Sobre Homebase

Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo y comunicaciones para empresas y sus empleados dentro de sectores como comercio minorista, hostelería, y salud y belleza. La plataforma tiene como objetivo automatizar y agilizar la planificación de personal y el seguimiento del tiempo al proporcionar características tales como calendarios de equipos, relojes de horas, notificaciones automáticas y previsiones de presupuesto.

Para ayudar a los usuarios a crear horarios de equipo interactivos y flexibles, Homebase proporciona una vista del calendario de diagrama de Gantt con una interfaz de arrastrar y soltar. Los empleadores pueden ver el cronograma por función, período de tiempo o empleado para asegurarse de que no haya errores y que los costos se sumen. Una vez completado, el horario puede ponerse en modo de piloto automático para propagarse automáticamente a las siguientes semanas o meses, teniendo en cuenta la disponibilidad del personal y los días festivos. Los horarios pueden enviarse a los empleados dentro de la aplicación Homebase y sincronizarse con calendarios móviles para que se puedan enviar recordatorios.

Usando las herramientas de seguimiento del tiempo de Homebase, los usuarios pueden rastrear las horas trabajadas e integrarlas con el sistema de nómina de pago para exportar la hoja de horas y calcular los salarios de manera automática. La función de reloj de horas permite a los empleados registrar el horario de entrada y salida de los turnos, así como realizar un seguimiento de los descansos y las horas extras al iniciar sesión con un número PIN seguro desde su dispositivo móvil. Los gerentes reciben automáticamente alertas por ausencias o retrasos, y pueden redactar notas para informar a otros gerentes de incidentes o resúmenes diarios a través del registro del gerente.

Con la función de contratación de Homebase, puedes encontrar candidatos de calidad rápidamente. Publica en los principales puestos de trabajo en línea de forma gratuita en menos de un minuto, con integraciones directas y descripciones de trabajo preelaboradas.

Precios desde:

US$19,95/mes

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Homebase

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a Homebase

Imágenes

Homebase Software - 1
Homebase Software - 2
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Homebase Software - 5
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Vídeo de Homebase
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Funciones

Funcionalidades totales de Homebase: 89

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Administración FMLA
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de CV
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Búsqueda/filtro
  • Calendarios de equipo
  • Cambio de turnos
  • Chat en tiempo real
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Contratación de empleados
  • Contratación de personal
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Debates y foros
  • Distribución de programas
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Firma electrónica
  • Formularios I-9 y de verificación electrónica
  • Formularios electrónicos
  • GPS
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la orientación del flujo de trabajo
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de recursos
  • Gestión de solicitudes de empleo
  • Gestión de tareas
  • Herramientas de seguimiento del tiempo online
  • Importación y exportación de datos
  • Informes de síntesis
  • Integraciones de terceros
  • Integración de redes sociales
  • Manual del empleado
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Perfiles de candidatos
  • Perfiles de empleados
  • Planificación de personal
  • Plantillas de correo electrónico
  • Portal de autoservicio
  • Portal de empleados
  • Previsión
  • Programación automatizada
  • Programación de entrevistas
  • Programación de grupos
  • Publicación de ofertas de empleo
  • Página de ofertas de empleo
  • Recordatorios
  • Registro automático de tiempos
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de horas en movimiento
  • Seguimiento de horas sin conexión
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión en tiempo real
  • Tarjeta perforada en línea
  • Tasas de facturación múltiples
  • Tiempo y asistencia
  • Uso compartido de archivos
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Workzoom

4,5
#1 alternativa a Homebase
Workzoom is the all-in-one Talent, Workforce and Payroll solution that engages your employees, enlightens your leaders...

Niikiis

4,5
#2 alternativa a Homebase
niikiis es un software de experiencia de los empleados todo en uno y configurable para pequeñas y medianas empresas.

Factorial

4,6
#3 alternativa a Homebase
Factorial es un potente software de RR. HH. para pymes, diseñado para automatizar tareas administrativas como documentos...

UKG Ready

4,1
#4 alternativa a Homebase
Kronos Workforce Ready es una solución completa de gestión de la mano de obra y de capital humano con una interfaz de...

Opiniones

Calificación general

4,6 /5
(789)
Relación calidad-precio
4,6/5
Funciones
4,5/5
Facilidad de uso
4,6/5
Asistencia al cliente
4,5/5

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Mostrando 5 opiniones de 789
Maxwell P.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Scheduling & Labor Costing

Revisado el 24-11-2020

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it...

Years of working with Homebase have shown that they constantly improve their product, and make it easier to use with integrations with common applications (via API access).

Puntos a favor

Quite honestly, one of the first things I recommend to businesses that want to schedule employees and know their labor costs that are up to the minute.

Puntos en contra

The one feature that I do wish was available, would be a calendar view that showed the entire department or business, so that it could be displayed on a monitor or web-based application.

Alternativas consideradas

HotSchedules, MySchedule y When I Work

Razones para elegir Homebase

The integration with Square POS and ease of use made it a reasonable switch. After years of use, I don't know if I would go back.

Software anterior

HotSchedules

Razones para cambiar a Homebase

Homebase seemed to offer a solid free version, that makes it easier to implement with a client before showing them the added advantages of a premium plan.
Danielle M.
Calificación general
  • Sector: Restaurantes
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

It's is a good app, but is constantly lagging, no matter what device and internet connection...

Revisado el 10-03-2021

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been...

See Above. I would like to say every time I have spoken with an employee from HB, they have been incredibly professional, polite, and knowledgeable. Homebase was also helpful during the early phases of Covid last year, with costs.

I do wish there was an easier way than what I was told, to update myself to the admin of the account. Our current admin is an IT guy we used a few years ago, who does not have access to the email he used for HB anymore. I was told you'll need my [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] to contact, and provide bills addressed to Firefly with his name listed as well, showing he is the [SENSITIVE CONTENT HIDDEN]. However, we are DBA, so nothing, not even our paystubs, state Firefly. Our DBA, is "Wes Pac Inc", which is what mail, licenses, and invoices state. If there is an alternate way to handle this, please contact me.

Thank you all so much for everything you do.

Puntos a favor

Asking for time off is simple for my employees, the message option is convenient.

Puntos en contra

Homebase since the beginning is constantly lagging. Whether it be to load pages, send or receive messages, especially sending images. Whether I am using the url on a desktop, or the app on my iPad or iPhone, it is extremely slow. I get message notifications long before the messages actually show up. It is like this for all my employee's that use the app.

The iPad version is difficult to use, it is as big as the size of a small phone screen, I don't understand why the app can't take up the entire screen of the iPad, like every other app I use on my iPad.

I don't know if this is an option, but for my restaurant in particular, as I'm sure is the case with many establishments that use your app, we have several different departments. I'd for one like to be able to only see my FOH employee's on the schedule, and have a separate for BOH.

It would also be convenient to not just limit the amount of employee's that can request off for a specific day, but to be able to limit by department. For example, to be able to say, 3 servers, 2 bussers, and 1 hostess is the limit for any particular day, rather than only being able to say 3 employee's in general is the max. I hope I explained that in a way it makes sense.

Additionally, working in a restaurant that is open nights and weekends, your support hours are not reasonable at all. There has been numerous times we've needed support and you have been closed, so we are just hopeless.

Alternativas consideradas

HotSchedules

Razones para cambiar a Homebase

It synchs with our Point of Sale System and pricing.
Allison W.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Fairly good for scheduling, could use some work

Revisado el 17-09-2021

We are utilizing the HR function. It is nice to be able to send in questions and get responses from...

We are utilizing the HR function. It is nice to be able to send in questions and get responses from HR professionals. The help desk is responsive and usually helpful

Puntos a favor

Being able to create a base schedule of open shifts as a template is nice. You apply the template to the week, and then you can drag and drop the shifts onto employees. You must use a computer for this to work. The auto-scheduling feature can give you a good starting point but has flaws that make it impossible to publish a schedule using only auto-scheduling.

Puntos en contra

I would like more categories than owner, manager, employee. With more options of who can see what information. Auto schedule feature needs improvement to not schedule people on doubles and multiple locations at the same time. They've made a number of improvements over the years, but I sometimes think they are trying to add too many new features when they need to perfect the features already available first.

David C.
Calificación general
  • Sector: Servicios financieros
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

I've never seen so many bugs....

Revisado el 27-04-2020

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Bad,bad,bad. Customer service is responsive but there are just soooo many bugs with this software.

Puntos a favor

Very easy to use. The user interface is very simple and easy to navigate.

Puntos en contra

I feel like this is a beta software that should not have been rolled out yet. We have been using it for a week and have had issues every day since we started using it. Basic things that you think should just work doesn't work.
Example: All my employees have a 1 hour, unpaid lunch everyday. They clock in and clock out on this required one hour lunch but Homebase is still counting it in their total hours. So know I ma getting alerts that they all have overtime but they actually don't because Homebase is not calculating hours correctly.
So there have been several little things (Bugs) that I have found every day since using Homebase. I contact customer support and they tell me that they will pass it on to their product team.
This may sound harsh but the product team really should have tested this software more before rolling it out. Makes me question all the reviews I am seeing on here. All the bugs have been on basic functions.

Respuesta de Homebase

Hi David -

We are so sorry to hear you've been having issues your Homebase account. This is not the experience we want our customers to have. Our head of technical support has just emailed you to see if we can remedy these issues for you. If you have any further issues, please reach out to me directly at [email protected] Looking forward to getting these issues resolved for you, and so sorry again for all the challenges here.

- Ryan

Peter S.
Calificación general
  • Sector: Servicios e instalaciones recreativas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Simply the best

Revisado el 31-05-2021

Great, saves time and keeps people up today with the ever changing schedule of a seasonal recreation...

Great, saves time and keeps people up today with the ever changing schedule of a seasonal recreational business.

Puntos a favor

How easy it is to have staff clock in and out. I also love how easy it is to fix hours when staff forget to clock in or out.

Puntos en contra

When setting up schedules you can not just copy one employee from week to week.

Mostrando 5 opiniones de 789 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Homebase

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Homebase.

Homebase ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$19,95/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Homebase son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Homebase admite los siguientes idiomas:

español, inglés

Homebase admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Homebase se integra con las siguientes aplicaciones:

ADP Workforce Now, Clover, Gusto, Gusto, Lightspeed, Lightspeed Retail, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Revel Systems, Square Payroll, Square Point of Sale, SurePayroll, Toast POS, Upserve, ZipRecruiter, talech, toast CRM

Homebase ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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