John,
Wow! We're flattered! THANK YOU! Pls let us know how we can continue to support you, and tnx for being a customer!
All the best,
Julie Hogan, VP - Customer Experience
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 3.0 /10
Drift could be Intercom, but it isn't...
Revisado el 13-10-2020
We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user,...
We decided to use Drift as means to provide support, but once we grow bigger than a single user, we'll have to move to a better platform.
Puntos a favor
We use Drift as an in-app messaging platform and it's decent at that. We considered using it for marketing automation, customer engagement and on-boarding, but it doesn't cut it.
Puntos en contra
Even as an in-app messaging platform for support, there's room for improvement. A few months ago, they removed the option to "close a conversation" (which is essentially used to close a "support ticket"). For whatever reason, they think that it should be more like Whatsapp with an endless list of conversations that you can "archive". Only conversations sometimes come back (not because of new messages), they are sorted wrong so you may miss conversations with new messages, and you don't always get real time notifications in the mobile app.
Respuesta de Drift
Hi there,
Thank you so much for taking the time to share this. I'm sorry we haven't delivered on what you expected from us. I'm more than happy to chat live and learn more about how we can make your experience better. Feel free to reach out at [email protected]
All the best,
Julie Hogan, VP - Customer Experience
- Sector: Tecnología y servicios de la información
- Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
- Software usado Semanalmente durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 8.0 /10
Powerful Tool but needs care and feeding
Revisado el 26-01-2021
We have booked meetings via Drift bot. We in marketing see the value for sure and will continue to...
We have booked meetings via Drift bot. We in marketing see the value for sure and will continue to use features and functionality as a part of our demand gen and ABM efforst.
Puntos a favor
I love the ability to set up multiple chat bots/playbooks based on use cases. The ability to engage with a target account real time is invaluable. So we're trying to keep it simple, yet also set up playbooks specific to our campaign objectives and quarterly themes but the up keep has proven to be challenging. The option to also use converstional pages is awesome and integrating those into ABM programs has been exciting.
Puntos en contra
A lot of up keep required in the tool to keep it up to date and effective. Also need to train and remind sales teams often to close conversations and manage their bots. Drafting the right copy that will capture attention and encourage engagement has been hard so constantly testing and updating copy to improve bot performance
Respuesta de Drift
Thanks very much for sharing your experience. If interested, we have a program where we support the ongoing optimization of your playbooks. Happy to chat directly! - [email protected]
All the best,
Julie Hogan, VP - Customer Experience
- Sector: Software informático
- Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
- Software usado A diario durante Más de un año
-
Fuente de la reseña
Calificación general
- Relación calidad-precio
- Facilidad de uso
- Asistencia al cliente
- Probabilidad de recomendación 7.0 /10
Simple setup, solid results
Revisado el 18-06-2020
Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional...
Very satisfied with the manner in which we use it. I haven't spent much time exploring additional capabilities and advanced features, but I am eager to do so in the near future.
Puntos a favor
It was easy to setup, and easy to understand with limited knowledge of this type of product. The product will scale with you, meaning, if you are knowledgable about all features, then they are there for you. If you're just looking for a site lead service, it does that really well also, without being overwhelming.
Puntos en contra
The other features aren't explained well, and not sure where to look if I wanted them explained. The image that can be placed with the pop-up message is very limited in customization. For example, it cuts the top of the picture off and there's very limited functionality associated with editing it further.
Respuesta de Drift
Hi Dalton,
Thanks so much for taking the time to share your feedback with us. Your feedback on feature explanation is something we 100% agree with, and an area we are working on improving. Appreciate you calling it out. Please let us know how else we can be helpful to you.
All the best -
Julie Hogan, VP Customer Experience
Preguntas frecuentes sobre Drift
He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Drift.P. ¿Qué tipo de planes de precios ofrece Drift?
Drift ofrece los siguientes planes de precios:
- Modelo de precios: Gratis, Suscripción
- Prueba gratis: Disponible
P. ¿Cuáles son las características principales de Drift?
No tenemos información sobre las características de Drift
P. ¿Quiénes son los usuarios habituales de Drift?
Los clientes habituales de Drift son:
Empresas pequeñas, Empresas Grandes, Trabajadores autónomos, Empresas medianas
P. ¿Qué idiomas admite Drift?
Drift admite los siguientes idiomas:
Alemán, Chino (simplificado), Coreano, Danés, Español, Finés, Francés, Húngaro, Inglés, Italiano, Japonés, Neerlandés, Noruego, Polaco, Portugués, Ruso, Sueco, Tailandés, Turco
P. ¿Drift es compatible con dispositivos móviles?
Drift admite los siguientes dispositivos:
Android, iPhone
P. ¿Con qué otras aplicaciones se integra Drift?
Drift se integra con las siguientes aplicaciones:
Astronomer, Better Proposals, Drip, Help Scout, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Marketo Engage, Paperflite, Wordpress, elevio
P. ¿Qué tipo de asistencia ofrece Drift?
Drift ofrece las siguientes opciones de asistencia:
Asistencia en línea, Base de conocimientos, Preguntas frecuentes, Tutoriales en vídeo
Categorías relacionadas
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- Software de chat en directo
- Software CRM online
- Herramientas de email marketing
- Herramientas de automatización de marketing
- Herramientas de mobile marketing
- Software para agendar citas
- Herramientas de administración de leads
- Software de análisis predictivo de leads
- Herramientas de captación de leads
- Herramientas de generación de leads
- Software de marketing de cuentas
- Herramientas de marketing conversacional
- Herramientas de chatbots
- Software de gestión de experiencia del cliente