Magnolia

La forma más ágil de lanzar experiencias digitales de alcance mundial.

Calificación general

4,7 /5
(22)
Relación calidad-precio
4,7/5
Funciones
4,7/5
Facilidad de uso
4,7/5
Asistencia al cliente
4,7/5

95%
Un ha recomendado esta aplicación

22 opciones de software

Gonzalo R.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Un gestor ágil y flexible

Revisado el 08-06-2020

Trabajo a diario desarrollando portales sobre Magnolia y la verdad es que de los CMS con los que he trabajado este es el mejor, es sencillo de implementar lo que hace que la curva de aprendizaje sea muy suave. Es súper flexible, lo que nos permite adaptarnos fácilmente a las necesidades del cliente. Y permite la integración casi con cualquier aplicación.

Puntos a favor

Lo que más destacaría del gestor es su facilidad de uso, y su flexibilidad. Desde el minuto uno los usuarios son independientes de IT para poder crear páginas o contenidos. Y desde el punto de vista técnico nos permite integrarnos con multitud de aplicativos.

Puntos en contra

Echo de menos algún tipo de acelerador con un catálogo de componente base de los que partir, le restaría un poco de flexibilidad pero permitiría acelerar los desarrollos.

David C.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Intuitivo, buena integrabilidad y abierto

Revisado el 02-06-2020

La experiencia en general ha sido muy buena, porque es un producto que desde el principio te sientes cómodo con él y sientes que puedes sacarle el máximo partido gracias a sus funcionalidades de caja, su posibilidad de personalización y el apoyo del fabricante.

Puntos a favor

Magnolia es un producto que destaca por varias de sus virtudes. Por una parte es muy fácil e intuitivo de usar para usuarios no técnicos. Además tiene un time-to-market muy acotado que permite realizar su implantación en muy poco tiempo. Destaca también su filosofía de código abierto que permite adecuar el producto a las necesidades específicas de cada cliente. Es un producto con potentes herramientas de marketing como la personalización de los contenidos (targeting) o las herramientas SEO p.ej. Destaca también la buena integrabilidad gracias a sus connector packs y su API REST de serie. Su arquitectura es escalable, lo que permite adaptar y optimizar el dimensionamiento a las necesidades de cada momento. El soporte del fabricante es bueno y siempre brindan el apoyo necesario tanto a partners como a clientes. Es un producto en constante evolución por lo que las mejoras de seguridad, rendimiento, funcionalidad, etc las obtiene directamente el cliente sin coste adicional por ellas. Permite desacoplar la capa frontal, por lo que se pueden hacer desarrollos basado en tecnologías actuales como Angular, ReactJS, VueJS, etc, dotando de dinamismo a las páginas.

Puntos en contra

Quizá se eche de menos un sistema más automático de desinstalación de módulos. Por otra parte, a pesar de contar con herramientas de backups donde las copias de seguridad son muy fáciles de programar, la restauración ha de hacerse de una forma un poco manual. Respecto a las integraciones de caja con otras herramientas o fabricantes, se echan de menos algunas aunque están evolucionando bien en ese sentido

Antonio josé M.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 6.0 /10

Buen producto para los proyectos adecuados

Revisado el 01-06-2020

Mi experiencia en general es buena, es un producto muy valido para realizar proyectos web que tengan una serie de caracteristicas bastante claras.

Es un jugador de nicho que intenta expandir el terreno de juego.

Puntos a favor

Su interfaz es intuitiva y sencilla.
Su arquitectura admite una profunda personalización ajustandose a las necesidades de cada cliente.
Su API para gestionar contenidos es de las mejores en productos de este tipo.
El renderizado de las páginas es bastante sencillo y ajustado; no tener que lidiar con trozos de HTML inyectados por el CMS es una ventaja a la hora de integrar todas las partes.
Su rendimiento es bastante bueno para ser un CMS basado en Java.
Su apuesta por el desarrollo Front como alternativa viable para casi todo es un acierto mayusculo que permite ahorrar tiempo de implementación.

Puntos en contra

SI bien en las opciones en las que es bueno es mejor que la mayoria de competidores tecnológicamente equivalente, no es buena opción para proyectos que no estén dentro de su rango natural de actuación.
La curva de dificultad a la hora de realizar implementaciones crece exponencialmente en cuanto te sales de lo que ofrece el producto.
No tiene una comunidad amplia que te ayude o de soporte.
No tiene un marketplace amplio que te permita reutilizar desarrollos.
No tienen demasiados conectores para integrarse con otros softwares.

Alternativas consideradas

WordPress y Drupal

Razones para elegir Magnolia

En los proyectos en los cuales MagnoliaCMS es bueno es mejor que Liferay DXP

Razones para cambiar a Magnolia

Combina mejor seguridad y soporte que las alternativas PHP y mas sencillez de implementación que las alternativas Java en aquellos proyectos que están dentro de su rango de actuación.
Claudia M.
Calificación general
  • Sector: Desarrollo de programas
  • Tamaño de la empresa: 501-1.000 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnolia, el gestor de contenidos adaptable

Revisado el 01-06-2020

Llevo trabajando con Magnolia algo más de 7 años, es una plataforma muy completa con la cual hasta ahora hemos podido cubrir todas las funcionalidades que nos han solicitado. Además debido a que está en constante evolución he podido estar al día en cuanto a las tendencias en desarrollo front e integrar frameworks como bootstrap, REACT, etc gracias a su arquitectura headless, así como en el back, donde ahora podemos trabajar con estructuras más complejas gracias a la Inteligencia Artificial en la que han ido trabajando para su backend.

Puntos a favor

Este gestor de contenidos posee una arquitectura modular que ofrece la posibilidad de poder integrar cualquier servicio y realizar desarrollos basados en microservicios que pueden ser reutilizados, incluso,k por cualquier otra plataforma gracias a la API que nos proporciona.
De esta manera he podido cubrir cualquier necesidad que al cliente se le plantee, obteniendo no solo un portal web si no pudiendo integrar cualquier funcionalidad, permitiendo cubrir las necesidades del mismo en un tiempo récord.

Puntos en contra

Estaría bien contar ya con módulos orientados a trabajar con foros o blog, dónde se de la iniciativa de tener un lugar donde colaborar con los usuarios públicos.
No obstante, con el sistema de plantillado y la posibilidad de trabajar con workspaces en cluster es posible desarrollarlos fácilmente.

Andrew E.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Our go-to CMS platform

Revisado el 17-04-2020

Our primary goal is unifying data and making it easy for clients to manage their various pieces of data and assets which are often scattered across various systems. Having a centralised interface with one set of logins and where applicable one set of design templates makes it easier to extend applications and keep things tidy. We also don't have to put a lot of effort in to infrastructure as the system performs pretty well without having lots of additional reverse proxies and caches in place. It just works. That's all we and indeed our clients want.

Puntos a favor

We implement a number of different CMS platforms and the team have been doing this for over twenty years. Magnolia is a system we keep coming back to because it's reliable, easy to work with and contains the right balance of features to help us give clients the functionality they want without adding extraneous features. For an enterprise grade system, it's also pretty good from a budget point of view. Our clients respond positively to the intuitive interface and that means a lower support overhead for us.

Puntos en contra

Up until the last year or two, the company were not particularly customer or indeed integrator friendly. Thankfully this has since changed.

Joaquin A.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: Trabajador autónomo
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Clean and high performance open source CMS

Revisado el 14-06-2020

I met Magnolia because I was required for a company to evaluate it. I started from the commercial website of Magnolia and it was enough to create the POC and deploy the product in a few time.

Puntos a favor

From the point of view of a software engineer what I like more is the architecture and design of the product - it is simple and brilliant - and also the cleanliness of the code and the usage of design principles and recommendations for Java developing.
The above pros allows Magnolia to be robust, reliable and at the same time dynamic and flexible because it is really easy to customize and adapt the product to the requirements of the installation.
As standard java product it is really easy to deploy it in any IT infrastructure: cloud, cluster of dockers, on premise etc.
Another feature I like is headless that allows you to integrate Magnolia with other services to consume and expose contents from/to other services or systems.
As a user, Magnolia is simple to use and easy to learn - it remembers me the "Kiss" principle - and full of features that helps content editors.

Puntos en contra

The community of Magnolia is active but It is small, there is a lot of help and docs from official community but non-official or partners are not so involved.

Leigh W.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Why Magnolia

Revisado el 08-06-2020

Running an Agency Magnolia stands out because of the ease of use, empowerment and speed of development, 3 things which are important in ensuring client deliveries and retaining customers.

Puntos a favor

When evaluating CMS's it is important to consider the end user needs, the people that will be using it on a day to day basis. Whilst having all of the Enterprise features Magnolia wins on ease of use, logically laid out the user interface empowers content editors, and authors to get on with telling stories and day to day marketing/merchandising of the website whether Ecommerce or B2B. Add to ease of use features like campaign management and personalisation along with open integration and tools then the platform becomes very powerful.

Puntos en contra

Like most Enterprise CMS platforms there is a lot of functionality under the bonnet and it requires expertise to ensure that the approach taken for a particular part of a site development is the right one, but once selected provides a firm foundation to build upon.

Alternativas consideradas

Content Hub

Razones para elegir Magnolia

Often switching clients onto Magnolia as the open framework and empowerment tools makes it easier to deliver client requirements.

Razones para cambiar a Magnolia

ease of use, speed of implementation, openness
Ricardo B.
Calificación general
  • Sector: Internet
  • Tamaño de la empresa: 2-10 empleados
  • Software usado A diario durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnolia CMS provides a great digital experience

Revisado el 15-01-2021

Magnolia CRM was a great complement on our current content management infrstructure. Thanks to its highly modular structure we could implement it with ease.

Puntos a favor

Magnolia has an extremely modular structure that enabled it to be integrated to our current business management infrastructure. Magnolia helps us to deliver our central content any end user distribution channel.

Puntos en contra

Magnolia is really an extemely huge CRM that requires a considerable amount of time and efford to have an expertise on all features of the platform.

Sebastian N.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnolia as an ideal Digital Experience integration platform

Revisado el 21-05-2020

Solving the content integration and personalization challenges of our clients and Magnolia is providing the tooling to achieve that goal with rapidly customizable features.

Puntos a favor

The best features of Magnolia besides it's great content editor experience is the ability to use the product in a traditional CMS approach by rendering web pages and as a headless CMS. It provides great flexibility on both fronts. Enterprise integration capabilities are also superb with available pre-built integration modules to popular applications like Salesforce and Google Analytics as well as Ecommerce. Overall a great platform to build and grow an Enterprise wide Digital Experience.

Puntos en contra

The platform is extensive and can be challenging from a development learning curve perspective.

Alternativas consideradas

Hippo CMMS

Razones para cambiar a Magnolia

Superior integration capabilities and better editor user experience.
Usuario verificado
Calificación general
  • Sector: Seguridad e investigaciones
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de un año
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Distancing itself as an Enterprise solution

Revisado el 17-03-2020

Puntos a favor

Our team is comprised of Java and Web Developers. We had been using WordPress which was a big task for us as our expertise didn't lie in PHP. Then we stumbled on Magnolia and it wasn't that it was just a Java based product. The ease at which we were able to build the custom modules we needed and plug it into our other solutions like Salesforce. Helped us reduce our time spent in implementing and provide a quicker turnaround for new features to our business team. Which in turn sped up our ROI on Magnolia.

Puntos en contra

The only issue we seem to have at this point is there are not a lot of OOB integrations to popular solutions like NetSuite or Salesforce and everything pretty much has to be custom built. I think if Magnolia did that there would be very few competitors for them.

Alternativas consideradas

Adobe Experience Manager

Software anterior

WordPress
Julien M.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 51-200 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Fluide, facile et efficace - parfait pour un Website Content Manager

Revisado el 01-04-2021

Puntos a favor

Le logiciel offre de nombreuses fonctionnalités et est très intuitif.
Pour créer de nouvelles pages, de nouveaux components et les éditer ensuite, tout est très facile (aussi facile qu'avec des programmes de type Elementor) et user-friendly, tout en apportant plus de possibilités qu'avec les programmes plus "basiques".
Il est possible d'intégrer des programmes externes très facilement pour faire communiquer le CMS avec les autres softwares que l'on utilise déjà (CRM, eShop, etc.)
J'ai été sur Magnolia 2 ans, quasi quotidiennement en tant qu'utilisateur.

Puntos en contra

Seule la version Enterprise offre l'ensemble des features, donc pas fait pour les plus petites PMEs avec un budget Digital limité, cependant une version Community est disponible.

Emilio M.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Why should I recommend Magnolia CMS?

Revisado el 12-05-2020

From DevOps perspective Magnolia CMS gives us the ability to clone environments very easily, with low cost in infrastructure. It's amazing how Magnolia CMS can manage high loads without issues using not too large machines. Of course backups are another strong point in Magnolia CMS with easy integration with Cloud solutions.

Puntos a favor

Is amazing how easy is to integrate Magnolia CMS in our continuous delivery cycle. We use Magnolia CMS over Tomcat and the behavior is the same than others Tomcat based solutions we already had in the company.

Puntos en contra

We would like to control the publication of content between different public instances and not others. For example, I want to publish this content only in this public instances to test something new.

Dayana J.
Calificación general
  • Sector: Gestión de organizaciones sin ánimo de lucro
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado Semanalmente durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Mangolia is An attractive content management system,Highly recommended

Revisado el 05-09-2019

Magnolia CMS is an amazing tool for the development of an innovative websites, intranets, and extra-nets. It enables you to launch your apps or websites without generating new content. It allows you to re-utilize and reorganize your present content into little, recyclable blocks. So, you can provide content to the visitors related to their interests. Magnolia offers easy access to customize the pages and content through its friendly web-based applications.

Puntos a favor

Magnolia is an open, extendable and a flexible tool and its standard features can be changed and expanded. It provides a centralized solution for the users with the characteristics for sending an appealing digital experience to all the channels, markets, and brands. Integration of other software’s can be done using Java API, REST, SOAP, CMIS, XML, etc. Magnolia is a high-quality platform for enterprise IT system which is written in Java. It is firm, accessible, and safe and separates the performance from the public settings. Magnolia offers easy access to customize the pages and content through its friendly web-based applications.

Puntos en contra

There is a lack of an administrative control panel in Magnolia, displaying all the workflow, most probably in graphical representation. The developer must know how to use Vaadin in order to implement the customization in the administrative UI of Magnolia. The uninstall of the modules is quite unsystematic. There are no chances to go back if an error occurs during the publication of new versions of a self-made module. It is not mobile or tablet friendly.

Stanley J.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante 1-5 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Magnolia - Our Next Generation Content Management System

Revisado el 09-06-2020

Puntos a favor

Ability to combine content management, digital marketing and ecommerce onto a single platform was a really good feature. The Visual SPA editor , was really user friendly for non-technical content authors, who had got back their ability to author digital experiences in the new era of web development tools and frameworks.
Evolution of the product to evolve itself into a headless platform that can be hosted both on premise and on cloud made it easy to be placed on the new DXL (Digital Experience Layer) platform that we are building for one of our clients.
Upgrades to latest editions 6.X were also seamless without any major hurdles.

Modular architecture made it easy for us to build a new ecommerce connector at fast pace.

Light module based development was a real boon , when it came to setting up feature teams comprising of FrontEnd and Java based BackEnd developers.

Puntos en contra

We would like the product to become for more cloud friendly and looking forward to see support for GraphQL based apis .

Tom D.
Calificación general
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnolia is a great CMS platform with a great product and support team

Revisado el 18-01-2018

Puntos a favor

Magnolia excels in its ability to be adapted to specific enterprise content management needs. Everyone wants roughly the same core features but fine tuned to their business. Magnolia's flexibility makes this possible.

Puntos en contra

The underlying JCR technology is solid and stable but has not been updated in a while. Would be good to see more updates in this area and/or future vision.

Le vin C.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Facilidad de uso
  • Probabilidad de recomendación 7.0 /10

Few issues over the years

Revisado el 23-07-2021

Puntos a favor

As someone who had used other CMS before, Magnolia is very easy to grasp and use. over the past 6 years, there have been almost no occasions where we needed the helpline - we always solved the problems internally.

Puntos en contra

Our website is coded such that use beyond standard settings requires a developer to create new templates or adjust settings.

May T.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

One of the most flexible WCM platforms out there!

Revisado el 16-10-2020

Puntos a favor

From end users onboarding to platform enablement, Magnolia is proven to be one of the front runner. Our team loves the extensibility of the platform. Definitely one of the most well rounded WCM out there from features to pricing.

Puntos en contra

Desired features: More robust translation workflow / connector, A/B/N Testing (in roadmap already)

Nathan P.
Calificación general
  • Sector: Marketing y publicidad
  • Tamaño de la empresa: 11-50 empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 9.0 /10

Simple Yet Powerful

Revisado el 09-06-2020

It's an exceptional platform to swiftly build out templates that offer a wide range of flexibility to the content managers and endusers alike.

Puntos a favor

Wonderful CMS to develop on. Ease of development lets me focus on empowering content managers to deliver amazing end results.

Puntos en contra

Admin can feel a bit clunky at times. Especially in version 6 and later.

Jordi R.
Calificación general
  • Sector: Hostelería
  • Tamaño de la empresa: 10.000+ empleados
  • Software usado A diario durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

A pleasant surprise

Revisado el 01-05-2020

Puntos a favor

It is a complete solution that has allowed us to migrate from a previous platform easily and quickly. In addition, the learning curve is excellent.

Puntos en contra

At the moment I have not found anything outstanding in lack.

Tom D.
Calificación general
  • Sector: Software informático
  • Tamaño de la empresa: 201-500 empleados
  • Software usado Semanalmente durante Más de dos años
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Powerful and easy to use DXP

Revisado el 14-10-2020

Puntos a favor

Very easy to use from an admin perspective. Non-technical resources can easily pick up admin functionality. Built in workflows are very impressive. Perfect enterprise DXP that both marketing and IT will love to use.

Puntos en contra

At this point I have no negative issues with Magnolia. Very happy with platform.

Julian M.
Calificación general
  • Sector: Tecnología y servicios de la información
  • Tamaño de la empresa: 1.001-5.000 empleados
  • Software usado A diario durante 6-12 meses
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente
  • Probabilidad de recomendación 10.0 /10

Magnolia - Fast and Easy, yet still industry strength

Revisado el 08-06-2020

Being able to reach our customers and give them the best experience.

Puntos a favor

The product is easy to configure and use, yet scalable and able to grow as business grow.

Puntos en contra

None so far, I've found it easy to use and flexible enough to address our requirements.

Abhay K.
Calificación general
  • Fuente de la reseña

Calificación general

  • Relación calidad-precio
  • Facilidad de uso
  • Asistencia al cliente

Developr-Friendly Open-Source Enterprise CMS

Revisado el 24-02-2017

I work for a digital consultancy that has experience of implementing various CMS products. From a systems integrator point of view, I like Magnolia not just for its strong feature-set, but because I know I can deliver robust and scalable solutions for our clients using this platform. Another bonus is an extensive set of well documented APIs that make it highly extensible and very developer-friendly.

I also like that Magnolia is open-source and offers the free Community Edition as an entry point for smaller organisations.