Zoho People

Sistema de información de recursos humanos

Calificación general

4,4 /5
(237)
Relación calidad-precio
4,3/5
Funciones
4,3/5
Facilidad de uso
4,1/5
Asistencia al cliente
4,0/5

88%
Un ha recomendado esta aplicación
Ordenar por

Opiniones de 237

Alba
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Muy buen software para recursos humanos

Revisado el 29-11-2022

Estupenda para organizar RRHH, se vuelve una herramienta imprescindible en cualquier empresa.

Estupenda para organizar RRHH, se vuelve una herramienta imprescindible en cualquier empresa.

Puntos a favor

Funciona realmente bien a la hora de gestionar todo lo relacionado con el trabajo de recursos humanos. La facilidad a la hora de crear horarios, poner vacaciones, fichar... te facilita mucho ese trabajo diario. Además, ayuda a registrar las horas de trabajo de las personas que trabajan desde casa.

Puntos en contra

De momento, y ya llevo un tiempo utilizándola, no encuentro nada que no me guste. Es un software bastante completo y eficaz pero, obviamente, hay que dedicarle tiempo para aprender a usarlo.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Muy bien pero mejorable

Revisado el 21-08-2023

Muy buen sistema a nivel usuario, a nivel de administrador faltan opciones que hagan más fácil la...

Muy buen sistema a nivel usuario, a nivel de administrador faltan opciones que hagan más fácil la gestión de seguimiento (informes) y nóminas (payroll)

Puntos a favor

Registro de BBDD empleados y posibilidad de logs de entrada y salida, así como opción de pedir días de vacaciones y gestor documental para subida de contratos y nóminas

Puntos en contra

El área de informes poco intuitiva y customizable. El payroll o nóminas aún no integrable o automatizable

Bernar
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People, muy buena herramienta para RRHH

Revisado el 20-11-2022

Puntos a favor

Sirve para llevar un control de horarios con los trabajadores, así como poder teletrabajar ya que están en todo momento cumpliendo con los check al meter las horas laborales.Permite gestionar de una forma eficiente las vacaciones para coordinar al equipo.También puedes llevar las nóminas a través de esta herramienta.

Puntos en contra

Es una herramienta que permite muchas posibilidades, y para sacarle el máximo partido lo más recomendable es buscar a un partner premium de Zoho, son empresas especializadas que te ayudan con la consultoría , implementación y formación.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Zoho People - Herramienta para recursos humanos

Revisado el 28-11-2022

En general, es una muy bien aplicación para poder tener un seguimiento global de lo que sucede en...

En general, es una muy bien aplicación para poder tener un seguimiento global de lo que sucede en la empresa, ayuda a ver el crecimiento de los empelados y también a verificar su asistencia y se puede usar en cualquier dispositivo.

Puntos a favor

Se trata de un software bastante bueno para poder realizar un seguimiento con el horario, asistencia, incorporación e seguimiento de los empleados. Además, posee un rendimiento bastante bueno y permite sincronizar los datos en cualquier sitio web.

Puntos en contra

En contra, puede llegar a ser un poco difícil su uso, ya que posee muchísimas características que no son explicadas, así como funciones esenciales que hace que se limite su uso. Por otro lado, su versión móvil está algo obsoleta y tarda mucho en cargar los datos.

Estiben
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People la mejor herramienta para RRHH

Revisado el 17-01-2023

Puntos a favor

Lo que mas me ha gustado de la herramienta es que es muy útil a nivel usuario, poder registrar tus horas de trabajo con un solo clic. Además de que puedes solicitar tus vacaciones, días de permiso etc muy fácilmente. También puedes ver tus nominas y contratos.Me parece una plataforma muy organizada.

Puntos en contra

Es una herramienta que tiene un abanico abierto de muchas posibilidades, y para sacarle el máximo provecho lo más recomendable es buscar a un profesional que te ayude a utilizarla la herramienta, en este caso lo mas adecuado sería buscar un partner premium de Zoho, que son empresas especializadas en consultoría , implementación y formación.

Kiran
Calificación general
  • Sector: Hospital y atención sanitaria
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Easy to Use HRMS tool

Revisado el 15-10-2022

Puntos a favor

1. Mobile application availability.
2. Simple and easy to use.
3. Gain complete transparency over the workforce in the organization.

Puntos en contra

1. Speed of the Mobile app needs an improvement.
2. UI could get better.
3. Customer support could improve their turnaround time.

Harshit
Calificación general
  • Sector: Administración educativa
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Ultimate Tool for Employee Tracking & attendence

Revisado el 11-03-2023

Puntos a favor

Used it day in and out for checking in the office and checking out from the office. Apply leaves from here and get approved using Zoho People.

Puntos en contra

It's a perfect tool and nothing which I don't like about it.

Matt
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Good but not great

Revisado el 15-08-2017

Created a Time system easier than using the time clock.And keeps all the hours in one organized...

Created a Time system easier than using the time clock.And keeps all the hours in one organized area. For the cost, it seems to be a decent value.

Puntos a favor

Helpful for the cost. It has most the tools needed to have employees clock in and out. It gets the job done.

Puntos en contra

There are many bugs with this software. First, the latency with the check in/out button, and the errors on the phone app is not actually clocking in and out when you know you specifically did. happened with every one of my employees including myself. it has time sheets, also included in Zoho projects, and for some reason, they do not integrate. They are both Zoho!!! lastly and most important. Attendance hour report, used at the end of the pay day does not give me the correct time. I have audited these report and they are always a few minutes off. it seems like they have seconds included when it only shows hours and minutes. I DO NOT BELIEVE THIS IS COMPLIANT TO U.S. REGULATION!!!

Neha
Calificación general
  • Sector: Recursos Humanos
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

All in one reporting and lerning tool

Revisado el 22-09-2020

Overall experience is good. I do get notifications once my request is approved by my manager. I...

Overall experience is good. I do get notifications once my request is approved by my manager. I have access to all my company process, news, updates and policy on a single interface through this software.

Puntos a favor

Its highly secured as it need a otp to login into the accounts. The training manuals and learning database could be created so that the employees get the access to these information with ease.

Puntos en contra

I found the interface bit confusing. It could be modified a bit created it more user friendly. Getting tbe list of holidays within the calender was bit difficult and took my time to find it.

K Lakshmi
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 8.0 /10

Better HRMS

Revisado el 02-12-2022

Good and positive

Good and positive

Puntos a favor

Zoho people allows you to maintain your employees database very efficiently. It allows to add or remove employees in a breeze. Onboarding of a new employees is vey easy. their support team is excellent, response is below 24 hours

Puntos en contra

Best if combined with Zoho payroll. Some edits are difficult if you dont do it on time and miss the time. reaching support team over phone is difficult, they are best in response if you raise a ticket.

Venita
Calificación general
  • Sector: Relaciones públicas y comunicaciones
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 5.0 /10

Needs work to set up but can help manage teams.

Revisado el 25-04-2023

When I used this product at a former position I had the luxury of a full team of colleagues to help...

When I used this product at a former position I had the luxury of a full team of colleagues to help with set up. If you are a small business or a one man show you don’t need this tool. There a a lot of free or less expensive options to manage teams/tasks.

Puntos a favor

It was not difficult training team members how to manage tasks once the instal and data transfer was complete however it was a lot of work getting started.

Puntos en contra

As mentioned the set up was tricky. Customer support was not always an available so it to a long time to launch.

Mouzim
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Great tool for an organizations

Revisado el 11-01-2023

Puntos a favor

1. User-friendly options and dashboard2. Easy way of time tracking 3. Quick and efficient way for reimbursements4. Sends updates over email

Puntos en contra

It is a full package but might create some analytics for performance like charts or tables.

Arunkumar
Calificación general
  • Sector: Aerolíneas/aviación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Efficient time tracker

Revisado el 02-12-2022

Puntos a favor

It's most important to my organization . helps much more to me

Puntos en contra

Everything is fine to me and performance is good

Varchasvi
Calificación general
  • Sector: Empleo y contratación
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Best Review of Zoho

Revisado el 03-02-2023

The overall experience is very good and it is easy to use and have the access. It has the best...

The overall experience is very good and it is easy to use and have the access. It has the best mobile access.

Puntos a favor

It is very easy to use and also it has the easiest access.

Puntos en contra

As of now, there is no such cons which I would have seen or use.

Jim
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People Review

Revisado el 08-11-2022

Puntos a favor

Ease of Use.No DowntimeAll HR, accounting, Leave features at one place.

Puntos en contra

Works really well, wouldn't want to change a thing

Salvin
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Zoho People - The Best Online HR

Revisado el 01-09-2022

Zoho is a wonderful online HR business partner.
It solves almost everything with respect to an...

Zoho is a wonderful online HR business partner.
It solves almost everything with respect to an employee.
We are using it for Time & Attendance, Leave management, Online Reward management, Employee database and almost all the things.

Puntos a favor

Zoho people is the best online tool which we can call without any hesitation "The Online HR".
Its amazing features like Time & Attendance, Employee database, Leave management, Rewards etc are best in class.
One factor which will make Zoho People standout is its ease of use. Everything is very clear. Even a new joinee will be very much comfortable in using it.
Also it is adaptive to new platforms and have good integration with other apps as well. It is having mobile app for both Android & ios.

Puntos en contra

I never felt any cons as a user. There is always a solution in Zoho.

Anil
Calificación general
  • Sector: Automoción
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Time saving destination for HR management.

Revisado el 24-09-2018

Puntos a favor

It is a good employee and company management tool. It helps to centralize all the data and make it available to different members of the team. This is very useful for all the workers to be on the same page. It has time tracking features which are useful to track the amount of time a particular project takes. The employees can update their strategies to work better in accordance with the inbuilt instant feedback system. A regular attendance tracking system is also present. This can help to maintain an accurate record of the absentees.

Puntos en contra

It is difficult to use for a small-scale company. The higher versions provide just the same features as the basic versions. Customer service is very slow in responding.

Abrar
Calificación general
  • Sector: Estudios de mercado
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Perfect application to keep track of the employees and their performances.

Revisado el 17-08-2021

Overall this is one of the best application to track all the happenings in your company. We use...

Overall this is one of the best application to track all the happenings in your company. We use this in our company to check the employees growth and their performances. We can check each employee's attendance and their leaves which is very good.

Puntos a favor

The dashboard is very good and we can customize it using various templates available. The HR can keep track of the in-time and out-time of the employees, can check the time they spent on completing a task or an event. We can use this application on any device which is very helpful.

Puntos en contra

The mobile application is a bit outdated and lags a lot. The user interface is a bit confusing, especially for the administrator and can be improved. More templates can be added and more customisation options needed for the dashboard.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

End to end profile/Employee management

Revisado el 30-11-2018

Zoho and its products have enticed us to try and get all available products, we have tried trial...

Zoho and its products have enticed us to try and get all available products, we have tried trial for 6 months and bought at our office for long term use for our CEO. THis has made a real difference in growth of our productivity hence revenue.

Puntos a favor

TImesheets, Personal details storage, attendance, compensations, intricate details of every menu, complete control to admin to change and set up the desired configuration, I can say Zoho are working hard and delivering results.
Perfectly working android app, makes it able to use all features on the move.
Office restrictions as you need, technical and non-technical.
Excel file reports are nearly un-editable, this ensures 100% valid.

Puntos en contra

Sometimes the mobile app goes down or is under development.

Sasa
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

HR helper and organizer

Revisado el 19-09-2018

Saved us a lot of time and manual work when it comes to people related HR operations. In the moment...

Saved us a lot of time and manual work when it comes to people related HR operations. In the moment where our growth expanded, Zoho People simplified and automated bunch of things we tracked internally in some other tools.

Puntos a favor

Feature-set that we use complements our HR needs. Zoho People simplifies the most of the people organization, vacation and holiday tracking, leave and remote work management.

Puntos en contra

User experience could be improved, but recently they introduced new UI which I am checking atm, so hopefully this will be better.

Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Banca
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

VERSATILE AND HIGHLY CUSTOMIZABLE

Revisado el 20-09-2018

Puntos a favor

It is the kind of software that after some time, can complement your work-style and adjusts to your needs. It is highly customizable and versatile for any users. Employee management and Time Tracking is highly recommended, it is better than any other software with similar features.

Puntos en contra

The mobile version is somewhat glitchy and does not work as well as it does on the desktop. There are moments when it would crash.

Angie
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Zoho People is a very simple and flexible HR platform that covers employee management...

Revisado el 06-02-2018

it's very easy to go in and create online forms, and customize sections specific to your company.

it's very easy to go in and create online forms, and customize sections specific to your company.

Puntos a favor

flexibility, ease of use, functionality and of course security of our data. Zoho People has an all in one solution from new hire to termination with room for customization

Puntos en contra

As with all software, there are many areas to improve. Zoho People team has been working hard to do just this as demand arise

Shadab
Calificación general
  • Sector: Logística y cadena de suministro
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

A good HR management software but can be improved.

Revisado el 03-11-2018

Puntos a favor

I am using this HR management software with my current organization. It is very helpful and easy to use in regards to log my daily attendance, leave application and other HR related activities. It is easily integrated with other softwares which my organization uses. It is also very cost effective based on the features it provides.

Puntos en contra

The UI can be enhanced and sometimes it does lag while using certain features. This is my only recommendation to the Zoho team to work upon.

Nivin
Calificación general
  • Sector: Petróleo y energía
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Helps to enable intra business communication for your business enterprise.

Revisado el 05-08-2018

Puntos a favor

Enables great collaboration and effective communication between employees. You can easily track the allocated tasks. The communication is quite quick thereby reducing the waiting time. It uses several channels like emails, chats, calls, and reminders, to get you connected with your team. you can check out the calendars and schedule events. The free version is rich in features, like you can add unlimited members and custom applications.

Puntos en contra

The task management module could include more features. It is quite difficult to set up the application. The application does not allow easy navigation.

Coleen
Calificación general
  • Sector: Consultoría de gestión
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Decent product; Poor customer support

Revisado el 25-04-2017

Puntos a favor

Nice functionalities, such as intuitive leave calculation by employee start date, forms customization, and field-level permission. Having a mobile app is also very convenient.

Puntos en contra

Having a chat functionality for customer support is a great idea and being able to leave offline messages for support to get back to is also good. However, in general, customer support is very bad:
1. Very slow response time. I was so disappointed after buying the product because after receiving an email to say that a training will be scheduled, no one initiated contact with me after that for almost a week. Even following up myself and even calling the hotline, it took many many days before I was contacted about it.
2. Poor English comprehension of the customer support, especially through verbal communication. A short conversation would have been possible if the original question was properly understood, to which the answer is "No such functionality."
3. Lack of familiarization with the product. Simple questions were not answered on the spot (thru chat) and a lot of verification needs to be done on whether or not a functionality exists. Even after much verification, I was told that it can be done and a call was scheduled to walk me through, but after another lengthy discussion turns out there's no such functionality.