Workday HCM

4,4 (1.364)
¡Escribe una reseña!
Gestión global de capital humano

Calificación general

4,4 /5
(1.364)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,4/5
Facilidad de uso
4,2/5
Asistencia al cliente
4,3/5

90%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Opiniones de 1364

Mariel
Calificación general
  • Sector: Energías renovables y medio ambiente
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Una herramienta integral de recursos humanos con margen de mejora

Revisado el 17-04-2023

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos...

A pesar de algunos inconvenientes, creo que Workday HCM es una sólida plataforma de recursos humanos que ha simplificado muchas de mis tareas de recursos humanos.

Puntos a favor

Me encantan los análisis en tiempo real, que me brindan una gran perspectiva sobre el desempeño de mi equipo.

Puntos en contra

He notado que el sistema tiende a ser lento a veces, especialmente cuando se trata de grandes volúmenes de datos.

Raquel
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Solución integral de HCM con margen de mejora

Revisado el 14-04-2023

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me...

Descubrí que reduce significativamente el tiempo que paso en tareas administrativas, lo que me permite concentrarme más en los aspectos estratégicos de mi trabajo.

Puntos a favor

Considero que Workday HCM es una excelente y completa solución de gestión del capital humano. Aprecio cómo agiliza los procesos de recursos humanos e integra la nómina, los beneficios, la gestión del talento y más. Disfruto especialmente de la interfaz de usuario intuitiva, que ha hecho que mis tareas diarias sean mucho más fáciles de administrar.

Puntos en contra

Sin embargo, he notado que las funciones de generación de informes pueden ser bastante complejas y llevar mucho tiempo configurarlas.

Manuel Alejandro
Manuel Alejandro
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

La gestión de equipos centralizada

Revisado el 14-09-2022

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

En general, el producto cumple su función principal más allá de lo malo que puede ser la navegación.

Puntos a favor

La herramienta es vital para el desempeño de mis funciones diarios, pues toda la gestión de equipo se lleva a través de Workday. Allí se recolectan las métricas y se tiene una trazabilidad de los accionables que cada contribuidor va ejecutando a lo largo del año fiscal.

Puntos en contra

Lo único malo ha sido el diseño de la interfaz que no es tan amigable. Sufre uno tratando de navegar, pues carece de ciertos elementos de arquitectura de información y en algunos caso se rompen algunos componentes UI

Angie
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Es muy util.

Revisado el 07-08-2023

Puntos a favor

Es una herramienta que brinda facilidad de manipulacion y personalizacion, la cual brinda una interfas intuitiva.

Puntos en contra

Su gran variedad de herramientas puede generar confucion si no estan acostumbrados a su entorno.

Javier
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Práctico y de uso fácil

Revisado el 10-04-2023

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

La utilicé en mi empresa anterior y en la actual, con un grado de satisfacción alto.

Puntos a favor

Su facilidad para la gestión de vacaciones u otras ausencias así como para la consulta de datos del empleado.

Puntos en contra

A veces el recuento de días puede variar por estar en horas en lugar de días, y debería haber un concepto mas estandarizado para los días libres.

Luis Enrique
Calificación general
  • Sector: Telecomunicaciones
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Worday para empleados

Revisado el 21-09-2023

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Ha sido increible el manejo de herramientas para un facil acceso a temas de nomina

Puntos a favor

Es simple de manejar, además que acoge diferentes herrameitnas que te hacen más facil las condiciones de interacción con el empleador

Puntos en contra

No hay ninguna objeción, se puede volver más facil

Karla
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Que pienso de Worday

Revisado el 19-04-2023

Puntos a favor

El poder solicitar Dias de vacaciones, o reponer dias de asencia por enfermedad desde tu pc en cualquier momento, gestionar tu agenda.

Puntos en contra

Al momento de emperzar a usalo es un poco confuso debido que ahi funciones que poseen casi los mismos nombre pero no son iguales.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Software para validar asistencia

Revisado el 04-08-2023

Puntos a favor

Brindan un gran experiencia para valida la asistencia de los empleados

Puntos en contra

El ambiente puede llegar a ser confuso con las solicitudes

Fredy alexander
Fredy alexander
Calificación general
  • Sector: Comercio mayorista
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Accesos de workday

Revisado el 08-06-2023

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción...

En general es confiable la plataforma, puedes ingresar tu información cómodamente, y la. Interacción para diferentes opciones de puesto o permisos es fácil.

Puntos a favor

Facilita la interacción de empleado a jefe para permisos o ausencias.

Puntos en contra

Hay algunas exenciones complicadas de encontrar para uso de información.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Programa muy completo para RR.HH.

Revisado el 17-01-2023

Puntos a favor

Es un programa muy visual e intuitivo una vez comienzas a usarlo.

Puntos en contra

Carente de un tutorial inicial que explique todas las funciones.

Selenia
Selenia
Calificación general
  • Sector: Productos farmacéuticos
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Muy util en mi trabajo

Revisado el 08-03-2024

Puntos a favor

La facilidad para hacer gestiones de nomina.

Puntos en contra

En realidad no tengo quejas de la aplicación.

Víctor
Calificación general
  • Sector: Investigación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Prueba gratis
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Reseña sobre Workday HCM

Revisado el 05-11-2022

Bastante regular.

Bastante regular.

Puntos a favor

Facilita la gestión de personal a la hora de cribar para hacer una selección de posibles entrevistas a hacer.

Puntos en contra

Posiblemente mucho menos cómodo que algo como LinkedIn, donde de ofrece una facilidad directa para inscribirse a los usuarios. De esta forma aunque ya tengan su perfil externo en otros sitios deben registrarse y rellenar todo de cero la primers vez.

Danielle
Danielle
Calificación general
  • Sector: Artículos deportivos
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

"Workday is the best assistant Online for HR"

Revisado el 10-03-2022

You may build and grow your corporation using Workday HCM. There is no limit to what can be done....

You may build and grow your corporation using Workday HCM. There is no limit to what can be done. Anyone in HR or a department head may simply access and obtain employee information using their user-friendly interface, whether it's for insight into their compensation or any other data you require. More significantly, it gives HR personnel the tools they need to do their jobs better, from adding new vacation entries to collecting lists of the most frequently utilized perks.

Puntos a favor

Payroll, vacation requests, time off, hiring, performance management, and much more are all made easier with Workday. For the most part, tasks are straightforward and intuitively organized. My dashboard displays the demands made by our personnel. To charge other business units for projects and hours, we may change things like pay rate, hours, department, and project id. Direct links to applicants' Facebook and Twitter pages and the ability to select candidates by a variety of criteria, including location, experience, and current position, are all strengths of the recruiting area.

Puntos en contra

A few tasks throughout the course of a typical workday might be perplexing. The "time off" tool, for example, may lead you to believe that it displays information about your own personal time off at work, but it actually displays information about the vacation time taken by your team. You have to enter another option to be able to appreciate your free time and it is usually confusing

Alan
Alan
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to use for employee self-service HR needs

Revisado el 16-08-2023

I can easily complete HR-related self-service chores as an employee. It is simple to submit a...

I can easily complete HR-related self-service chores as an employee. It is simple to submit a request for time off or make an adjustment to my personal information.

Puntos a favor

Workday is the most effective tool for managing relationships with customers, allowing for simple monitoring of all interactions. It's the system we use for human resources, payroll, and a plethora of other employee-related tasks and records. One clear advantage of Workday is that it makes it easier for workers to make and be compensated for their own human resources decisions.

Puntos en contra

The learning curve may be steep for novice users, but once you've mastered it, it will make your day-to-day life easier. Every time I try to accomplish something significant, I end up making a mistake, and usually it's the system's fault, because it has so many unseen and arbitrary tripwires.

melissa
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Workday Review

Revisado el 04-05-2024

Puntos a favor

I enjoy the ease of logging in automatically to workday and being able to search associate up by name or ID number.

Puntos en contra

I do not like how fast Workday logs users out

Kay
Calificación general
  • Sector: Petróleo y energía
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 0.0 /10

Workday Recruiting - You'll set back your recruiting function years behind

Revisado el 21-06-2017

integration w/ Workday HR - not enough benefit to outweigh the functional negatives

integration w/ Workday HR - not enough benefit to outweigh the functional negatives

Puntos a favor

Graphical Interface - cool graphics is the only positive
Yes it integrates candidate data with HR (if you have Workday HR) but that benefit isn't worth the flaws

Puntos en contra

Workflow is too restrictive - nice in theory but you have to go back to you in-box to move the candidate to the next step
Offers take forever and if you make a mistake you have to resend to leader for approval
Everything is effective dated - if you have a recruiter who started after a req is opened they can't take action on a candidate who applied before that date (terrible for vacation coverage/new hire recruiters).
Can't search by candidate name (e.g. you are looking for John Smith - Names tha thave J or S in them come up in no particular order - also can't use the ATS as a sourcing database (we had a progressive sourcing team and they couldn't use it)
Recruiters in a high volume environment will hate it - it takes literally 4x the time to hire a candidate in the system. There are too many steps and flaws.
There are many more issues - My company met with Workday User Experience Leader and they listened to the feedback and in a year - no changes were made. These aren't configuration issues people - these are architectural design flaws. Run don't walk from this software - It's at least 5 - 10 years away from anything on the market.
You will impact recruiter morale in high volume recruiting shops. If you have very low volume recruiting then I guess you could live with it.
Reporting functionality is almost nil - doesn't come with any really useful canned reports - very limited.

Hyun Min
Calificación general
  • Sector: Estudios de mercado
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Workday User Experience

Revisado el 28-02-2024

I am using it for a long time so got used to the structure. Once you become familiar with the...

I am using it for a long time so got used to the structure. Once you become familiar with the platform, it can help you to manage your team's HR information and records but it will take some time.

Puntos a favor

It offers an effective HR management system by providing a platform to manage complex HR information and keep the records. The way its UI designed is aligned with a business structured and make it easy to navigate different HR information and records.

Puntos en contra

When it comes to the details under each section, there are either too much details or not much details which requires a user to navigate further and spend more time to locate information needed. I understand this will vary by company's HR policy and structure but, even with more sections, helping managers to access HR records with fewer steps would be useful.

Paul
Calificación general
  • Sector: Entretenimiento
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Workday is On Point

Revisado el 19-05-2024

Puntos a favor

Easy to use with no downsides.
App navigation is clear.
Very user-friendly.

Puntos en contra

I heard that calculating and entering PTO hours had a bit of a catch to it.

Bridgette
Calificación general
  • Sector: Comercio minorista
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Workday makes me productive

Revisado el 18-05-2024

Puntos a favor

Workday HCM solved all my Human Resource Issues. It makes tasks such as recruiting and onboarding a breeze.

Puntos en contra

Workday HCM requires a bit of a learning curve.

Joanna Marie
Calificación general
  • Sector: Servicios para el consumidor
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

My opinion

Revisado el 20-05-2024

Great experience, workday is very helpful for me as an employee to view my payroll and leave credit.

Great experience, workday is very helpful for me as an employee to view my payroll and leave credit.

Puntos a favor

Workday is easy to use and navigate, helpful for me as an employee to view my payroll and leave credit.

Puntos en contra

Overall is good but the apps is always crashed or it takes a long time to open, im not sure what is the problem.

Tianna
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Mensualmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Great for keeping track of pay

Revisado el 25-04-2024

Overall the experience is great and I never mind having to take care of tasks on there when...

Overall the experience is great and I never mind having to take care of tasks on there when necessary

Puntos a favor

I have found that looking up all things payroll are incredibly easy with Workday. Everything is very straightforward.

Puntos en contra

It is hard to upload credentials when need be on there. That could be more straightforward

Via
Calificación general
  • Sector: Relaciones gubernamentales
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 3.0 /10

WORKDAY USE EVERYDAY

Revisado el 08-05-2024

very helpful and convenient for an employee and also for the employer for managing work related...

very helpful and convenient for an employee and also for the employer for managing work related things.

Puntos a favor

workday is very important for an employee like me to track my attendance, performance and trainings.

Puntos en contra

sometimes i can’t receive the code immediately.

Kendall
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 5.001-10.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Using Workday streamlines organizational tasks

Revisado el 21-07-2023

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a...

When it comes to human capital management, Workday HCM is hard to beat. It's easy to learn, has a wide range of useful features, and won't break the bank. You may get information on employees, recruits, payroll, and more with the use of this platform.

Puntos a favor

Many businesses struggle with adaptability, but Workday distinguishes out thanks to its intuitive design. In comparison to the MIS we used before, I found it to be pretty engaging. In my perspective, Workday can be integrated with a wide range of third-party programs. The internal hiring process is also simplified.

Puntos en contra

Workflow integration severely restricts its flexibility in terms of making global adjustments or edits. It's hard to navigate because items are split and there are too many action item tabs. It is challenging to acquire or develop individualized reports.

Sarah
Sarah
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Increase HR and payroll compliance and daily efficiency

Revisado el 13-11-2023

Post-sandbox testing, Workday can update and release software. This sandbox environment allows me...

Post-sandbox testing, Workday can update and release software. This sandbox environment allows me to try things out, observe what happens, and then fine-tune my procedures. Many issues are resolved because to Workday's ability to notify workers of pending tasks and make information about those tasks readily available to them.

Puntos a favor

If you're familiar with the system and its customizations, you should be able to accomplish just about anything using Workday. I really like how workday can be used to both investigate past company procedures and improve current ones. After years of using ADP, I have concluded that Workday is the superior HR software.

Puntos en contra

In my opinion, the time it takes to find and interview potential candidates is too long. While Workday's learning resources are excellent, I do wish they provided more configuration-specific instruction.

Amanda
Amanda
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

All employee data and documents are secure

Revisado el 24-08-2023

There were far too many overlapping databases. Our answer to reducing system complexity and...

There were far too many overlapping databases. Our answer to reducing system complexity and utilization was to use Workday. In general, it has been useful in reducing instances of duplicate data.

Puntos a favor

Workday has so many features and capabilities that it has completely superseded a number of other programs. The ability to complete the entire hiring procedure during normal business hours was a welcome bonus. Employee records and other paperwork can be stored securely.

Puntos en contra

Not that I actively detest it, but locating specific products has always been a challenge. The former, in addition to a search that is occasionally sluggish and glitchy, can completely ruin my mood.