Sobre ScheduleFlex

Shiftboard es una solución basada en la nube que proporciona acceso en línea a la información de programación y administración de la fuerza de trabajo, desde cualquier lugar y en cualquier dispositivo. Shiftboard está construido de forma exclusiva para las fuerzas de trabajo por hora donde la programación, la comunicación en tiempo real y la respuesta al cambio son el centro de las operaciones diarias.
La plataforma integrada de Shiftboard proporciona funciones de planificación de personal integradas con software de tiempo y asistencia y la funcionalidad de seguimiento e incorporación de candidatos.

Shiftboard es la única plataforma de planificación de personal que es altamente configurable para satisfacer las necesidades exclusivas de las compañías individuales, a la vez que facilita la programación de los trabajadores y permite que los trabajadores vean y administren sus horarios desde cualquier dispositivo.

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Las 5 mejores alternativas a ScheduleFlex

Clientes habituales

  • Trabajadores autónomos
  • Empresas pequeñas (2-50)
  • Empresas medianas (51-500)
  • Empresas grandes (500 o más)

Implementación

  • Basado en la nube
  • Entorno local

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

inglés

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Las 5 mejores alternativas a ScheduleFlex

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de ScheduleFlex: 86

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Adquisición de talento
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Análisis en tiempo real
  • Autoprogramación
  • Autorizaciones basadas en roles
  • Base de datos de clientes
  • Base de datos de empleados
  • Cambio de turnos
  • Campos personalizables
  • Comentarios de 360 grados
  • Contratación de empleados
  • Contratación de personal
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes/análisis
  • Creación de marca personalizable
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de programas
  • Flujo de trabajo configurable
  • Formularios personalizables
  • GPS
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de ausencias
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de candidatos
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de correturnos
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de indemnizaciones
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de la formación
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de solicitudes de empleo
  • Gestión del trabajo
  • Informes personalizables
  • Integraciones de terceros
  • Mano de obra variable
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Mensajería/Envío de turnos
  • Métricas de rendimiento
  • Para agencias de empleo
  • Perfiles de empleados
  • Planificación de personal
  • Planificador automático
  • Portal de autoservicio
  • Portal para empleados
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de turnos
  • Programación en línea
  • Recordatorios
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de candidatos
  • Seguimiento de certificaciones
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de estado
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Supervisión
  • Tablero de ofertas de empleo
  • Tiempo y asistencia
  • Trabajadores temporales
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Pixid VMS

0
#1 alternativa a ScheduleFlex
myPixid es un VMS (Sistema de gestión de proveedores, por sus siglas en inglés) de reclutamiento basado en la nube,...

Factorial

4,5
#2 alternativa a ScheduleFlex
Factorial es un potente software de RR. HH. para pymes, diseñado para automatizar tareas administrativas como documentos...

Entire OnHire

4,8
#3 alternativa a ScheduleFlex
Entire OnHire is a cloud-based all-in-one recruitment platform that streamlines entire recruitment processes and powers...

Workzoom

4,5
#4 alternativa a ScheduleFlex
Workzoom is the all-in-one Talent, Workforce and Payroll solution that helps you consolidate and automate your people...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(238)
Relación calidad-precio
4,4/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,4/5

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Mostrando 5 opiniones de 238
Ashley
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Decent Functionality

Revisado el 19-11-2018

The software was just what I was looking for in that it lets my staff opt in to events. The tech...

The software was just what I was looking for in that it lets my staff opt in to events. The tech support is friendly and fast but doesn’t always have a definitive answer for you.

The mobile app turned out to be a great bonus though I wish it had more of the features available for the desktop version.

Overall, I’m very happy with the software and would purchase again in a heartbeat.

Puntos a favor

This is the only scheduling software I’ve found that lets employees opt into a shift instead of filling out their availability every week. I work in a catering business so we don’t have consistent work for our servers. They all have school or other jobs to work around their schedule with us. Some of them only work with us twice a month so asking them to keep an updated calendar of their availability is unrealistic. This software lets me post all the shifts and have servers sign up for the ones they want. It’s very helpful. Shiftboard does also have the ability to let staff fill in availability and have management work off that, however.

I also appreciate that I can include notes about the shift and addresses for when we do offsites. The software also lets me divide servers into teams so that they see only the shifts they are eligible for.

Puntos en contra

It’s not the most aesthetically pleasing site and takes a while to adjust to the layout, but once you get used to it, it’s fine.

The biggest issues I find is that you can’t export your sign up lists. When I have 40 events in a month, I’d like to print out a list of who signed up for what and work from there, but I have to go shift by shift, typing the results in an Excel sheet instead. Also, there isn’t a way to track who did what change in the system. When I’ve had issues in the past that may have been from a software glitch, they can’t give me an answer as to who changed what and when.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Shifts and rotas without the drama!

Revisado el 30-07-2019

Overall, we have found Shiftboard to be an incredibly good fit for our non-standard shift scheduling...

Overall, we have found Shiftboard to be an incredibly good fit for our non-standard shift scheduling; online rotas are praised by our users for easy access when on-the-move, we find reporting through the exporting of CSV files useful, and it has allowed us to get rid of older overlapping systems that we previously used for shift tracking.

Puntos a favor

Shiftboard allows our casual staff members access to shifts via an online portal, which is especially useful as these staff are very rarely in building (unless on-shift). Users report that it is helpful to be able to access shift scheduling through a web browser

On the rare occasion we have needed to contact support they have been very responsive and have answered our queries, and we have found it incredibly useful to be able to pull data out via CSV file for input into other systems that we run (although reporting could be further improved upon).

Adding information that lives in other systems to casual staff individual user profiles means we have been able to decommission several systems that have previously been used to handle staff shifts for our employees. Users can be added to teams and groups to make administration easier.

Puntos en contra

From a user’s perspective based on feedback we’ve had, the web-based UI isn’t the most intuitive or clean-looking – I'm not sure how it fares compared to competitor systems but it could do with updating to a more modern look which would improve usability.

Another point raised when receiving feedback from users was that it can seem a bit of a steep learning curve for new staff, but we have started to provide documentation and training for internal use so this is no longer an issue for us.

Rick
Calificación general
  • Sector: Salud, bienestar y deporte
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Review from Woodson YMCA

Revisado el 08-11-2016

I can't speak enough about Shiftboard and the amount of time and energy that the software has saved...

I can't speak enough about Shiftboard and the amount of time and energy that the software has saved myself and other managers. I have no qualms about promoting the product to other departments and facilities.

Puntos a favor

I love how the product is able to track certifications. The trade board function has saves me a lot of time and energy. The document function and linking of certification to profile type has also saves time and paper.
I really like that I can now create a schedule and not publish it until I am finished. Schedules we create are often in motion until publication. I like that staff are no longer receiving messages until the schedule is completed.

Puntos en contra

To send a message to team members I can either send to 1 or broadcast to all. It would be nice if there was the ability do a check box of multiple members to whom the message could be sent. That way those who we know are neither available or in need of the information will get the message.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Música
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Online rotas made easy

Revisado el 16-04-2018

Allows us to easily rota 500+ staff members

Allows us to easily rota 500+ staff members

Puntos a favor

Producing rotas/schedules for 500+ staff members across multiple teams is no easy challenge. Especially with complex rules and specifications for each of those teams, so the fact that shiftboard even comes close to achieving these results is impressive.

The software is simple and easy to use, particularly for the end users who'll probably appreciate this more than the management who need to implement it.

Has been running for around 5 years now with no significant issues in that time, so again really impressive.

Puntos en contra

The reporting can be a little clunky and that's really the only thing that lets this down. Having said that, support staff are very receptive and willing to work with you to produce something bespoke, but feel like this is the one area that could be improved upon to make this truly fantastic.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Shiftboard has a steep learning curve, but is an incredibly powerful tool

Revisado el 16-02-2018

Significant reduction in overlapping systems. One-stop-shop for lots of scheduling/program needs. A...

Significant reduction in overlapping systems. One-stop-shop for lots of scheduling/program needs. A simple way to remind staff of their shifts and inform them of changes.

Puntos a favor

It has eliminated many other systems and brought them into one place. It can handle the customization that we need as we operate a less-than-normal staffing system (some seasonal staff, some permanent; some overlapping shifts, some week-long programs, etc.).

The team at Shiftboard has been very responsive to our requests and needs, which is very important.

Given time, I'm optimistic that its reporting abilities will be very useful for anticipating and hiring for future needs. Coming from a world of dozens of complex, non-communicating spreadsheets, it's great to have everything in one place!

Puntos en contra

It has a steep learning curve, so be prepared to practice, experiment, and be trained.

They also have not yet implemented shift-linking, so my week-long programs all staffed by the same person can't be treated as one connected system. This means that bulk changes are difficult if we've noticed an issue, and it means that the initial shift setup is quite time consuming.

I wish that the month-long view could be customized to give me more of the information I want, or that we could view data for a 2-week stretch. It's hard to get a birds-eye view of our programming with the systems they have in place.

I'll add that we're relatively new to Shiftboard, and working out the kinks is a part of the process.

Mostrando 5 opiniones de 238 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre ScheduleFlex

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre ScheduleFlex.

ScheduleFlex ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Suscripción
  • Prueba gratis: No disponible

Los clientes habituales de ScheduleFlex son:

51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

ScheduleFlex admite los siguientes idiomas:

inglés

ScheduleFlex admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

No tenemos información sobre los tipos de integración de ScheduleFlex

ScheduleFlex ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

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