Sobre Dropbox Business

Dropbox es un servidor gratuito fuera del sitio para compartir archivos y almacenamiento. Permite a los usuarios sincronizar sus archivos online y en todos los dispositivos automáticamente.
Dropbox reúne los archivos en una ubicación centralizada. Es muy fácil encontrar y sincronizar documentos de forma segura en todos los dispositivos. Los usuarios pueden acceder a ellos en cualquier momento y lugar.
Manipula archivos con Dropbox tal como lo hacen los usuarios en su escritorio. Añade, edita, elimina y accede a los documentos en servidores seguros desde cualquier dispositivo (PC, Mac, iPhone, Android y Windows Phone).

Precios desde:

N/D

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Dropbox Business

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, China, Reino Unido, India, Estados Unidos

Idiomas admitidos

alemán, chino, danés, español, francés y otros 10, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco

Precios desde:

N/D

  • Versión gratuita
  • Prueba gratis
  • Suscripción

Las 5 mejores alternativas a Dropbox Business

Imágenes

Dropbox Business Software - 1
Dropbox Business Software - 2
Dropbox Business Software - 3
Dropbox Business Software - 4
Dropbox Business Software - 5
Dropbox Business Software - 6
Dropbox Business Software - 7
Ver 8 más
Vídeo de Dropbox Business
Dropbox Business Software - 1 Dropbox Business Software - 2 Dropbox Business Software - 3 Dropbox Business Software - 4 Dropbox Business Software - 5 Dropbox Business Software - 6 Dropbox Business Software - 7

Funciones

Funcionalidades totales de Dropbox Business: 88

  • API
  • Acceso móvil
  • Acceso sin conexión
  • Alertas y notificaciones
  • Almacenamiento de documentos
  • Almacenamiento seguro de datos
  • Archivo y conservación
  • Arrastrar y soltar
  • Autenticación
  • Autenticación de dos factores
  • Búsqueda de texto completo
  • Búsqueda/filtro
  • CRM
  • Captura de documentos
  • Captura móvil
  • Chat y mensajería
  • Cifrado
  • Clasificación de documentos
  • Comentarios/notas
  • Conexión segura
  • Conforme con HIPAA
  • Control de procesos de aprobación
  • Control de versiones
  • Control/Acceso remoto
  • Controles o permisos de acceso
  • Conversión de archivos
  • Copia de seguridad en la nube
  • Copia de seguridad y recuperación
  • Creación de base de datos
  • Creación de documentos
  • Creación de informes históricos
  • Creación de marca personalizable
  • Debates y foros
  • Directorio de empleados
  • Edición de imágenes
  • Edición de texto
  • Edición en tiempo real
  • Encuestas y comentarios
  • Feed de actividad y noticias
  • Firma electrónica
  • Formularios electrónicos
  • Gestión de SEO
  • Gestión de aplicaciones
  • Gestión de archivos
  • Gestión de archivos de audio
  • Gestión de auditorías
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de contactos
  • Gestión de contenidos
  • Gestión de contraseñas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de documentos
  • Gestión de flujos de trabajo
  • Gestión de la comunicación
  • Gestión de notas
  • Gestión de proyectos
  • Gestión de tareas
  • Gestión de usuarios
  • Gestión del conocimiento
  • Herramientas de colaboración
  • Herramientas de presentación
  • Integraciones de terceros
  • Integración de directorio activo
  • Lluvia de ideas
  • Mensajería
  • Migración de datos
  • Modelos
  • Modelos personalizables
  • Office Suite
  • Panel de actividades
  • Personalización
  • Programación de sincronización
  • Reconocimiento óptico de caracteres
  • Recuperación de archivos
  • Recuperación de datos
  • Registro de auditoría
  • Registro único
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de conflictos
  • Seguimiento de la conformidad
  • Seguimiento del avance
  • Seguridad SSL
  • Sincronización bidireccional
  • Sincronización de datos
  • Sincronización en tiempo real
  • Sincronización remota
  • Transferencia de archivos
  • Uso compartido de archivos

Alternativas

Box

4,3
#1 alternativa a Dropbox Business
Box es una moderna plataforma de administración de contenido que permite que los usuarios administren activos y flujos...

monday.com

4,6
#2 alternativa a Dropbox Business
monday.com es un sistema operativo de trabajo en la nube, donde los equipos crean aplicaciones de flujo de trabajo en...

Samepage

4,8
#3 alternativa a Dropbox Business
Samepage es un galardonado software de gestión de proyectos y colaboración. El progreso se muestra en tiempo real y...

MangoApps

4,4
#4 alternativa a Dropbox Business
Las soluciones de Digital Workplace combinan intranet, colaboración, mensajería, formación y más de 50 integraciones...

Opiniones

Calificación general

4,5 /5
(18.116)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,5/5
Asistencia al cliente
4,2/5

¿Ya tienes Dropbox Business?

¡Ayuda a los compradores de software! Las opiniones sobre los productos son útiles para que el resto de los usuarios podamos tomar las decisiones acertadas.

¡Escribe una reseña!
Mostrando 5 opiniones de 18.116
Arun K.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Straightforward and stress free cloud storage

Revisado el 22-06-2021

Dropbox has been a stellar performer when it comes to cloud storage. We have been using it for...

Dropbox has been a stellar performer when it comes to cloud storage. We have been using it for years as one of the most easy to use and easy to adapt tool for file sharing and storage solution. The added security features makes it the most preferred tool for sharing confidential data across collogues.

Puntos a favor

Easy adaptability, getting used to Dropbox is fairly easy considering everyone is already familiar with drop box user interface on mobile phones.
New user onboarding is easier with drop box. Imagine some one new joins your department, it is fairly easy to send them the policies and guidelines through drop box rather than sending piles of hard copies.
File protection is well taken care of with password protection, you can password protect confidential data while sharing it with your team members.
Lost device protection is one of the most underrated feature of drobox business in my opinion. This enables the administrator to remotely wipe the confidential data from from devices that are lost from employees.
Expiry date for a shared file. This is a handy feature wherein you can set a expiry date for a shared file.
Dropbox Paper this is almost like a clean whiteboard where you can do a plethora of things like create a to-do lists, run meetings, and discuss new project ideas. Your collogues can add their comments and thoughts on the discussion thus making this a powerful collaboration tool. It is almost like having an online whiteboard for group discussion.
Rewind tool can come handy if you accidently deleted something and or wants to restore files to previous versions.
Dropbox also provides business customers with a suite of enterprise-specific team controls that ensure that data can only be accessed by the appropriate persons.

Puntos en contra

Honestly there are no deal breaking cons that I found with using drop box business for years but I think, the user interface needs a redesign. It feels ages old compared to competition.
Synch with smartphones sometimes take a little fiddling with settings despite of having fast internet connection.

Habibah M.
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great quality for a cloud storage software

Revisado el 20-05-2021

In our office, I use Dropbox Business to keep all of our documents in one location for our entire...

In our office, I use Dropbox Business to keep all of our documents in one location for our entire team. It's instrumental because we have records shared around the organization and files that are only used by my team. It's effortless to make a folder, upload it, and share it with others. It's also much more stable than other platforms when it comes to keeping track of sensitive data.

Puntos a favor

I like that it is straightforward to build a folder and share it with multiple people at once. It's also convenient to have all this set up from my own Control Panel files on my phone, so I can simply drag and drop files from my stored folders and transfer them into a Dropbox database. My organization is now using Dropbox, and the business account provides us with enough storage to hold all of our documents in one safe location.

Puntos en contra

It's not as complicated as Google Drive or any other online storage systems, but Dropbox Business doesn't have any of the same functionality, but it gets the job done. When there are so many people sharing stuff across channels, it becomes cluttered.

Alicia G.
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Best for High-Res Work

Revisado el 20-08-2021

User-friendly and easy to manage files

User-friendly and easy to manage files

Puntos a favor

The pricing plans are reasonable and it allows me to keep high-res (large docs) organized for three major companies with an endless amount of brand assets. It is accessible anywhere with internet - allowing me to work from office, at home, or on-the go (plane, out-of-country-etc.).

Puntos en contra

I have not come across any cons to their software as of yet. I have been using it for 2+ years without ever having to contact support or come across any glitches. I would not mind a promo code or discount on a pricing plan though lol.

Alternativas consideradas

OneDrive y Google Drive

Razones para elegir Dropbox Business

Because a major upgrade in features and integrations.

Software anterior

WeTransfer

Razones para cambiar a Dropbox Business

Features, integration possibilities, and capacity
Laura M.
Calificación general
  • Sector: Producción audiovisual
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 4.0 /10

Still A Clunky Product After 5+ Years of Use

Revisado el 29-06-2021

Dropbox Business has, for the most part, been our media company's go-to file storage and sharing...

Dropbox Business has, for the most part, been our media company's go-to file storage and sharing application since we began primarily working from home a little over a year ago. But after 5+ years of consistent use, I can't say I've noticed a significant improvement in the software's usability. We still seem to experience the same issues we did when we first began using the software. We've been on the lookout for a software to switch to for some time, and may just officially make the move to Frame.io some time in the near future.

Puntos a favor

In terms of basic file sharing (documents, videos, or audio files), Dropbox Business gets the job done. There are some basic features available which allow you to customize the files you've shared (you can set files to be non-downloadable, password protect them, or even set the shared link to expire after a certain date).

One of the features we've found the most useful as a media company is the ability to send out a File Request. This is a feature that allows you to create an upload link that can be shared out to as many people as you need. Once members of that group have uploaded files to your Dropbox using the link, the files will appear on your Dropbox, in a folder that you've preconfigured to be associated with that file request. Users cannot see what exists on your Dropbox on their side, but you're able to secure the files you need.

While there are some helpful, advanced features, all in all I would say Dropbox Business will probably work just fine for your purposes if you aren't too concerned about having a bunch of fancy features.

Puntos en contra

I seem to constantly run into strange issues when using Dropbox.

For example, although you are able to see all of the files that you've recently deleted in the Trash, you are not able to search the Trash. You can only perform a search for files that are still technically "live" on your Dropbox account. So if you need a file you think you've deleted, you have to scroll through the Trash and search for it yourself. I would think that regardless of what exactly you or your company is using Dropbox for, a search bar feature for the Trash would be useful, and would save you a ton of time.

Additionally, more often than not, the progress bar on the bottom of the browser might say a file has completed uploading, but the file won't display on the screen. A refresh seems to do the trick, but this is a longstanding issue we've run into, and contributes to my overall perception of Dropbox as a "clunky," outdated software.

Mark senyo A.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

file sharing at its easiest

Revisado el 28-06-2021

Dropbox business has impacted the way we run our departments significantly; making our processes...

Dropbox business has impacted the way we run our departments significantly; making our processes more streamline and efficient in a lot of ways. Where previously, reports had to be attached in email and sent from one unit to the other, Dropbox now allows us to share them with multiple users by just dragging and dropping. Apart from solving the file storage loophole of that system, the desktop alerts and notifications also allows all team members stay alert to updates and subsequent steps.

Puntos a favor

What I like most about Dropbox is that access can be granted or restricted per user not only to the folder level, but also to the file level. This has made our electronic filing system exceptionally cleaner; where previously we had to separate clients' files into different folders and restrict access to those containing folders simply to limit unauthorized access, we can now have everything in one folder, but restrict access based on user's account types.

Puntos en contra

For security purposes, I think a single account should have different levels of control specific to each device they have synced to their account. We have had a few cases where mobile devices with synced dropbox accounts were stolen and lost. Personal computers which are less likely to be lost can be allowed to access the full range of control while mobile devices have limited control.

Mostrando 5 opiniones de 18.116 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre Dropbox Business

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre Dropbox Business.

Dropbox Business ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de Dropbox Business son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Dropbox Business admite los siguientes idiomas:

alemán, chino, danés, español, francés, indonesio, inglés, italiano, japonés, neerlandés, noruego, polaco, portugués, ruso, sueco

Dropbox Business admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

Dropbox Business se integra con las siguientes aplicaciones:

1Password, Adobe Creative Cloud, Adobe Workfront, Airtable, Asana, Azuqua, Azure Active Directory, BetterCloud, Bitium, Bluescape, Boxcryptor, Built.io Flow, Canto, Canva, Canvas, CipherCloud, ClearCompany, Cloud FastPath, Dext Prepare, DocuSign, Domo, Fieldwire, Final Draft, FlowVella, Frame.io, Freshdesk, Front, Fuze, Google Cloud Platform, Greenhouse, HelloSign, Highspot, HipChat, Hootsuite, IFTTT, Idaptive, Insightly, Jimdo, Jira, Jobvite, JotForm, Looker, M-Files, MVISION Cloud, MangoApps, Marvel, Microsoft 365, Microsoft Azure, Microsoft To Do, Miro, MobileIron [email protected], MobileIron Mobile Management, Netskope Active Platform, Nimble, Nintex Process Platform, Nitro, Okta, OneLogin, Onna, Otter, PageUp, PeopleFluent Performance, PicMonkey, Plex Smart Manufacturing Platform, Producteev, Proto.io, Rydoo, Salesforce Sales Cloud, Schoology, SkySync, Slack, Smallpdf, Smartsheet, Splunk Cloud, Splunk Enterprise, Squarespace, Tray.io, Trello, Trend Micro, Upwork, Vera, Webex, WhatsApp, WordPress, Workato, Workplace by Facebook, Wrike, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk, Zoom Cloud Meetings, airSlate, diagrams.net, iCIMS Talent Cloud, myStaffingPro, signNow

Dropbox Business ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

Ver todas las categorías de software encontradas para Dropbox Business.