Sobre HotSchedules

HotSchedules es una aplicación de planificación de personal y gestión de la fuerza laboral diseñada para usar en restaurantes y en los sectores de comercio minorista y hostelería, además de otras empresas orientadas al cliente. La plataforma HotSchedules automatiza tareas operativas como la programación, la comunicación de turnos, la creación de informes, la previsión, el reclutamiento y la capacitación.

Los usuarios pueden administrar las solicitudes de licencias y cambios de turno de forma remota utilizando las aplicaciones móviles nativas de Android e iOS, que son accesibles para todos los empleados. Almacena documentos y la información de los empleados en una base de datos basada en la nube para acceder en cualquier momento y en cualquier lugar. Utiliza la herramienta HotSchedules Recruit para conseguir y contratar personal de manera económica y la herramienta 'Schoox' para organizar cursos de capacitación para empleados.

Precios desde:

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Las 5 mejores alternativas a HotSchedules

Dispositivos

Tamaño de la empresa

P M G

Disponible en los países siguientes

Australia, Canadá, Reino Unido, Estados Unidos

Idiomas admitidos

español, inglés

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Las 5 mejores alternativas a HotSchedules

Imágenes

HotSchedules Software - 1
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HotSchedules Software - 4
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Funciones

Funcionalidades totales de HotSchedules: 63

  • API
  • Acceso móvil
  • Actualizaciones en tiempo real
  • Alertas de móvil
  • Alertas y notificaciones
  • Arrastrar y soltar
  • Base de datos de empleados
  • Calendarios de equipo
  • Cambio de turnos
  • Control de procesos de aprobación
  • Controles o permisos de acceso
  • Creación de informes de costes laborales
  • Creación de informes y estadísticas
  • Creación de informes/análisis
  • Cálculo de horas extra
  • Distribución de programas
  • Gestión de asistencia
  • Gestión de calendarios
  • Gestión de cocinas y de menús
  • Gestión de control de horas
  • Gestión de costes
  • Gestión de documentos
  • Gestión de empleados
  • Gestión de la conformidad
  • Gestión de la disponibilidad
  • Gestión de nóminas
  • Gestión de selección de personal
  • Gestión de tareas
  • Indicador de disponibilidad
  • Informes de ventas
  • Mano de obra variable
  • Mensajería
  • Mensajería SMS
  • Modelos personalizables
  • Métricas de rendimiento
  • Notificaciones en tiempo real
  • Panel de actividades
  • Para el sector médico
  • Planificación de instalaciones
  • Planificación de personal
  • Portal para empleados
  • Presupuestos/previsiones
  • Previsión
  • Previsión de trabajo
  • Programación
  • Programación automatizada
  • Programación de grupos
  • Programación de tareas
  • Proyecciones
  • Punto de venta (POS)
  • Registro de entrada/salida
  • Reloj registrador
  • Reserva en línea
  • Seguimiento de ausencias
  • Seguimiento de competencias
  • Seguimiento de horas de los empleados
  • Seguimiento de la asistencia
  • Seguimiento de tiempo en línea
  • Seguimiento de vacaciones/ausencias
  • Sincronización de calendario
  • Solicitudes de ausencias
  • Tiempo y asistencia
  • Varias ubicaciones

Alternativas

Homebase

4,6
#1 alternativa a HotSchedules
Homebase es una herramienta de planificación de personal, seguimiento del tiempo, contratación y comunicaciones para...

ClockShark

4,7
#2 alternativa a HotSchedules
ClockShark es el software líder de seguimiento temporal y planificación de horarios para empresas de construcción...

Deputy

4,7
#3 alternativa a HotSchedules
Deputy es una plataforma todo en uno de planificación de personal, tiempo y asistencia, asignación de tareas y...

Dusk IOP

4,9
#4 alternativa a HotSchedules
Designed to help customers grow their businesses with task, job and project management tools that connect to your...

Opiniones

Calificación general

4,4 /5
(414)
Relación calidad-precio
4,1/5
Funciones
4,2/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,2/5

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Mostrando 5 opiniones de 414
Eldridge G.
Calificación general
  • Industry: Alimentación y bebidas
  • Company size: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Revisado el 06-10-2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Puntos a favor

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Puntos en contra

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Usuario verificado
Calificación general
  • Industry: Alimentación y bebidas
  • Company size: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool to schedule your employees

Revisado el 18-03-2020

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it...

Using for 7 years and if they would not keep changing the format I could say I love it. Anyhow it is great app for managers, easy quick access to employees list, phone numbers, emails and etc.

Puntos a favor

I'm doing schedules for my employees weekly and this app has few great features. Coping, modifying and automatically feeling schedules are only few of them.

Puntos en contra

Constantly changing the format. Right after I'm used to one they changing it again.

Darla C.
Calificación general
  • Industry: Alimentación y bebidas
  • Company size: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

hotschedules review

Revisado el 31-01-2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Puntos a favor

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Puntos en contra

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Respuesta de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Heidi V.
Calificación general
  • Industry: Hostelería
  • Company size: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Hotschedules is so easy to use

Revisado el 04-11-2021

Puntos a favor

Hotschedules changed the restaurant industry when it came out. I have worked in the industry for over 10 years, so when this software came out. It really changed the industry. Before we would have to wait for a photo of our schedules and sometimes we would miss our shifts or getting our shifts covered was so difficult. When hotschedules came out , you never wondered when your shift was. You are reminded when you have a shift and if you need a shift covered you simply post it up. It is a secure way to have everyone feel accountable and be accountable for work.

Puntos en contra

The only thing I had a trouble with when I first started using hotschedules was understanding how to update my availability for work but once someone showed me its a no brainer.

Usuario verificado
Calificación general
  • Industry: Alimentación y bebidas
  • Company size: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

The Software That Changed Scheduling

Revisado el 22-06-2021

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to...

HotSchedules is so much more than just a mere scheduling software for companies. It is a way to empower your employees by giving them the ability to switch their shifts around in the event that something happens abruptly in life and you can’t help but miss a shift. It has eliminated the anxious feeling you get wondering if the person you asked to cover your shift is going to follow through or not by opening the shift up to all employees to pick up for themselves if it fits their schedules.

Puntos a favor

This software was game changing from the very first moment I used it in the restaurant industry. In the past, I had found myself in situations at work where I had thought I had another teammate’s spoken word that they would switch shifts with me and that would be enough to clear my name in the event that something went wrong and they didn’t end up showing up. Little did I know that would not be the case and I am going to be held responsible instead of getting into a petty battle of he/said she/said with my coworker. Enter HotSchedules, a software aimed at eliminating that prospect from happening in your workplace again. Not only does this software put the power of controlling your schedule if you have a last minute emergency, it also carries that message of the switching of shifts to the highest form of management. It’s an intuitive and life changing software that I wish every company would implement for its employees.

Puntos en contra

I honestly am trying to rack my brain for anything I felt was negative throughout my experience using HotSchedules and I can truthfully say that not once did this software let me down. People picked up shifts because they actually wanted the extra work and it eliminates the need to single out a coworker and put the pressure on them and opens the shift up for the possibility of any team member to pick it up.

Mostrando 5 opiniones de 414 Todas las opiniones

Preguntas frecuentes sobre HotSchedules

He aquí algunas preguntas frecuentes sobre HotSchedules.

HotSchedules ofrece los siguientes planes de precios:

  • A partir de:
  • Pricing model: Suscripción
  • Free Trial: No disponible

Los clientes habituales de HotSchedules son:

Trabajador autónomo, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

HotSchedules admite los siguientes idiomas:

español, inglés

HotSchedules admite los siguientes dispositivos:

Android (móvil), iPhone (móvil), iPad (móvil)

HotSchedules se integra con las siguientes aplicaciones:

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

HotSchedules ofrece las siguientes opciones de asistencia:

E-mail/Help Desk, Preguntas frecuentes/foro, Base de conocimientos, Asistencia telefónica, Asistencia 24/7, Chat

Categorías relacionadas

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