Sobre 7shifts

7shifts permite a los restaurantes de todos los tamaños reducir los costes laborales, retener al personal y cumplir con la legislación laboral. Ofrece una sólida planificación de personal, comunicación, cumplimiento laboral y herramientas de participación. 7shifts facilita a los propietarios y operadores de restaurantes la gestión de los horarios de los empleados, la comunicación y los costes de mano de obra con una plataforma simple.

Así es como los restaurante pueden beneficiarse de 7shifts:

Ahorra el 80 % del tiempo dedicado a programar y recupera 5 horas de trabajo cada semana con el intuitivo generador de programas de tipo arrastrar y soltar de 7shifts.

Reduce el 70 % de las llamadas y los mensajes de texto del personal con herramientas de comunicación integradas como chat y anuncios.

Reduce los costes de mano de obra en un 3 % al integrar los sistemas de POS y nómina para sincronizar los datos de ventas y personal y crear horarios más eficientes.

Reduce la rotación de los empleados con estadísticas proactivas de implicación del empleado para cada ubicación. También ofrece una tabla de clasificación que destaca a los empleados más comprometidos y con mayor cantidad de clientes.

Cumple con las normativas de California, Oregón, Seattle, Nueva York y más lugares.

7shifts también es para llevar: cuenta con aplicaciones móviles gratuitas para que los gerentes y empleados gestionen la disponibilidad y las solicitudes de tiempo libre, chateen con el equipo, supervisen el rendimiento del restaurante y más.

Con la confianza de más de 300 000 profesionales de restaurantes, 7shifts se puede encontrar en restaurantes de todos los tamaños, desde locales familiares hasta grandes cadenas como Bareburger, Jamba Juice y Five Guys. Comienza una prueba gratis hoy para empezar a programar el éxito.

Precios desde:

US$29,99/mes

  • Versión gratuita
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Las 5 mejores alternativas a 7shifts

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Canadá, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, francés, inglés

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Las 5 mejores alternativas a 7shifts

Imágenes

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Funciones

Funcionalidades totales de 7shifts: 86

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Análisis de evolución de ventas
  • Análisis en tiempo real
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Benchmarking
  • Búsqueda/filtro
  • Calendario de eventos
  • Cambio de turnos
  • Chat en vivo
  • Chat y mensajería
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes en tiempo real
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Datos en tiempo real
  • Distribución de programas
  • Edición/actualización de tareas
  • Etiquetado de tareas
  • GPS
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de comentarios
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de correo electrónico
  • Gestión de empleados
  • Gestión de eventos
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de los comentarios negativos
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de subcontratistas
  • Gestión del rendimiento
  • Importación y exportación de datos
  • Integraciones de terceros
  • Integración contable
  • Mano de obra variable
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Planificación de personal
  • Portal de empleados
  • Portal para empleados
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Programación a tiempo real
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de recursos
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Punto de venta (POS)
  • Reconocimiento de empleados
  • Recordatorios
  • Registro de auditoría
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de actividades
  • Seguimiento de asalariados
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de ausencias por enfermedad
  • Seguimiento de costes
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de progreso de tareas
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Seguimiento del tiempo
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Supervisión en tiempo real
  • Tarjeta perforada
  • Tarjeta perforada en línea
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

HotSchedules

4,4
#1 alternativa a 7shifts
HotSchedules es una herramienta de planificación de personal para gestionar y comunicarse con la fuerza de trabajo, así...

When I Work

4,5
#2 alternativa a 7shifts
When I Work es una forma fácil para que las empresas puedan programar el trabajo y comunicarse con sus empleados por...

Homebase

4,6
#3 alternativa a 7shifts
Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo, contratación y comunicaciones para...

Deputy

4,6
#4 alternativa a 7shifts
Deputy es una plataforma todo en uno de planificación de personal, tiempo y asistencia, asignación de tareas y...

Opiniones

Calificación general

4,7 /5
(876)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funciones
4,6/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,7/5

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Mostrando 5 opiniones de 876
Leandro U.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

7 Shifts for restaurant schedule Management

Revisado el 05-11-2020

My managers and employees love it.

My managers and employees love it.

Puntos a favor

It is easy to use and anybody with a phone can have easy access to their schedule, send messages using it, and letting anybody know about changes. It is a very practical and professional tool for the schedules that we use in our Restaurant. We have the scheduling available on our P/R processor, but we prefer to pay for this service as it is more agile and practical than our P/R company.

Puntos en contra

To be honest, I do not have any complaints, but we only use the scheduling module as we have other systems.

Respuesta de 7shifts

Thanks for the review Leandro! It's great to hear that even though you have the option, you see so much value in 7shifts that it goes above and beyond what is offered to you in your payroll provide. Know that we will always be looking to increase the value of our services for folks like yourself. Cheers!

Tracy B.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great for small business with lots of moving parts!

Revisado el 31-08-2021

It pays for itself in employee management. Time off, scheduling, basic HR tasks (address, phone #,...

It pays for itself in employee management. Time off, scheduling, basic HR tasks (address, phone #, hire date, etc.) are great things to utilize.

Puntos a favor

I absolutely adore 7Shifts. To start off with a HUGE bonus, they have a free app for employees, so that already helps get this software in the pockets of those you're reaching. I only have 10 employees, but they are all being pulled in different directions/departments, so we're able to keep up with time off requests, coordinate with other managers and see what shifts covered where all in one place. It's incredibly easy to use once you get used to it!

Puntos en contra

I don't like that you can't post events for certain departments. Ex: the taproom has trivia on Wednesday. The Brewery has a brew day, cleaning, etc. scheduled and there's not a brewery specific place to post.

This is small, but something that would help. I would also LOVE an end of day logbook feature.

Alternativas consideradas

When I Work, HotSchedules y Hubstaff

Razones para elegir 7shifts

We were using a spreadsheet and it was getting impossible to keep up with the schedule. I went from a basic spread sheet, taking about an hour to schedule 8 employees to now 20 minutes tops across 3 departments.

Software anterior

Microsoft Excel

Razones para cambiar a 7shifts

Price, ease of use, had features I needed.

Respuesta de 7shifts

Thanks for the detailed review Tracy! We love your feedback and am happy to hear that 7shifts has provided so much value to your business.

Jessica G.
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

7shifts- User friendly and Great!

Revisado el 23-06-2022

I would say my overall experience is a 10/10! Such a fantastic software and so user friendly. I...

I would say my overall experience is a 10/10! Such a fantastic software and so user friendly. I have used this software for over two years and have yet to find an issue.

Puntos a favor

A major pro for me is that you can update all shift times, sick calls and building changes on the spot and it gets sent out to everyone. That way all employees stay updated as to where everyone is and what time they are available.

Puntos en contra

I would be very honest if there were cons about this software, but there is not! We went from making our schedules in an excel doc and this has been an amazing change!

Respuesta de 7shifts

Thanks so much for the review Jessica! We love hearing how much of an improvement 7shifts has been over excel.

Allison W.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Still learning the ropes, but seems decent

Revisado el 07-03-2022

Puntos a favor

We're interested in this app for the optimal labor scheduling feature. Unfortunately, we haven't yet used it long enough for this feature to work for us. Being able to manually add projected sales to the schedule to see the estimated labor % as you prepare the schedule is helpful. The reports seem easy to read. The helpdesk has been responsive so far.

Puntos en contra

The cost of the second highest tier plan is the same as the highest tier plan on our previous software. I don't know if this is a good value yet since we haven't been using it long enough to access all the features we need. I'm hoping the longer we use it, the better it will get. So far, myself and my team are still struggling to understand and find everything we need.

Alternativas consideradas

Deputy

Razones para elegir 7shifts

We want to access the optimal labor feature in 7shifts. 7shifts seems more geared towards QSR than Homebase.

Software anterior

Homebase

Razones para cambiar a 7shifts

Deputy charges per employee.

Respuesta de 7shifts

Thanks for the review Allison! We are confident that our optimal labor tool is going to be a game-changer for your restaurant and our team is here to support your.

Tom K.
Calificación general
  • Sector: Alimentación y bebidas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Game changing app!

Revisado el 31-08-2021

Overall it’s great! Customer service is my biggest reason for using 7shifts!!!! Questions get...

Overall it’s great! Customer service is my biggest reason for using 7shifts!!!! Questions get addressed the same day! If there’s a glitch or a feature request, they listen and will try to implement on their next update. This app has come a long way. The app is ever evolving and I see new features being added from time to time. Love the support and love the evolution. Price is also fair. 100% will recommend to any businesses!

Puntos a favor

A super all-in-one app that does pretty much everything. Scheduling, to time clocking, to event calendar, to messaging, to task assigning. Price is fair and function is easy to use.

Puntos en contra

Messaging within the app is slow and unreliable. Amount of notifications received is too much and not easily customizable. Not having the ability to show a staff’s shift from another department that work multiple departments when printing is kind of a bummer (if I am scheduled to work as a manager in admin department, I will not show up in the restaurant department even though I am assigned and appear on schedule).

Alternativas consideradas

MakeShift y HotSchedules

Razones para elegir 7shifts

I started with Microsoft excel. It’s free, but you get what you paid for. Workarounds after workarounds. Then I tried “when I work”. It’s great, but they charge by the employee, which gets pretty expensive after 50+ people. MakeShift was recommended by our payroll company because our time clock is sync’d with MakeShift so we can effectively use labour forecast vs actual labour. But that’s the only thing good about it. Hate the fact I need to use 3 different apps - 1 for manager, 1 for staff scheduling and 1 for messenging… price is also higher too. 7shifts’s pricing is excellent. Flat fee, unlimited employees was huge. Plus the functions available was almost perfect! It hits every check mark and then some. If our time clock data (ADP) can be uploaded to 7shifts or have an integration between the two, that would be a dream come true!

Software anterior

MakeShift, When I Work y Microsoft Excel

Razones para cambiar a 7shifts

Price was the biggest decision maker. Ease of use. And the fact the dev team listen and evolve to make the end user’s experience better is the key reason for the switch. I’ve already seen over 10 major upgrades over the past 2 years. No other products out there can do what 7shifts can!

Respuesta de 7shifts

Tom, thank you SO much for such a detailed review with so much thought and consideration - our entire team really appreciates it and looks forward to providing your business with value for years to come.

Mostrando 5 opiniones de 876 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre 7shifts

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre 7shifts.

7shifts ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de: US$29,99/mes
  • Modelo de precios: Versión gratuita, Suscripción
  • Prueba gratis: Disponible

Los clientes habituales de 7shifts son:

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001-5.000

7shifts admite los siguientes idiomas:

español, francés, inglés

7shifts admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

7shifts se integra con las siguientes aplicaciones:

ADP Workforce Now, Brink POS, CAKE, CAKE POS, Clover, GoTab POS, Gusto, Harbortouch POS, Heartland Payment Processing, Heartland Payroll, Heartland Restaurant, Lightspeed, Lightspeed POS, Lightspeed Retail, MYR POS, NCR Aloha, POSitouch, Paycom, Paycor, Paylocity, QuickBooks, QuickBooks Online Advanced, Restaurant Manager, Revel Systems, Rezku POS, Solink, Speakap, Square Point of Sale, Squirrel POS, Tenzo, Toast POS, TouchBistro, UltiPro, Upserve, Vexilor POS, Wagepoint

7shifts ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Chat

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